Jak sie ma ustawienie zbierznosc do 17" felg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak sie ma ustawienie zbierznosc do 17" felg i sportowego zawieszenia??
Czy wartosci pozostac powinny fabryczne czy powinno sie je inaczej ustawic?
Jesli tak to jak??
Felgi 17" ,opony 215/45/17 ,zawieszenie obnizone o 40mm....
pozdrawiam
  
 
Budyn zbierznosc zawsze na 0.

A kat wyprzedzenia nie jest regulwoany w Essim wiec zmieni Ci sie ale nic na to nie poradzisz.
  
 
jak to na zero ??????????????
przeciez kola powinny byc zbierzne lekko
  
 
Cytat:
2005-05-12 21:52:50, NoSeK pisze:
Budyn zbierznosc zawsze na 0. A kat wyprzedzenia nie jest regulwoany w Essim wiec zmieni Ci sie ale nic na to nie poradzisz.



no właśnie jak to na zero!!!!! Kto ci tak powiedział??
  
 
i poza tym po wymianie samej zawieszki trzeba zbierznosc robic
  
 
ja ostatni robilem zbieznosc w swoim bo mi sie rozjechal nieco po zaliczeniu kraweznika w zimie ... ksiazkowo escort ma miec +0.20 (czyli lekko zbiezny) ...ja mialem -0.19
  
 
przepraszam może nie jestem jeszcze klubowiczem ale mnie uczono że koła w samochodach z przednim napędem mają być ROZBIEŻNEpatrząc w strone kierunku jazdy,bierrze się to stąd że podczas ruchu siły pochodzące od napędu sprawiają że koła sie zbiegają także powinny mieć niewielki zapas w postaci rozbieżności,a ustawienie na zero powoduje ścinanie opon od zewnętrznej strony,i to miałem u siebie,natomiast wg książki do mojego eks autka było napisane "zbieżne" ale przypuszczam że dlatego iż galki są za kołami od strony kabiny i to wlaśnie po tej stronie mają być zbieżne,,,mam nadzieje że nie namotałem wam ale mnie tak uczono w szkole(technikum mechaniczne)przynajmniej tak jest zgodnie z wszelkimi teoriami ruchu itd,pozdrawim
  
 
Tomek ma chyba racje w FWD powinny byc rozbiezne a w RWD zbiezne a w AWD ch...j go wie
  
 
ja niestety tez musze pojechac na zbiezność, bo podczas nawet jazdy prosto na takich nowo polozonych latach na asfalcie to mi opony piszcza!! a jak wpadne na rondo to juz nie mowie!! ale wszyscy sie za mna ogladają
  
 
Dzwoniłem do Pana Biernackiego w Warszawie i powiedział ze ani obnizenie auta ani wielkosc felg nie wpływa w zaden sposób na ustawienia fabryczne.....
ale ciezko mi w to uwierzyc ,co prawda zrobiłem jak powiedział i prowadzi sie niezle jak na 17" ale czy mówił prawde stwierdze po scinaniu sie opony
  
 
obniżona zawiecha ani wielkość felg nie mają znaczenia przy ustawianiu zbieżności.
Mają za to wpływ na pochylenie koła - szczególnie duże obniżenie zawiasu powoduje ustawienie koła w większym minusie niż w serii.

W escorcie standardowo koła są w bardzo małym minusie (ok. pół stopnia)
  
 
Panowie mam pytanie jak ustawic zbierznosc na felgach 16'' i szerokosc 8" bo mi tnie opony od srodka( opony to 215/40). Juz kiedys ustawialem zbierznosc i fachmeni wydaje sie ze nie wiedzieli do konca co robia przynajmniej sprawiali takie wrazenie
  
 
wartosci katow fabryczne sa dobre...ale dla fabrycznego zawieszenia.niestety wraz z obnizeniem zmieniaja sie katy pochylenia co wplywa mocno na prowadzenie i zuzycie opon.przy mocnym obnizeniu jakie ja mam,moj mechanik zalecil mi zmiane kata na zbiezne.tlumaczyl to tym ze przy duzym negatywie ktorego nie da sie w escorcie zniwelowac opony beda scierac sie od wewnatrz a maly minus zniweluje to zjawisko.faktycznie auto sie prowadzilo bardzo dobrze i reagowalo na ruxhy kierownicy.opony nie zuzywaly sie nierownomiernie a jakims zauwazalnym stopniu