MotoNews.pl
3 Elektryczny Pistolet Lakierniczy (95606/27)
  

Elektryczny Pistolet Lakierniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!!

Mam pytanko.
Czy ktoś może używał elektrycznego pistoletu lakierniczego?
Czy tym można coś pomalować i z jakim efektem.

Dziekuję za wszelką pomoc

Pozdrawiam
  
 
bramy, płoty, ściany garażu to tak ale części blacharskie do samochodu to raczej słaby pomysł
  
 
Pistolet elektryczny raczej pluje farbą niż maluje - widziałem i stwierdzam że to lipa.
  
 
Dzięki za pomoc.

pluje farbą czyli do farb antykorozyjnych się nadaje.

Czy trochę pod górę też maluje bo chcę go użyć do podwozia w szczególnie do ciężko dostębnych miejsc i progów bo ma w komplecie przedłużkę

Pozdrawiam
  
 
Używałem i uważam ze lepiej bym pomalował wlewajac farbę do butelki z rozpylaczem po płynie do mycia szyb ...
  
 
mam pytanie czy ktoś próbował lakierować małe powierzchnie np. aerografem ??? czy da radę ???
  
 
Tadix, ja malowałem aerografem małe powierzchnie. Niestety metalikiem nie da rady, odcień dużo jaśniejszy i ziarno inaczej się układa (aerograf ma za małą dyszę). Jednolite barwy to spoko, ale też trzeba dobrać doświadczalnie odcień bo również jest jaśniejszy. Generalnie jak dobierzesz odcień to małe zaprawki wyglądają bardzo dobrze.
  
 
Cytat:
2005-05-12 16:22:08, Danek pisze:
Tadix, ja malowałem aerografem małe powierzchnie. Niestety metalikiem nie da rady, odcień dużo jaśniejszy i ziarno inaczej się układa (aerograf ma za małą dyszę). Jednolite barwy to spoko, ale też trzeba dobrać doświadczalnie odcień bo również jest jaśniejszy. Generalnie jak dobierzesz odcień to małe zaprawki wyglądają bardzo dobrze.



hmm.. no własnie ja też mam metalik.. może spróbuje.. myśle, że lepsze można uzyskać efekty niż szprejem.. Ale może się myle..

Pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-12 16:22:08, Danek pisze:
Tadix, ja malowałem aerografem małe powierzchnie. Niestety metalikiem nie da rady, odcień dużo jaśniejszy i ziarno inaczej się układa (aerograf ma za małą dyszę). Jednolite barwy to spoko, ale też trzeba dobrać doświadczalnie odcień bo również jest jaśniejszy. Generalnie jak dobierzesz odcień to małe zaprawki wyglądają bardzo dobrze.



areografem da się spokojnie metalik malować czego przykładem jest moja platyna
nikt nigdy nie zwrócił uwagi na zaprawki które były robione areografem-sam bym nie wiedział gdzie jak bym nie wiedział
lakier nigdy nie był dobierany eksperymentalnie-only L-108
  
 
Cytat:
2005-05-12 16:28:43, daniel pisze:
areografem da się spokojnie metalik malować czego przykładem jest moja platyna nikt nigdy nie zwrócił uwagi na zaprawki które były robione areografem-sam bym nie wiedział gdzie jak bym nie wiedział lakier nigdy nie był dobierany eksperymentalnie-only L-108



a jaki areograf najlepiej kupić.. tzn z jaką wielkością dyszy ?
  
 
Cytat:
2005-05-12 16:32:40, tadix pisze:
a jaki areograf najlepiej kupić.. tzn z jaką wielkością dyszy ?



bym ci pomógł ale ja sie znam na tym jsak świnia na gwiazdach
jutro się zapytam i ci powiem
  
 
teraz połowa auta będzie zrobiona areografem-jutro będę widział jak to wygląda
mam też dokumentację fotograficzną-jak tylko dostanę ją mailem nie omieszkam się pochwalić
  
 
A ja po prostu kupuję firmowy lakier w sprayu.
  
