Skrzynia MTX75 - pierwszy bieg ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
FORD Escort RS2000 / 1992
Skrzynia: MTX75
Problem: Zgrzytanie pierwszego biegu.
Przebieg skrzyni: 200 000 km ( nie robiona )

Opis:

Zgrzytanie pierwszego biegu tylko rano jak odpalam i wyjeżdżam z garażu.
Pierwszy bieg przy wyrzucaniu ze wstecznego na pierwszy.
Olej jest - syntetyczny do skrzyń ATF czerwony wymieniany miesiąc temu.
Sprzęgło sport - wzmocnione tylko
Tarcza - standart

Ktoś ma jakieś pomysły.
  
 
RedCar, sorry że tak ot ale kiedyś interesowałeś się regeneracją sprzęgła do rs, gostek odrazu proponował odchudzenie koła zamochowego - mam pytanko czy zroobiłeś to u niego i jeżeli tak to jak to się sprawuje?
  
 
Było super , tylko po miescie sie tym jezdzic nie dalo. Zrobił to to tak twarde ze za kazdym razem piszczalem kolami na swiatłach , zebys nie wim jak chcial delikatnie ruszyc. 1 cm sprzegla max.
Ale przebił mi za mocno ( sam zreszta tak chcialem ).
Wiem ze mozna u niego tylko zregenerowac sprzeglo, i jest super a ja przedobrzyłem.

Teraz mam jego tarcze a docisk zwykły i jest w miare dobrze.
Ale polecam. szybko sprawnie i dokladnie.
  
 
a ile krzyczy za taką usługę i czy robiłeś coś z kołem zamachowym?

poza tym właśnie tego się obawiałem, że to nie jest do normalnej jazdy, z drugiej strony takie sprzęgło nie umrze tak szybko
  
 
Ale opony i przeguby umra Ciekawe co drozsze
  
 
Ja zapłaciłem za komplet 500 zł . zamachu nie odchudzałem było jedynie szlifowane do tarczy i docisku.

sama regeneracja miesci sie w granicy 350 zł.
  
 
Hop do góry.

Mądrych brakuje , widze że czeka mnie rozbiurka skrzyni.

Jak ja nie cierpie , mechaniki skrzyni.Poskładać to potem zeby jechała a szkoda gadac.

HELP.
  
 
Pytaj Wilka on ostatnio walczył z MTXem..... ale nie mówił o tym zbyt pochlebnie
  
 
jep zwalona sprawa z ta skrzynia sam sie z nia wale bo mi 3 zgrzyta czasem synchro pada powoli, a powiedz mi co do tego sprzegła to w wawie robiles, a regeneracja to polega na samym zalozeniu nowej okladziny i jaka to okladzina mocniejsza czy jakas norma??
  
 
o i mam jeszcze pytanko jak odpalasz rsa to moze silnik tak lekko klekocze wiem ze to smiesznie brzmi ale u mnie jak rano odpalam to tak dziwnie pracuje, tak jakby olej sie po silniku dopiero rozlewał ale sam nie wiem
  
 
Silnik mam po generalnym remoncie 2 000 km wiec nic nie stuka puka czy klekocze narazie.
Odpalam na dotyk , a rano słychać tylko napełniające się syntetycznym olejem popychacze, przez ułamek sekundy.

Co do sprzęgła to regeneracja =

Przetoczenie powierzchni czołowej tarcia koła zamachowego i docisku , potem ich szlifowanie.
Wymiane sprężyn " SŁONECZKA " sprężyn wyciskających łożysko wyciskowe i ich ewentualne utwardzanie w przypadku sportu lub wymiane na całkiem drugi i twarde " tak zwane sztywne.
Wymiane lub utwardzanie sprężyn wyciskowych tarczy sprzęgłowej.
Wymiane okładzin tarczy sprzęgła i tu jest tez kilka rodzai od zwykłego przez spiekane , stalowe do ceramiki.

Tyle wiem na temat:
Podstawa kosztuje cos koło 350 zł i wygląda zawaliscie nówka sztuka.
  
 
kurna ta MTX to jakiś chory wynalazek
mi trzeci oczywiście przy szybkiej zmianie też zgrzyta
do tego mam luz na mechanizmie różnicowym przy wyjściu na półosie

myślełem o rozglądnięciu się za inną ale widze że mogę trafić na taką samą albo gorszą
  
 
ja tez myslalem ale narazie dalem sobie luz, kolesie proponowali mi od TD wsadzac, tylko ze nowsze skrzynie to maja jestcze chydrauliczne sprzegło a to zle ponoc, a starsza kupisz to to samo bedzie
  
 
Raczej na gorszą. a trzeci bieg to synchronizatorek 2-3 kosztuje jedyne 250 zł w fordzie oczywiscie tylko dostepny.
  
 
Olej wymienić. I tyle. A propos, wiem ile kosztuje synchro III-IV