MotoNews.pl
10 Sciaga mi delikatnie na prawo nowego Getza- pomozcie... (96493/89)
  

Sciaga mi delikatnie na prawo nowego Getza- pomozcie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ludzie, pomozcie.
Zauwazylem to po wymianie opon z zimowych na letnie, ale mozliwe ze bylo tak wczesniej tylko nie zwrocilem na to uwagi. Moj polroczny Getz 1,3 A/C przy jezdzie powyzej 80 km (najwyrazniej czuc to na 5 biegu, przy jezdzie na 3 cim biegu praktycznie niewyczuwalne) sciaga na prawa strone. Objawia sie to tym, ze gdy puszcze kierownice ZAWSZE idzie w prawo- tak wiec po przejechaniu jakichs 20 metrow musze lapac kierownice i odbijac w lewo.
Co mam robic, boje sie ze w serwisie mi tego nie zrobia albo spie..a jeszcze gorzej. Czy to na pewno zwiazane jest z tzw. zbieznoscia kol? A moze po prostu powiedziec sobie ze moj Getz ma juz taka urode i dac sobie spokoj? Jakimi jeszcze konsekwencjami poza ewent szybszym scieraniem opon grozi jazda z takim umiarkowanym ssciaganiem?
Dzieki za pomoc.
  
 
Wieksze prawdopodobnienstwo poslizgu przy hamowaniu?
Jesli to nie jest zbieznosc, to moze problem we wspomaganiu?
  
 
ASO jakie jest każdy widzi, ale od czegoś jest ta cała gwarancja, jedź do serwisu i tyle. Auto ma jechać prosto bez dwóch zdań, jak ściąga to coś jest nie tak i trzeba to zrobić. Nie możesz podchodzić że Ci bardziej sp... bo ma być wszystko sprawne, jeśli tak nie będzie to mają robić do skutku. Pewnie przydzwoniłeś w jakąś wiosenną dziurę i zbieżność się przestawiła, może to być drobiazg...


[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-05-15 14:20:12 ]
  
 
Ja ze swoim fabrycznie nowym Gackiem pojechlem na serwis.

Geometria była OKi tylko, że kierownica nie była ustawiona tak jak należy. Do jazdy na wprost trzeba było ją trzymać lekko obróconą w lewo. Teraz, tj po regulacji, dla odmiany trzeba ją trochę skręcić w prawo tak więc nie pozostało nic innego jak przyjąć, że ten typ tak ma.


Dziwne, że wiążesz ściąganie z prędkością. Generalnie nie powinno to mieć wpływu, chyba, że czym większa prędkość tym bardziej rozjeżdzają ci się koła. Jak zachowuje się przy hamowaniu? Trzyma kierunek czy też ściąga?
  
 
A może masz po prostu za mało powietrza w tym kole?
  
 
Moja propozycja jak nie chcesz jeszcze jechac do serwisu:
nadymaj wszystkie kolka po rowno np. 2,1 i je koniecznie wywaz. Jak nie da rady to serwis.
  
 
no koleiny na drogach tez robia swoje... mnie juz szlak trafia jak jade i tak sie huśtam z jednej koleinki w drugą , tez miałem wrażenie ze mi sciaga ale najlepiej to sprawdzic na jakimś świezym asfalciku
  
 
sluchajcie, autko stoi grzecznie na parkingu bo w tygodniu jezdze po wawce komunikacja miejska- moj Gacek sluzy glownie weekendowym wyprawom w trase.
Jak znajde wiecej czasu, zajme sie sprawdzeniem cisnienia w oponach, jesli to nie poskutkuje dam znac co bylo dalej.
dzieki Wam wszystkim za odpowiedzi!!!!!
  
 
mialem to samo w nowm accencie
wystarczylo zmienic prawe przednie kolo z tylnim i sciaganie ustalo
czesem jak mi sciagaly nowe opony (bo one sa najczesciej tego przyczyna) a nie byly kierunkowe wystarczylo obrucić opone na feldze i po klopocie

uwazam ze na 90% sprawa lezy po stronie kol tzn dokladniej opon

Pozdrawiam
  
 
Chyba tak jest- problem pojawil sie chyba po wymianie na opony letnie- bo na zimowkach tego nie zauwazylem. Jest tak jak mowie- sciaganie czuje tylko przy wiekszych predkosciach- a ludzie mowili mi, ze typowe sciaganie wynikajace z geometrii kol czuc silnie nawet po jezdzie na miescie.
Mam nadzieje ze to tak jest, ktos radzil mi zmienic na kolo zapasowe i wtedy zobaczyc.
Cisnienie sprawdze w najblizszym czasie, jesli okaze sie ze wszystko ok wtedy sprobuje numeru z zamiana kol lub kolem zapasowym.
ktos ma jescze jakies rady? z gory za wszystkie dziekuje.
  
 
Cześć! Ja dzisiaj po wymianie tulejek, gum stabilizatora i innych dupereli w zawieszeniu pojechałem na ustawienie zbierzności i co sie okoazało ze zbierzność ok na wykresie a w praktyce auto dalej ściąga na prawo.... Tak samo było przed wymianą gum itd...????
hmmm olewam to bo mozna osiwieć, jak nie jedno to drugie do naprawy
  
 
Sprawdz opony!
Mialem podobny problem. W Hyundai'u Pony zaczęło mnie ściągać
na lewa strone po wymianie opon z zimowych na letnie. Wydawało mi się na początku że to sprawa zbieżności. Okazało się że lewa przednia opona miała delikatnego garba. Zamieniłem lewą na prawą i oczywiście atychmiast zaczelo sciągac na prawo. Wnosek oczywisty - wymiana dwoch opon przednich.
Nie pomoze tutaj krzyzowanie opon z tylnymi a nawet jesli to jazda na takiej oponie jest b.ryzykowna. Wada potrafi się powiększać i to b.szybko.
Innym problemem mogą być tutaj uszkodzone gałki układu kierowniczego
  
 
nadal stawiam na opony !!!

no chyba ze zaliczyles niezla dziure
  
 
Ja mam Getza i TEN SAM PROBLEM!!! który sie pojawił po jakiś miesiąc po wymianie opon z zimowych na letnie! Byłem w hyundaiu znieżności mi nie robi ale zamienili koła miejscami i wszystko ustało w 100%. Więc radzę zrobić to samo. Jako że znam podejście aso wiec zapytałem jeszcze na wszelki wypadek znajomego który zajmuje sie oponami. Powiedział że często są takie zdarzenia. Wtedy trzeba zamienić opony tyl przód lub obrócić je o 180 stopni (jeśli nie są kierunkowe). Hmmm ale z drógiej strony dziwne to że w 2 samochodach taki sam przypadek ... moje letnie opony to standardy które dostałem od hyundaia czy Twoje to też to standardowe gówno ?? Pozdrawaim
  
 
Hmmm, cosik z tymi oponami chyba jest nie tak!!! Ja tez mam new Getz i wydaje sie ze po wymianie autko chce jechac bardziej w lewo niz prosto!!! Ja mam to koreanskie g.... KUMHO!!!! A Wy?

p.s. kogut, a parami wymienić tył z przodem czy tylko przednie lewe z tylnim lewym?
  
 
Mi wymienili parami. Ale pewnie mozna wymienic tylko jedna strone. Tak wymienic aby nie sciagalo chyba trzeba bedzie sie zastanowic nad zmiana tego g... kumho na cos innego...
  
 
Ja wymieniłem opony od razu a Kumho sprzedałem jako nówki
I nic mi nie ściąga