Po czym poznac ze parownik jest zuzyty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, jak mozna poznac ze parownik (membrana) jest zuzyty/a, troche mi zle parcuje silnik-nierowno./ na gazie mam golfa 3 jednopounkt, lpg bez kompa. Posiadam reduktor lovato i to co w ksiazce zapisane to juz ma przejchane okolo 60.000 km. Pali na miescie powyzej 10-11, trasa kolo 9. ale nie rowno pracuje i pozatym w tym praowniku jest taka srubka z gory nie wiem do czego ona jest to jakas dysza bo wykrecalem, ale jak krece to nie ma wielkiego wplywu jak wykrecam do gasnie. a jak wkrece na maxa to nic sie nie dzieje. Gdzie sie reguluje wolne obroty w tym parowniku?dzieki za odpowiedz. A propo czy filtr powietrza trzeba wymieniac? ma to wplyw na prace silnika? Thx, ale sie rozpisalem
  
 
Główne objawy to nie trzymanie wolnych obrotów, gasniecie, brak mocy, dziura w wyższych obrotach.
Filtr trzeba wymieniac
  
 
Witam.
60 tys. km, jak na Lowato to sporo. Na zużycie membrany w parowniku bardzo duży wpływ ma przechodzenie na gaz, gdy silnik jest jeszcze zimny. Gaz ma bardzo niską temperaturę i żeby trwałość była jak największa, trzeba przechodzić na gaz przynajmniej po osiągnięciu 40 st.C. W przeciwnym razie membrana staje się sztywna i czas jej prawidłowego działania skraca się. Proponowałbym zajrzeć do filtra gazu, przy tym przebiegu przydałoby się wymienić wkład. Co do regulacji, radzę tego na pałę nie robić. Za bardzo zubożysz mieszankę, to możesz mieć strzał w kolektor ssący. Wzbogacisz, będzie Ci zalewał. Jeżeli jest to instalacja "na krótko", to analizator spalin pomoże w dokładnej regulacji składu mieszanki. A obroty to lepiej regulować pokrętłem na registrze (zawór na przewodzie gazowym w fazie lotnej). Pozdro.
  
 
dzieki, wymienialem juz filtr gazu, ale jeszce nie wymienilem filtra powietrza, czy moze miec wplyw na obroty ze czasem sa nierownomierne?. Czy warto wymienic membrane po takim przebiegu? Jak tak to jaka? widzialem na allegro po 70 zl komplet niby oryginalny Co wy na to? dzieki za rade
  
 
sp4xkp

to jest teoria ... nie mowie ze zla ale ja na pierwszym parowniku (landi renzo) przejechalem ponad 80tys km nie uzywajac wlasciwie beznyny. Odpalanie czy zima czy lato na gazie. Teraz mam Lovato i tez nie uzywam beznyny wogóle.

Co do wyczajenia kiedy sie zuzyl to tak jak koledzy pisali nie trzyma wolnych prycha generalnie plywaja obroty i baaardzo ciezko go wyregulowac.

pozdr
  
 
Forbiden , zrobiłem kiedyś z lawetą ponad 200 tys.przez dwa lata Peugeotem 605(gaźnik) na inst. Lowato i tak jak pisze thaniel odpalany lato,zima na gazie,Dopiero trzeciej zimy pojawiły się problemy z odpalaniem na gazie i to nie z powodu membramy(którą swoją drogą wymieniłem ale nic nie pomogło) po prostu uciekła mi kompresja,po zmianie tłoków i pierścieni wszystko było ok.Czytałeś już zapewne nie jedną wypowiedź odnośnie inst.gaz. tak że znasz trzy przykazania -ŚWIECE-PRZEWODY-FILTR-a Ty się pytasz czy filtr trzeba wymienić,wymień wszystko a ino chyżo i nie żałuj grosika(żadnego taniego badziewia)na dwa pierwsze przykazania, wówczas będziesz wiedział na czym stoisz.Reszta,tak jak pisze sp4xkp,no teraz to ja się rozpisałem.Pozdrawiam.