MotoNews.pl
  

Sierra/Scorpio 2.0 DOHC in 125P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Panowie chciałbym wszystkich informacji związanych z silnikiem 2.0 DOHC, które były montowane w scorpiakach i ścierach. Interesuje mnie włożenie tego silnika do DF-a i chciałbym wiedzieć z czym się to wiąże. Oczywiście wiem o niektórych rzeczach itd. Ale jeżeli możecie to napiszcie co wiecie o takiej konfiguracji i jak ona przebiega.Będe wdzieczny za każda informacje. Dzięki z góry.
  
 
Napisz jakie zasilanie Cie interesuje. Wtrysk, 2 gazniki, 1 gaznik? Od razu mowie, ze ten silnik jest wiekszy niz fiatowski DOHC i bda bardzo duze problemy z upchaniem go. Widzialem w Poldku, wchodzi na styk, a poldek ma duuuzo dluzsza komore silnika. Poza tym skrzynia Borg Warner tez jest dosc duza i nie wiem, gdzie wypadnie Ci lewarek. Poza tym glupio troche sie nia wajchuje, krotka wajcha i dlugie ruchy, duzo lepsza jest z Argenty, ale tutaj musialaby byc jakas rzezba straszna na flanszy. Ogolnie to powodzenia, jak uda Ci sie ten silnik zamontowac w Kancie to pierwszy pojde w Twoje slady, bo jest to wedlug mnie lepszy silnik niz fiatowski, ale na razie trzymam sie sprawdzonego patentu... Mysle, ze najlepiej miec cala Sierre i przekladac, bo nie wiadomo co sie przyda. Moge Ci orientacyjnie pomierzyc taki silnik i porobic fotki jutro.
  
 
Dzięki za pomoc ale silnik to już mam. Jest trzaśnięty bo poszedł rozrząd i klijęt mi go zostawił. Rozrząd mam tam jakiś na pólce więc nie ma problemu i cosuda się skręcić. Właśnie chciałem sie o doświadczenia zapytać czy ktoś moze coś takie wkładał i wie z czym to się jee. Silnik Forda jest o niebo lepszy od Fiatowskiego. Po pierwsze dużo lepsza dynamika a po drógie mniejszy pociąg do zużywania paliwa. Przerażaja mnie samo mocowanie tego silnika. Skrzynia tak jak wstępnie mierzyłem ( nie mam skrzyni ale mierzyłem na szrocie) To wyszła by nom mniejwięcej wmiare. Ale tak jak mówisz że lekko powalona bo lewareczek jest króciutki a pociągnięcia bardzo długie. I nie wiem co mam z tym silniczkiem zrobić. Ścierka z tym silnikiem naprawde potrfi nieźle latać i nie jednego odsadzić. A co dopiero w fiacie.
  
 
Ja mialem przyjemnosc sluchania jak ten silniczek chodzi...mowa o 2,0 dohc od sierry...przed 3miechami tata sprzedal go za 3tys....byl to zapas do mojego gdyby "kiedys" sie rozsypal...wiadomo jak sie robilo w latach 80...bralo sie silnik na zapas silniczek mial 3000tys przebiegu,......i stal tak parenascie lat... do czego daze....jest to idealny potwor do fiata...czy sie miesci jezeli moj ojciec mechanik wstawial go do innego fiata po to aby spr i dotrzec go to jest to mozliwe....mam gdzie foty jak stoi w komorze....ponoc rwie sie do pracy i jest to ideal do lekkiego fiata rozmazylem sie bo warto cos takiego miec...
ale ja nie moge narzekac na 1,5 82KM poldkowe wiec ide w ta strone...

pozdrawiam Chris
  
 
Ja niedawno wlasnie sprzedalem silnik 2,0 DOHC od sierki na wtrysku.
Gdybys potrzebowal jakies graty do przekladki tego silnika, to mam jeszcze praktycznie cala rozbita sierke w chwili obecnej bez silnika.
  
 
Jeżdziłem przez ponad rok Sierrą 2.0i DOHC 120 KM i dynamika jest porównywalna z fiatowskim 2.0i. Nie jest to jakiś specjalnie szybki samochód. Silnik ma niezły moment, ale "góra" obrotów jest przeciętna czyli dokładnie jak w silniku Fiata. Natomiast zużycie paliwa było rzeczywiście zaskakująco niskie (ok. 9 l w mieście). Generalnie jest bardzo fajna i udana konstrukcja silnika.
  
 
mój kumpel dorwał gdzieś na szrocie poldka caro z okolic 1993 - wytargał z niego KIT do samodzielnego montażu. Jak stwierdził bez tego by sie nawet nie porywał...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jezdzilem kiedys fiaciorem z silnikiem scierki na jednym zlotow na bemowie sie pojawil koles takim czyms a ze byl to znajomy znajomego to dal sie przejechac i powiem tak nie widze specjalnej roznicy w dynamice miedzy fait tc ie a ford tc i ale podobno spalanie rzeczywiscie bylo niskie
  
 
kiedyś na forum były zdjęcia fordowskiego Dohca w poldku. postaram się je odszukać
  
 
Silnik sierry jest nowszy, zdecydowanie mniej ma humorow, max moment ma juz od 2500, bez problemu w budzie sierry lyka wiele nowszych aut, a w miescie pali 10l LPG. Zyc nie umierac.
  