 
Cytat:
2005-05-12 16:28:43, daniel pisze:
...lakier nigdy nie był dobierany eksperymentalnie-only L-108



I nie widać różnicy między oryginałem a tym co kupujesz? w sprayu jak sie kupi to jest albo zdecydowanie za ciemny albo za jasny. I dzieje się tak mimo kupna wg numeru oryginalu.
  
 
Cytat:
2005-05-11 12:57:23, m_krzysztof pisze:
Dzięki za pomoc. pluje farbą czyli do farb antykorozyjnych się nadaje. Czy trochę pod górę też maluje bo chcę go użyć do podwozia w szczególnie do ciężko dostębnych miejsc i progów bo ma w komplecie przedłużkę Pozdrawiam


Jeżeli chodzi o malowanie podwozia, a więc konserwację, to najlepiej samochód przewrócić na bok, oczywiście pod warunkiem, że nie masz za bardzo zgnitych mocowań zawieszenia.
  
 
Cytat:
2005-05-12 21:19:30, MichalSW pisze:
I nie widać różnicy między oryginałem a tym co kupujesz? w sprayu jak sie kupi to jest albo zdecydowanie za ciemny albo za jasny. I dzieje się tak mimo kupna wg numeru oryginalu.



nie,nie widać
ale trzeba pamiętać że idzie baza a na to bezbarwny-wszystko osobno,to może mieć znaczenie
a na koniec polerka
  
 
Daniel, owszem na jasnym lakierze tego za bardzo nie widać, ale na moim graficie L119 i aerografie do bardzo precyzyjnego malowania (modele redukcyjne w skali 1:35, figurki) różnica jest ogromna. Dlatego jeśli kupować jakiś aerograf to taki o jak najszerszej dyszy i wskazane, żeby był metalowy bo nie wszystkie plastikowe są odporne na rozpuszczalniki stosowane do lakierów, a i umyć potem dużo łatwiej. Ale za taki aerograf dasz tyle samo, a nawet więcej niż za porządny duży pistolet z regulacją strumienia i ciśnienia. Reasumując jeśli masz już aerograf to możesz próbować, ale jak masz go kupować to odpuść.
  
 
Cytat:
2005-05-12 21:42:46, Danek pisze:
Ale za taki aerograf dasz tyle samo, a nawet więcej niż za porządny duży pistolet z regulacją strumienia i ciśnienia. Reasumując jeśli masz już aerograf to możesz próbować, ale jak masz go kupować to odpuść.



pistolet jest najlepszy.. ale co zrobić jak nie mamy kompresora???
  
 
Cytat:
2005-05-13 09:08:40, tadix pisze:
pistolet jest najlepszy.. ale co zrobić jak nie mamy kompresora???



Właśnie co zrobić jak nie mamy kompresora?? Ja w domu mam chyba ze dwa pistolety ale z powodu braku kompresora nie jestem w stanie nic zrobić! A kompresorek to nie taka tania rzecz!!!
  
 
Tylko, że do aerografu też jest potrzebny kompresor, co prawda o mniejszej wydajności, ale jednak. Bo przy malowaniu trochę większych powierzchni niż modele (poza tym trzeba położyć dużo grubszą warstwę) to o butlach ze sprężonym powietrzem można zapomnieć, to już lepiej jechać do lakiernika. Taka butla tania nie jest, a i za dużo to się nią nie pomaluje, no i ciśnienie nie jest stałe tylko się zmniejsza, a to akurat jest bardzo niekorzystne dla aerografu. Aerograf potrzebuje stałego ciśnienia ok. 1,5 - 2,0 atm, żeby dobrze położyć lakier. Nie da się położyć jednej grubszej warstwy i trzeba ich zrobić minimum 3. Jak nie ma kompresora to niestety ciężko będzie, chociaż znam takich co dmuchali duże dętki i z nich brali powietrze do aerografu (starcza na jakieś pół minuty).