| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JanKo Polonez Warszawa | 2005-05-09 12:33:02 Witam!
Mam takie pytanie: czy pompy oleju w fiatowskich dohc sa zamienne (napedzane od walka posredniego), czy do podejdzie pompa od nowszych jednostek montowanych poprzecznie 16V. Nie moglem znalezc w wyszukiwarce a moze zabraklo mi tylko cierpliwosci. Pozdrawiam |
JanKo Polonez Warszawa | 2005-05-10 14:54:01 Widocznie nie wyrazilem sie dosc jasno, chodzi mi o pompy o zazebieniu zewnetrznym nepedzane od walka posredniego czyli takie jak byly w 131,132, argenta. Byly tez montowane pozniej w tipo/tempra i czy od tych samochodow beda pasoac. Smok mozna przelozyc. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-05-11 00:31:05 Silniki dohc w tipo i temprach oraz cromach nie miały pompy oleju o zazębieniu zewnętrznym i nie posiadały wałka pośredniego. Ostatnie wersje tych silników (tzn. z wałkiem pośrednim) były montowane w ritmo i regatach (do bodajże 86 lub 87 r.)
Chyba, że piszesz o pompach z silników 1.4 / 1.6 ohc tipo / tempry - te faktycznie mają pompę "starego" typu. Wyglądem rzeczywiście przypominają te co były montowane w dohc, ale nie miałem nigdy okazji ich bezpośrednio porównać i przypasować do kadłuba. |
JanKo Polonez Warszawa | 2005-05-11 15:40:30 Znalazlem cos takiego na allegro i stad moje pytanie http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50374364 |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2005-05-12 00:45:04 zdjęcie dość słabe ale wydaje mi się że tego nie przypasujesz.
Smoki tak do końca nie są zamienne (miałem 3 pompy z dohc) i niestety w jednej z nich otwory pod śróby mocujące smoka do korpusu były "zdeczka" w innym miejscu. Inna sprawa to wysokość samego korpusu która była różna (pompy nie różnily się jedynie dlugością smoka). Ze zdjęcia mogę tylko mniej więcej ocenić ale wygląda na mniejszą niż w przypadku mojego 2.0. No i pozostaje jeszcze kwestia długości wałka (czy jak to tam się nazywa) którym jest napędzana pompa. |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-06-01 07:43:53 Chłopaki mam problem. Tydzien temu w niedziele, jak wracałem z naszego spotu krakowskiego, jakies 3 km przed moim blokiem, zaczeła mi sie świecic w klasyku kontrolka oleju, a wskazowka temperatury dochodzila do czerwconego pola, dojechalem szybko do domu i zostawiłem go. Dwa dni pozniej pojechalem z Mokrym po olej byo było go mało, jak silnik był zimny i olej gęsty to kontrolka sie nie świeciła, jak tylko temperatura silnika była w normie, to kontrolka zaczela sie swiecic, dolalem mu oleju a ona dalej swiecila, pozniej jeszcze zakupilem olej w sklepie i dolalem na mniej wiecej 3/4 i dalej to samo, wracajac do domu temperatura silnika byla tak wysoka, ze juz mialem sie zatrzymywac, bo bałem sie zeby sie nic z silnikiem nie stało, ale na szczescie dojechałem i auto zostawiłem. Wczoraj poszedlem przepalic klasyka, odpalilem go i po chwili znow sie ta kontrolka zaswiecila i zgasnac nie chciala. Niektórzy twierdza ze to jest padnieca pompa oleju, moj tata np twierdzi ze to może być przytkany filtr oleju, a ja jestem juz zdezorientowany, bo nie wiem co mam z tym fiatem robic, pomóżcie, pozdroo |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-06-01 16:35:56
Wątpie zeby kontrolka cisnienia oleju wraz z wskaznikiem temperatury nawalily na raz. Olej jest troszke zmieszany, jako ze auto kupilem niedawno i z tego co byly wlasciciel mówil to lotos 15w40, ale ja musialem pilnie dolać, wiec dolalem mu troche lubro 20w50, nic nie stuka, wiec napewno nie sa to panewki. Co do wypowiedzi nikusssa, to właśnie mam zamiar zmienić olej i filtr oleju, i zobaczymy co bedzie dalej, pozdroo |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-06-01 16:39:39 mam na mysli ODSRODKOWY filtr... bocznikowy to co innego... |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-06-01 17:15:34 Dokladnie jak pisze automatic-sprawdz inny czujnik.Ja mialem dokladnie takie same objawy jak Ty tydzien po kupnie samochodu i pelne gacie ze strachu .Po wymianie czujnika wszystko chodzi bez problemu |
automatic | 2005-06-01 17:49:16
nigdy nie mów nigdy |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-06-01 23:21:10 zmien najpierw olej- moze po prostu ten juz swojeprzejezdzil i zostal rozrzedzony benzynka wiec ma konsystencje wody. Zmien olej, wyczysc filtr odsrodkowy i napisz o efektach |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-06-14 23:29:05 Chłopaki mam pytanko, czy filtr oleju do silnika 1300 w dfie jest taki sam jak do silnika 1500 ?? pozdroo |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2005-06-14 23:54:34
|
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-06-14 23:56:11
Dzięki, jutro prawdopodobnie bede zmieniał olej i filtr oleju i wlasnie sie zastanawialem czy taki sam jest jak do 1,5, pozdroo |