MotoNews.pl
  

Wahania obrotów przy skręcie kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem, że przy pełnym skręcie kół obroty silnika lekko spadają i zaczynają być lekko nieregularne. Z czym to jest zwiazane i jak się tego pozbyć
  
 
Ja zauważyłem taką zależność tylko od włączonych świateł na zimnym silniku, przy skręcie kół obroty nie powinny falować...
  
 
Cytat:
2005-05-14 23:58:59, a_pawel pisze:
Zauważyłem, że przy pełnym skręcie kół obroty silnika lekko spadają i zaczynają być lekko nieregularne. Z czym to jest zwiazane i jak się tego pozbyć


Jak masz wspomaganie i skręcisz do oporu kierownicą to na chwile przymęczy się i powoduje większy opór z czego obroty mogą na chwilkę zmaleć - tak myśle
  
 
to jest raczej norma bo przy maksymalnym skrecie pompa wspomagania jest obciazona najbardziej a to silnik ja napedza i moze byc maly skok obrotow, u mnie tez tak jest.
  
 
Witam!
Przy maksymalnym skręcie nie powinny zmieniac sie-skakać-obroty.Powinien być natomiast słyszalny dzwiek-cos jak syk-swiadczy on o działaniu zawory upustowego-przelewowego.
Ciśnienie w układach wspomagania ma stale stała wartość-czy to przy prostych czy też przy skręconych kołach.Odpowiada za to zawór w/w.Jednak z biegiem eksploatacji różnie bywa.
Jeżeli spadek obrotów jest znikomy to się nie martw.
  
 
u mnie tez tak jest
  
 
Może i pierdoła, ale kamień z serca. Spadek jest minimalny, falowanie też, tak więc nie będę się tym przejmował, chyba że objawy się nasilą. A tak na marginesie to co wtedy, tzn. co mnie czeka (np. do wymiany lub naprawy ).
  
 
Ten syk sowją drogą a spadek obrotów swoją. Oba objawy sa jak najbardziej naturalne i nawet w nowych samochodach. Przy max skręconych kołach, jak oczywiście w samochodzie jest wspomaganie obroty na chwilke spadną ale zaraz wrócą do normy, jak nie znaczy że pompa wspomagania jest walnięta. Ale jak wracaja i słychać takie jak by syczenie to wszytsko jest jak najbardziej OK
  
 
Dzięki wielkie