MotoNews.pl
  

[Pony] stuki puki w układzie kierowniczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moje pytanie dotyczy całego układu kierowniczego w poniakach. Ostatnio nasiliły mi sie stukania jak przypuszczam z układu kierowniczego ale nie wiem z której jego cześci.
Wiec chciałbym spytac ludzi oblatanych w tym temacie na co powinno sie zwrócic uwage , co najczesciej sie psuje i jak temu mozna zaradzic ? (no i jak ktoś bardziej wtajemniczony to przyblizone koszty ...bym poprosił)

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-05-17 00:30:01 ]
  
 
U mnie tez wystepuja stuki w ukladzie kierowniczym, a w warsztacie niedawno mowili mi ze maglownica (cokolwiek to jest w tym ukl. kierowniczym) jest do wymiany. Nie wiem czy te stuki maja zwiazek wlasnie z maglownica, bo nie mowilem w warsztacie ze mi stuka. Tak tylko przypuszczalnie lacze te 2 fakty. Jesli sie to okaze jednak maglownica to podobno nowe sa tylko oryginalne, nie ma zamiennikow i kosztuja ok. 1700zl a regeneracja tej starej to ok. 800zl. Nie interesowalem sie tym blizej bo jak na razie nie odczuwam zadnych efektow zuzycia tej maglownicy a stuki sa na szczescie jeszcze dosc rzadkie.
  
 
Cytat:
2005-05-16 22:23:13, czerwcu pisze:
Moje pytanie dotyczy całego układu kierowniczego w poniakach. Ostatnio nasiliły mi sie stukania jak przypuszczam z układu kierowniczego ale nie wiem z której jego cześci. Wiec chciałbym spytac ludzi oblatanych w tym temacie na co powinno sie zwrócic uwage , co najczesciej sie psuje i jak temu mozna zaradzic ? (no i jak ktoś bardziej wtajemniczony to przyblizone koszty ...bym poprosił) pozdro [ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-05-17 00:30:01 ]


zacznij od sprawdzenia mocowań mc phersonów do nadwozia (pod maską silnika po 3 śruby) wbrew pozorom często są poluzowane; to samo dotyczy wszelkich połączeń skręcanych a w szczególności sworzni dolnych;
napiszę to jeszcze raz choć już to kiedyś pisałem:
jeśli nie macie dostępu do tzw. szarpaków do sprawdzenia zawieszenia w aucie, to najlepszym sposobem na poszukiwanie wszelkich luzów jest podniesienie przodu samochodu (lub tyłu), koła muszą wisieć swobodnie, dopiero wtedy łatwo zlokalizować wszelkie luzy w połączeniach;
w poniaczu specjalnej troski wymagają górne śruby mocowania tylnych amorków, dobrze jest co jakiś czas spryskać je choćby wd40, bo jak zardzewieją są kłopoty z demontażem;
i polecam oryginalne części, po wielu latach latach jazdy widzę róznice
  
 
Miałem to samo W stacji nic nie znaleźli . Wyszarpali go na wszystkie strony i nic . Musiałem sam zdjagnozować i ustalić gdzie puka . Okazało się , że tulejka w maglownicy ( z prawej strony ) ma luz . Można wyczuć ręką , ciągnąc za drążek kierowniczy. Wymontowałem maglownicę . Dotoczyłem nową tulejkę z teflonu i po kłopocie Nawet nie póknie Prosty demontaż Nie trzeba rozbierać całej maglownicy Zajęło mi to 2 godziny

Tu https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=93629&c=89&f=7
o tym pisałem
  
 
Jeśli nie tulejka w przekładni sprawdź łączniki stabilizatora (jak są luźne stukają jak końcówka lub sworzeń
  
 
Jeśli nie tulejka w przekładni sprawdź łączniki stabilizatora (jak są luźne stukają jak końcówka lub sworzeń