MotoNews.pl
  

Drążek kierowniczy zewnętrzny 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc! Spotkala mnie przygoda jakich dawno nie mialem, mianowicie strzelil mi drazek kierowniczy Koncowka drazka wyleciala z tulei regulacyjnej, drazek od strony kierowcy... Na szczescie przy 40kmh (mammamija jak sie zdziwilem jak w centrum miasta auto zaczelo mi skakac po pasie jak 1-tonowa zaba ) wiec nic sie nie stalo, a tego samego dnia do pracy jechalem 100kmh... nie ma co gdybac juz po fakcie. Stad moje pytanko czy ktos z Poznania dysponuje zbednym zewnetrznym drazkiem kierowniczym? Przez prace ciezko mi dostac sie do jakiegokolwiek sklepu :/ Czy te drazki sa takie same jak w polonezie? Ile kosztuje nowy w sklepie? Troszke pytan jest, a auto stoi i do pracy musze sie autobusem przebijac... bede wdzieczny za pomoc pozdrawiam Mikolaj
  
 
baranku boży miałeś więcej szczęścia jak rozumu że wcześniej nie sprawdziłeś co stuka i telepie przy każdym ruchu kierownicą a fiacik tak delikatnie się z tobą obszedł.
drążki od wąskiego i szerokiego zawieszenia różnią się długością, więc do fiata pasują od fiata i od wąskiego polonka.

ile kosztuje nie wiem bo dawno nie kupowałem .
  
 
w sklepie drążek fabryczny (tj. krosno vel delphi) ok 40zł/szt. rzemiosło pewnie tańsze. na allegro od ok. 10zł/szt.
  
 
40zl to razem z przegubami kulowymi? czy sam drazek ("tuleja regulacyjna" )? Tutaj:

http://www.delphi-amortyzatory.pl/index1.php?id=cennik_amortyzatory&a=6

drazek kosztuje 16zl, do tego 2 koncowki (38 i 39zl) to razem daje prawie stowke...
JerryP: zaprawde powiadam Ci ze zgadzam sie z Toba calkowicie, mea culpa mea culpa... mea glupizna. Wygladalo to tak ze chrupalo "cos" rzadko i na dziurach przewaznie, poza tym to byl spokoj... Ale czy chrupie czy nie chrupie, nalezy uklad kierownicy kontrolowac co jakis czas! Druga sprawa ze do glowy by mi nie przyszlo rozkrecac drazki kierownicze aby zdiagnozowac chrupanie... predzej zajrzalbym do slimacznicy, badz do koncowek... A okazalo sie ze gwint zarowno na koncowce jak i w tulei poszedl sobie w dluga... :/ Tak wiec teraz oba drazki zmienie zeby miec spokoj
Dziex i pozdrawiam!
  
 
Według nomenklatury mechaników:
drążek kierowniczy zewnętrzny to jest końcówka dłuższa z przegubem (wewnętrzna), końcówka krótsza z przegubem (zewnętrzna) i tuleja regulacyjna z obejmami. prawy i lewy nie ma różnicy.

Do dwóch drążków zewn. jest jeden drążek środkowy (lub długi) i to jest kpl drązków.

Można wymieniać:
1. końcówkę drążka (krótszą lub dłuższą)
2. drążek zewnętrzny (lub oba)
3. drązek środkowy
4. kpl drążków kierowniczych

Po wymianie powinno pojechać się na ustawienie zbieżności kół
  
 
Cytat:
2005-05-08 19:18:58, JerryP pisze:
Według nomenklatury mechaników: drążek kierowniczy zewnętrzny to jest końcówka dłuższa z przegubem (wewnętrzna), końcówka krótsza z przegubem (zewnętrzna) i tuleja regulacyjna z obejmami. prawy i lewy nie ma różnicy. Do dwóch drążków zewn. jest jeden drążek środkowy (lub długi) i to jest kpl drązków. Można wymieniać: 1. końcówkę drążka (krótszą lub dłuższą) 2. drążek zewnętrzny (lub oba) 3. drązek środkowy 4. kpl drążków kierowniczych Po wymianie powinno pojechać się na ustawienie zbieżności kół



Witam! Je dziś właśnie wymieniałem drążek środkowy(ten długi) i mam pytanko! Po tej operacji musiałem przestawić koło kierownicy o dwa ząbki na wieloklinie bo była krzywo przy jeździe na wprost!Samochodu nie zciąga w żadną strone poprostu prowadzi śię normalnie,nurtuje mnie tylko dlaczego musiałem tą kierownice przestawić skoro wstawiłem nowy identyczny drążek,wszystko zmontowane napewno jak trzeba nie pomyliłem nic na 100% bo wszystko znaczyłem jak rozbierałem! Czy to normalne że tak sie stało??Dzięki! Pozdrawiam narka!!!
  
 
Wymiana tylko długiego drążka nie powinna zmienić ustawienia koła sterowego. Nie wiem skąd to wyszło.
  
 
Cytat:
2005-05-10 19:24:23, pinifarina pisze:
Witam! Je dziś właśnie wymieniałem drążek środkowy(ten długi) i mam pytanko! Po tej operacji musiałem przestawić koło kierownicy o dwa ząbki na wieloklinie bo była krzywo przy jeździe na wprost!Samochodu nie zciąga w żadną strone poprostu prowadzi śię normalnie,nurtuje mnie tylko dlaczego musiałem tą kierownice przestawić skoro wstawiłem nowy identyczny drążek,wszystko zmontowane napewno jak trzeba nie pomyliłem nic na 100% bo wszystko znaczyłem jak rozbierałem! Czy to normalne że tak sie stało??Dzięki! Pozdrawiam narka!!!



tego sie nie robi? tylko zbieżność sie ustawia...
  
 
Pojechałem właśnie na zbieżność i była ok i nic nie trzeba było przestawiać więc i ja nie rozumie skąd to że musiałem koło kierownicy przestawić!!!
  
 
Widocznie ten drążek nie był identyczny z poprzednim. Długość OK, ale przesunięte minimalnie mocowanie do przekładni. Wiadomo teraz kto to produkuje ?
  
 
Znalazlem chwilke czasu, kupilem 2 koncowki i tulejke i zalozylem drazek Jak milo sie jezdzi teraz... Tulejka fabryka 21zl, koncowka krotsza 15 dluzsza 18 bodajze, ale to juz jakies rzemioslo pewnie.