MotoNews.pl
  

łączenie kabelków w sondzie lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem sondę lambda z czterożyłowym kablem: przewód czarny, szary i dwa białe. Jak połaczyć poszczególne żyły z takim samym kablem od oryginalnej wtyczki z mojego Escorta . Na początek łatwo - czarny z czarnym, szary z szarym ale jak połączyć dwa białe? Który z którym? Czy jest jakaś róznica Jeszcze jedno jak rozpoznać wyprowadzenia w samej sondzie z której wystają jedynie kawałeczki "gołych" przewodów (4 szt - niestety bez koszulek) tak aby można było dolutować do niej kabelek z wtyczką (przewody j.w.)
  
 
To pierwsze jest łatwe. Dwa białe przewody to podgrzewanie grzałki sondy i obojętnie jak je podłączysz. Natomiast druga kwestia... Zrób tak: zmierz omomierzem rezystancję grzałki tej nowej sondy i poszukaj takiej rezystancji na pourywanych przewodach.
  
 
Na pewno nie ma róznicy? Popraw mnie jeżeli się mylę ale gdy mamy do czynienia z podgrzewaniem to czy nie ma tu biegunów "+' i "-", i konieczności podłączenia nawzajem kabelków plusowych i minusowych? Przepraszam jeżeli to co napisałem to herezje
  
 
Jak napisałem. W przypadku grzałki to obojętne. Dlatego też przewody są jednobarwne.
  
 
bo grzalce obojetnie z ktorej strony wplynie prad a z ktorej wyplynie
  
 
No tak w takim razie uprzejmie dziękuję za pomoc!!! Jeżeli ktoś jeszcze miałby inny pomysł odnośnie drugiej kwestii to proszę bardzo o rady.

[ wiadomość edytowana przez: mariuszbox dnia 2005-05-10 18:38:14 ]
  
 
Białe przewody możesz połączyć dowolnie, czarny to sygnał, a szary to masa.
W oryginalnej fordowskiej sondzie szary jest połączony z jej obudową, a więc i tego również znajdziesz omomierzem.
I pamiętaj aby dodać dodatkowy przewód łączący szary przewód z masą samochodu, bo uniwersalna sonda nie będzie miałatego wewnętrznego połączenia i trzeba je czymś zastąpić.
  
 
Cytat:
2005-05-10 18:38:44, js45 pisze:
Białe przewody możesz połączyć dowolnie, czarny to sygnał, a szary to masa. W oryginalnej fordowskiej sondzie szary jest połączony z jej obudową, a więc i tego również znajdziesz omomierzem. I pamiętaj aby dodać dodatkowy przewód łączący szary przewód z masą samochodu, bo uniwersalna sonda nie będzie miałatego wewnętrznego połączenia i trzeba je czymś zastąpić.


Witam wszystkich!
Żaden z przewodów 4-przewodowej orginalnej sondy lambda nie jest połączony z jej obudową (sonda jest izolowana)
Niedawno to przerabiałem, sonda jest podpięta do styków w kompie: HEGO i GND(vref), zasilanie grzałki przez bezpiecznik "KAT" 10A w ZETEC-u '97 numer 14 do masy.

  
 
A dokładnie tak:

1 - przewód sygnałowy 9-40 do 44 pina EEC IV
2 - masa sygnałowa 31B-20E do 46 pina EEC IV
3 - masa grzałki 31-28 F do masy pojazdu
4 - zasilanie grzałki 15-13 A do bezpiecznika F3 (15A)
  
 
To ja jeszcze dodam, że przewodów od sondy nie powinno się lutować, tylko zaciskać. Tak, tak - lutowanie to bardzo dobry sposób łączenia, ale te powinny być zaciśnięte. Tak mi powiedziały mądre głowy i nie potrafię do końca powiedzieć czemu (a moich chorych wywodów raczej nie będę przytaczał)
  
 
Co do połączenia masy nie będę się sprzeczał. U mnie sonda jest właśnie z połączeniem obudowy z przewodem szarym. Są różne wersje EEC więc może być różnie. Ale warto mieć to na uwadze.
Wystarczy po zamontowaniu sprawdzić czy sonda próbkuje. Jeśli tak to nie podłączać dodatkowej masy. U mnie właśnie masa z sondy informuje komputer o jej podłączeniu. A bez masy zachowuje się tak jakby sondy nie było.
Piny w EEC to 29 i 49.


