Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2005-05-08 17:57:46 masz intercooler przy wolnossącym silniku????? W życiu czegoś takiego nie słyszałem. |
![]() kuba_boss Radomsko | 2005-05-08 18:17:14 taak a co zimniejsze powietrze jest gorsze??? |
![]() PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-05-08 20:04:12 VOLUMEX ![]() |
![]() bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-05-08 20:17:40 ![]() |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-05-08 21:21:21 Najtaniej: przefazowanie rozrządu-wydech 1 ząbek w tył, ssący 1 w przód+większe wyprzedzenie zapłonu-w gaźnikowcyh daje odczuwalny efekt.
Dalej: wałki rozrządu (za krzywkę około 50 zł czyli razem 400), obróbka głowicy (kanały, zawory, kolektory) to koszt około 600-800 zeta. Dodatkowo podwójne gaźniki (około 400 PLN+ kolektor drugie tyle). Na tych modach można osiągnąć około 150 KM. Co do Volumexa-kosmiczny wręcz koszt ale możliwość zastosowania gaźnika. Przy oturbianiu 2.0 w sumie roboty nie ma zbyt wiele ale trzeba pamiętać o odprężeniu silnika (najlepiej zastosować wklęsłe tłoki). Koszt oturbienia od około 1000 do 3000 PLN przy własnoręcznej robocie (wszystko zależy od zastosowanej turbiny i kosztu kolektora wydechowego). Dochodzi jeszcze problem natrysku oleju na tłoki, intercoolera i inne pierdółki. Osiągnięta moc: od 200 KM w zwyż. Przy tym modzie trzeba koniecznie obspawać budę, bo podłużnice mogą się zawinąć w baranie rogi i uważać na most ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-05-08 21:45:28 Zapraszam do nas po wałeczek ![]() ![]() |
![]() kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2005-05-08 21:54:14
No nie zawsze jest lepsze ale ogólnie masz rację tendencja jest taka aby było zimne bo jest go wtedy więcej, ale pierwszy raz w życiu spotykam się z takim rozwiązaniem aby ktoś stosował intercooler do silnika wolnossącego on moim zdaniem nie schlodzi tego powietrza nic a nic lepiej byś zrobił robiąć zasys powietrza z zimnego miejsca gdzieś za lampą np, wiesz dlaczego intercooler stosuje sie w silnikach doładowanych bo turbo składa nie z tzw części gorącej która osiąga ok 950 stopni C oraz zimnej czyli powietrznej która tłoczy powietrza, to powietrze w zimnej części grzeje sie od czesci gorącej do wysokich temp a to trzeba schłodzić do dajmy 14 stopni a jak ty zasysasz powietrze o temp 20 to nie wiem czy schlodzisz go do 15stopni kapujesz a droga od filtra do komory spalania długa jak diabli co też moim zdaniem jest kiepskim rozwiązaniem droga ta powinna być jak nakrótsza a powietrze w miare chlodne ale jak jest za zimne to tez nie dobrze. |
![]() bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-05-09 18:52:36
Napisz mi prosze ile kosztowaly by walki u Ciebie-osiem krzywek nastawy do ostzrejszej codziennej jazdy? ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-05-10 09:19:58 Fiat 132, Argenta itp.
600 Netto - 732 Brutto oczywiście za komplet 2 wałki (przeróbka). |
![]() pajczaki cc899, 126p i corsa ... warszawa/ząbki | 2005-05-19 15:23:27
w porównaniu do wałków świątka cena troszkę niższa ![]() ale jak jest z ich trwałością ![]() |
![]() pajczaki cc899, 126p i corsa ... warszawa/ząbki | 2005-05-19 15:27:33 ps. gdzieś słyszałem, że istnieje możliwość kupienia (dorobienia) wałków sportowych, które poprawią dynamikę w niskich i średnich obrotach a nie wysokich (jakoś nie mogłem nic w necie na ten temat znaleźć)
czy Wy jesteście w stanie coś takiego w ogóle zrobić?? dzięki za ew. info ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-05-19 17:42:32 Jeśli wałki mają poprawić dynamikę tylko na niskich obrotach to nie są sportowe. I takich nie robimy. Co do trwałości to przy zastosowaniu ORGINALNYCH płytek FIAT-LANCIA są praktycznie nie zniszczalne. |