Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-05-10 18:29:55 Jak napisałem. W przypadku grzałki to obojętne. Dlatego też przewody są jednobarwne. |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2005-05-10 18:35:36 bo grzalce obojetnie z ktorej strony wplynie prad a z ktorej wyplynie ![]() |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-05-10 21:36:37 A dokładnie tak:
1 - przewód sygnałowy 9-40 do 44 pina EEC IV 2 - masa sygnałowa 31B-20E do 46 pina EEC IV 3 - masa grzałki 31-28 F do masy pojazdu 4 - zasilanie grzałki 15-13 A do bezpiecznika F3 (15A) |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-05-10 22:01:29 To ja jeszcze dodam, że przewodów od sondy nie powinno się lutować, tylko zaciskać. Tak, tak - lutowanie to bardzo dobry sposób łączenia, ale te powinny być zaciśnięte. Tak mi powiedziały mądre głowy i nie potrafię do końca powiedzieć czemu (a moich chorych wywodów raczej nie będę przytaczał) |
![]() js45 Kutno | 2005-05-10 22:01:53 Co do połączenia masy nie będę się sprzeczał. U mnie sonda jest właśnie z połączeniem obudowy z przewodem szarym. Są różne wersje EEC więc może być różnie. Ale warto mieć to na uwadze.
Wystarczy po zamontowaniu sprawdzić czy sonda próbkuje. Jeśli tak to nie podłączać dodatkowej masy. U mnie właśnie masa z sondy informuje komputer o jej podłączeniu. A bez masy zachowuje się tak jakby sondy nie było. Piny w EEC to 29 i 49. A właśnie... wg schematu pin 46 jest już połączony z masą pojazdu więc jeśli sonda jest podłączona do niego to tutaj ma podaną masę i może być zwykła (jak i z powodzeniem może być również użyta z wewnętrznym połączeniem). [ wiadomość edytowana przez: js45 dnia 2005-05-10 22:07:44 ] |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-05-10 22:11:38 js45 podał nr pinów EEC w silnikach 1,3/1,4 ja podałem dla Zeteca 1,6/1,8. To tak gwoli ścisłości. |
mariuszbox Szczecin | 2005-05-10 22:42:11 Montowałem oryginalną używaną sondę - nie uniwersalną, więc problem masy zszedł na bok. Ale niestety po zamontowaniu i podłączeniu sondy w samochodzie, przejechałem kilka kilometrów i obserwuję, że ma on problemy z przyspieszeniem. Po prostu często nie "ciągnie" pomimo dociskania gazu! Co to może oznaczać? Dodam, że mam silnik 1.8 16V DOHC a sonda była od ZETEC-a 1.6 (kołnież do przykręcania, gwint, część wpuszczana w kolektor wydechowy była identyczna, jedynie zewnętrzny korpusik był nieco dłuższy ca. 7mm) |
![]() Lookasch Ford Escort Oława | 2007-02-19 21:44:01
Witam ! Dzisiaj zrobiłem 3 pomiary sondy w moim essim (1.6 16V 95r.), i tak pomiar nr: 1) czarny z sondy i siwy z sondy - na wolnych obrotach 0,96V na wosokich 0,2V 2) masa z aku i siwy z sondy - wolne: 0,7V wysokie: 1,4V 3) masa z aku i czarny z sondy - wolne: 1,6 wysokie: 1,2V Odkopałem ten wątek, poniewaz troche poczytałem w archiwum i nie jest konkretnie sprecyzowane czy tą mase sondy łaczyć z masa z aku czy nie, a zastanawiają mnie róznice w pomiarach 1 i 3, które teoretycznie powinne byc takie same tzn. jak 1 ![]() Oczywiscie mowa o sondzie uniwersalnej. Czy sonda jest sprawna? Jezeli tak to skąd ta róznica?I czy moj komputer teraz ją widzi ? |
![]() Andrzej_2_0 Escort MK VI Oborniki Śląskie k.Wrocławia | 2007-02-19 22:11:43 To ja się podepnę z pytaniem jak na sucho można sprawdzic czy sonda jest sprawna?? mowa o sondzie oryginalnej
Co do:
to z tego co się orienuję to połączenie zaciskane ma lepszą przewodność |
![]() djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2007-02-19 22:22:09
nie lutuje się....... bo tego nigdy w życiu nie zlutujesz (chyba że za wtyczką lub specjalnymi metodami) a nawet jak ci się uda to kiepsko będzie się to trzymało ![]() |
![]() Andrzej_2_0 Escort MK VI Oborniki Śląskie k.Wrocławia | 2007-02-19 22:36:22 chcąc znaleźć odpowiedź na pytanie : lutować czy zaciskać znalazłem forum i tam zabawne rzeczy piszą na temat sondy ![]() |
![]() djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2007-02-19 22:40:37
Dlatego właściciele Fordów są lepsi ![]() ![]() |