A właśnie...
wg schematu pin 46 jest już połączony z masą pojazdu więc jeśli sonda jest podłączona do niego to tutaj ma podaną masę i może być zwykła (jak i z powodzeniem może być również użyta z wewnętrznym połączeniem).


[ wiadomość edytowana przez: js45 dnia 2005-05-10 22:07:44 ]
  
 
js45 podał nr pinów EEC w silnikach 1,3/1,4 ja podałem dla Zeteca 1,6/1,8. To tak gwoli ścisłości.
  
 
Montowałem oryginalną używaną sondę - nie uniwersalną, więc problem masy zszedł na bok. Ale niestety po zamontowaniu i podłączeniu sondy w samochodzie, przejechałem kilka kilometrów i obserwuję, że ma on problemy z przyspieszeniem. Po prostu często nie "ciągnie" pomimo dociskania gazu! Co to może oznaczać? Dodam, że mam silnik 1.8 16V DOHC a sonda była od ZETEC-a 1.6 (kołnież do przykręcania, gwint, część wpuszczana w kolektor wydechowy była identyczna, jedynie zewnętrzny korpusik był nieco dłuższy ca. 7mm)
  
 
Cytat:
2005-05-10 22:01:53, js45 pisze:
Co do połączenia masy nie będę się sprzeczał. U mnie sonda jest właśnie z połączeniem obudowy z przewodem szarym. Są różne wersje EEC więc może być różnie. Ale warto mieć to na uwadze. Wystarczy po zamontowaniu sprawdzić czy sonda próbkuje. Jeśli tak to nie podłączać dodatkowej masy. U mnie właśnie masa z sondy informuje komputer o jej podłączeniu. A bez masy zachowuje się tak jakby sondy nie było. Piny w EEC to 29 i 49. A właśnie... wg schematu pin 46 jest już połączony z masą pojazdu więc jeśli sonda jest podłączona do niego to tutaj ma podaną masę i może być zwykła (jak i z powodzeniem może być również użyta z wewnętrznym połączeniem). [ wiadomość edytowana przez: js45 dnia 2005-05-10 22:07:44 ]


Witam !
Dzisiaj zrobiłem 3 pomiary sondy w moim essim (1.6 16V 95r.), i tak pomiar nr:
1) czarny z sondy i siwy z sondy - na wolnych obrotach 0,96V na wosokich 0,2V
2) masa z aku i siwy z sondy - wolne: 0,7V wysokie: 1,4V
3) masa z aku i czarny z sondy - wolne: 1,6 wysokie: 1,2V

Odkopałem ten wątek, poniewaz troche poczytałem w archiwum i nie jest konkretnie sprecyzowane czy tą mase sondy łaczyć z masa z aku czy nie, a zastanawiają mnie róznice w pomiarach 1 i 3, które teoretycznie powinne byc takie same tzn. jak 1
Oczywiscie mowa o sondzie uniwersalnej.
Czy sonda jest sprawna? Jezeli tak to skąd ta róznica?I czy moj komputer teraz ją widzi ?



  
 
To ja się podepnę z pytaniem jak na sucho można sprawdzic czy sonda jest sprawna?? mowa o sondzie oryginalnej




Co do:
Cytat:
To ja jeszcze dodam, że przewodów od sondy nie powinno się lutować, tylko zaciskać. Tak, tak - lutowanie to bardzo dobry sposób łączenia, ale te powinny być zaciśnięte. Tak mi powiedziały mądre głowy i nie potrafię do końca powiedzieć czemu (a moich chorych wywodów raczej nie będę przytaczał)



to z tego co się orienuję to połączenie zaciskane ma lepszą przewodność
  
 
Cytat:
2007-02-19 22:11:43, Andrzej_2_0 pisze:
To ja się podepnę z pytaniem jak na sucho można sprawdzic czy sonda jest sprawna?? mowa o sondzie oryginalnej Co do: to z tego co się orienuję to połączenie zaciskane ma lepszą przewodność



nie lutuje się....... bo tego nigdy w życiu nie zlutujesz (chyba że za wtyczką lub specjalnymi metodami)
a nawet jak ci się uda to kiepsko będzie się to trzymało
  
 
chcąc znaleźć odpowiedź na pytanie : lutować czy zaciskać znalazłem forum i tam zabawne rzeczy piszą na temat sondy hihihi
  
 
Cytat:
2007-02-19 22:36:22, Andrzej_2_0 pisze:
chcąc znaleźć odpowiedź na pytanie : lutować czy zaciskać znalazłem forum i tam zabawne rzeczy piszą na temat sondy hihihi



Dlatego właściciele Fordów są lepsi