MotoNews.pl
  

Wolno spadajace obroty(krokowiec OK)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

mam pewna dosyc wkurzajaca przypadlosc w escorciku, mianowicie gdy jade na biegu, wciskam sprzeglo, zeby zapiac inny bieg to obroty strasznie wolno spadaja ... wymienilem krokowy, ale dalej to samo. co ciekawe na biegu jalowym,gdy stoje wszystko jest ok. natomiast jak jade na luzie i zaczne gazowac to tez wolno schodzi:/ co to moze byc? slyszalem,ze oprocz krokowca jeszcze czujnik temp powietrza i predkosci pojazdu moga dawac dupy?:>

z gory dzieki za wszystkie sugestie...
  
 
Sprawdź stan wężyka podciśnienia czy nie jest przetarty. Kiedys tak miałem i facet mi go wymienił - wszystko ustąpiło.
  
 
... a jaak długo Ci zchodzi z tych obrotów .....
  
 
w sumie krotko ... sek gora 2. ale na pewno za wolno,kiedys tak nie bylo ... poza tym nie przy kazdej zmianie biegu tak jest ... ale dosyc czesto. wszystko byloby OK,tylko ze ludzie mysla,ze nie potrafie zmieniac biegow:/
  
 
A ja ostatnio też zauważyłem że mi wolno obroty schodza, ale ja mam 1,8D :/

macie jakieś pomysły ??
  
 
... ale co ... po wysprzęgleniu Ci silnik wchodzi na wyższe obroty .... i doopiero po tym zaczynają spadac obroty ..... czy np. po tym jaak wysprzęglisz to chwile pozostają taak jak były i doopiero spadają ....
  
 
JA mam tak, ze jak na wolnych obrotach dodam gazu i puszcze gaz to obroty schodzą powolutku, a wiadomo że diesel "ciągnię" bardzo mocno obroty w dół, wiec jest mi to bardzo dziwne :/
  
 
swiety, z tego co ja wyczytalem, to u mnie jest podobnie... A mianowicie:

po zatrzymaniu auta, na biegu jalowym jest ok 900RPM... natomiast jak wrzuce luz i jade, to przez kilka chwil utrzymuja sie 1500RPM... Z wyzszych obrotow na nizsze po wrzuceniu luzu tez dosc dlugo spada...
  
 
Niechce mi sie wszystkiego czytać ale odepnij czujnik prędkości.Jak pomoże to olej temat a jak niepomoże no to gorzej.
  
 
dokladnie tak ... po wysprezegleniu nie wchodza wyzej,tylko zostaja i dopiero spadaja.... dzisiaj odpinam ten czujnik ... to faktycznie moze byc on bo jak auto stoi i go krece to wszystko OK, a jak jade na luzie i depne to wolniutko schodza ...

PS ten czuj nik jest w skrzyni biegow od przodu samochodu :> ??
  
 
no i odpiolem ten czujnik i wszystko sie naprawilo takze polecam wszystkim .... zlaczka jest nawet w takim dogodnym miejscu tuz pod maską, ze chyba Ford powinien umiescic w instrukcji obslugi ten trick to wlasciwie po cholere jest czujnik predkosci?? wie ktos:>
  
 
Cytat:
2005-05-11 19:04:51, maciek701 pisze:
no i odpiolem ten czujnik i wszystko sie naprawilo takze polecam wszystkim .... zlaczka jest nawet w takim dogodnym miejscu tuz pod maską, ze chyba Ford powinien umiescic w instrukcji obslugi ten trick to wlasciwie po cholere jest czujnik predkosci?? wie ktos:>



Hehe, nastepny, ktory odpina fordowski wynalazek powstaly w trosce o bezpieczenstwo - odpowiedz jest prosta - zeby Ci nie zgasl na luzie to EEC utrzymuje przez pewien czas wyzsze obroty (np na luzie nie opadaja od razu do 900 tylko 1200-1300 i dopiero spadaja). Ot co sprytna rzecz, mnie nie przeszkadza.
  
 
A gdzie dokładnie ten czujniczek się znajduje. I ja bym chętnie odpiął. Mam MK7 1.6 Zetec.
  
 
no tak,ale ten czujnik sie chyba zepsul,bo kiedys schodzil z obrotow bardziej raptownie ... wymienie go, ale do tego czasu bede jezdzil z odpietym. mam dosc juz tlumaczenia, ze to nie z winy mojej koordynacji ruchow sa te przygazowki na sprzegle:/

pozdrawiam i dziekuje

w 1.3 jest on na przegrodzie czolowej, niedaleko silnika wycieraczek,kabel wychodzi razem z linka szybkosciomierza do gory i do takiej zlaczki prawie pod maska, po prostu rozepnij ja i po sprawie moge zrobic foto i wyslac na maila,jesli chcesz

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2005-05-11 19:47:44 ]
  
 
Ok, poproszę fotkę w takim razie. Z góry wielkie dzięki. Mój adresik : hany69@wp.pl[addsig]
  
 
ok,wysle je tak za 30min,jak bede szedl do garazu.
pozdrowienia
  
 
Kurcze, a mi się zawsze zdawało, że ten czujnik prędkości obrotowej wału korbowego jest gdzieś przy skrzyni.
  
 
Cytat:
Kurcze, a mi się zawsze zdawało, że ten czujnik prędkości obrotowej wału korbowego jest gdzieś przy skrzyni.



Mylisz 2 pojecia
Czujnik predkosci jazdy - jest umieszczony przy wyjsciu linki predkosciomierza ze skrzynik,
czujnik polozenia walu jest wkrecany w silnik, tuz przy kole zamachowym. Oba maja inna funkcje
  
 
Wiedziałem, że coś pochrzaniłem. Dzięki za info.
  
 
tak niesztof dobrze mowi. tego czujnika w silniku nie ruszaj zdjecia wysalalem.