Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2005-05-09 04:03:04 bramy, płoty, ściany garażu to tak ale części blacharskie do samochodu to raczej słaby pomysł ![]() |
![]() JACU626 Miłośnik FSO BIAŁY CZARNY SREBRNY ... TSA - RTA | 2005-05-09 08:25:27 Pistolet elektryczny raczej pluje farbą niż maluje - widziałem i stwierdzam że to lipa. |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2005-05-11 16:57:58 Używałem i uważam ze lepiej bym pomalował wlewajac farbę do butelki z rozpylaczem po płynie do mycia szyb ... |
tadix Lesz | 2005-05-11 17:22:17 mam pytanie czy ktoś próbował lakierować małe powierzchnie np. aerografem ??? czy da radę ??? |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-12 16:28:43
areografem da się spokojnie metalik malować czego przykładem jest moja platyna ![]() nikt nigdy nie zwrócił uwagi na zaprawki które były robione areografem-sam bym nie wiedział gdzie jak bym nie wiedział ![]() lakier nigdy nie był dobierany eksperymentalnie-only L-108 ![]() |
tadix Lesz | 2005-05-12 16:32:40
a jaki areograf najlepiej kupić.. tzn z jaką wielkością dyszy ? |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-12 16:42:54
bym ci pomógł ale ja sie znam na tym jsak świnia na gwiazdach ![]() jutro się zapytam i ci powiem ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-12 16:45:59 teraz połowa auta będzie zrobiona areografem-jutro będę widział jak to wygląda
mam też dokumentację fotograficzną-jak tylko dostanę ją mailem nie omieszkam się pochwalić |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-05-12 21:14:02 A ja po prostu kupuję firmowy lakier w sprayu. |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-05-12 21:19:30
I nie widać różnicy między oryginałem a tym co kupujesz? w sprayu jak sie kupi to jest albo zdecydowanie za ciemny albo za jasny. I dzieje się tak mimo kupna wg numeru oryginalu. |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-05-12 21:26:10
Jeżeli chodzi o malowanie podwozia, a więc konserwację, to najlepiej samochód przewrócić na bok, oczywiście pod warunkiem, że nie masz za bardzo zgnitych mocowań zawieszenia. |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-05-12 21:36:47
nie,nie widać ale trzeba pamiętać że idzie baza a na to bezbarwny-wszystko osobno,to może mieć znaczenie a na koniec polerka ![]() |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2005-05-12 21:42:46 Daniel, owszem na jasnym lakierze tego za bardzo nie widać, ale na moim graficie L119 i aerografie do bardzo precyzyjnego malowania (modele redukcyjne w skali 1:35, figurki) różnica jest ogromna. Dlatego jeśli kupować jakiś aerograf to taki o jak najszerszej dyszy i wskazane, żeby był metalowy bo nie wszystkie plastikowe są odporne na rozpuszczalniki stosowane do lakierów, a i umyć potem dużo łatwiej. Ale za taki aerograf dasz tyle samo, a nawet więcej niż za porządny duży pistolet z regulacją strumienia i ciśnienia. Reasumując jeśli masz już aerograf to możesz próbować, ale jak masz go kupować to odpuść. |
tadix Lesz | 2005-05-13 09:08:40
pistolet jest najlepszy.. ale co zrobić jak nie mamy kompresora??? |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-05-13 10:58:25
Właśnie co zrobić jak nie mamy kompresora?? Ja w domu mam chyba ze dwa pistolety ale z powodu braku kompresora nie jestem w stanie nic zrobić! A kompresorek to nie taka tania rzecz!!! |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2005-05-13 22:39:25 Tylko, że do aerografu też jest potrzebny kompresor, co prawda o mniejszej wydajności, ale jednak. Bo przy malowaniu trochę większych powierzchni niż modele (poza tym trzeba położyć dużo grubszą warstwę) to o butlach ze sprężonym powietrzem można zapomnieć, to już lepiej jechać do lakiernika. Taka butla tania nie jest, a i za dużo to się nią nie pomaluje, no i ciśnienie nie jest stałe tylko się zmniejsza, a to akurat jest bardzo niekorzystne dla aerografu. Aerograf potrzebuje stałego ciśnienia ok. 1,5 - 2,0 atm, żeby dobrze położyć lakier. Nie da się położyć jednej grubszej warstwy i trzeba ich zrobić minimum 3. Jak nie ma kompresora to niestety ciężko będzie, chociaż znam takich co dmuchali duże dętki i z nich brali powietrze do aerografu (starcza na jakieś pół minuty). |