 
Cytat:
2005-05-17 22:30:57, OLO pisze:
mój kumpel dorwał gdzieś na szrocie poldka caro z okolic 1993 - wytargał z niego KIT do samodzielnego montażu. Jak stwierdził bez tego by sie nawet nie porywał...

i ma rację : zrób sobie sam belkę pod silnik (miejsce na starter!) i bąź dalej spokojny (jak człek którego list gończy powielono na materiałach firmy FOTON )
  
 
Moze ktos zwymiarowac ten silnik ? bo w ksiazce nie ma zadnych konkretów z wyjatkiem zdjecia na którym widac ze wymiarowo powinien wejsc( ameryke odkryłem ). Jak tylko skoncze to co teraz dłube to biore sie za silnik scierki 2,0 albo 2,0 od omegi. Mozna kupic teraz tanio dawce z uni
  
 
SWAP Fordowskiego DOHC do Mirki

w tym watku na Fiat&Furious podane sa zupelnie inne opinie na temat tych silnikow...
  
 
Quattro czytałem ten wątek. Chodzi mi zeby znalesc jakas alternatywe dla fiatowskiego dohc. Mam juz takiego ale szkoda mi go piłowac. Silnik ze skrzynia od omegi mozna tanio kupic(najlepiej całego rozbitka na początek). Fabryka wstawiła taki silnik do poldka(opel), wiec jest to wykonalne, a ten silnik jako jeden z nielicznych ma odrazu fabryczna skrzynie przystosowana do napędu na tylne koła. Silnik na allegro 2,0 od omegi kosztuje około 500-3000 zł w zaleznosci od stanu a skrzynia około 500. Wiec w przypadku kiedy porządny remont dohc to koszt 3 tys i o czesci troche trudno(pompa oleju) to szkoda go katowac. A tak wkładasz silnik opla który kupisz bez problemu na chodzie katujesz i jak padnie na amen wywalasz i kupujesz nastepny. Do tej skrzyni mozna chyba tez podpiąc wieksze silniki z grupy v6 ale tego nie wiem bo sie na oplach nie znam. Oprócz opla w gre chodzi jeszcze chyba tylko własnie ford dohc. Całą sierre lub scorpio kupisz ponizej 2 tys. Wiec wydaje mi sie ze to w miare sensowne, bo do innych silników trzeba kołowac flansze i skrzynie(mam na mysli rover 1,8 16v i 1,9 TD citroena bo seryjna raczej padnie odrazu).
  
 
Widzialem w fiacie 2.5 od BMW. Tylko pas przedni byl wyciety na kolo pasowe, a chlodnicy jeszcze nie bylo w ogole. Wygladalo to swietnie, od pasa przedniego do przegrody 6 garkow i nic wiecej.
  
 
dostac 150KM 2.0 16v od Omegi B...
  
 
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53111084
Miałem na mysli 2,0 R4, v to juz inna sprawa.
  
 
przeciez to jest wlasnie 2.0 16v... tylko sam ecotec w porownaniu do GSI ma 14KM mniej i zdecydowanie bardziej mulowata charakterystyke obrotow...
  
 
Ja mam Fiata i wkładam DOHC od 132. Kumpel ma sierrke 2.0 na wtrysku i nie wyobrażam sobie jak sie to moze zmieścić sie do fiata, skoro u niego już jest ciasno pod maską. A ten jego motor to ponoć jakaś lepsza wersja, z papierów niemieckich wynika że ma 150KM. Żeczywiście idzie lepiej niż zwykłe 2.0, Vmax sporo większa niż katalogowo, a przyspieszenie bardzo dobre. Coś takiego we fiacie to sobie nie wyobrażam i czekam na efekty, to bede zbierał na następnego fiata i silnik ze sierry.

Jak by były jakieś pytania co do tego 2.0DOHC Ford to moge sie kumpla popytać, albo jakieś fotki porobić, z wymiarowaniem będzie ciężko na włożonym silniku
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:21:33, Mikso pisze:
A ten jego motor to ponoć jakaś lepsza wersja, z papierów niemieckich wynika że ma 150KM. Żeczywiście idzie lepiej niż zwykłe 2.0, Vmax sporo większa niż katalogowo, a przyspieszenie bardzo dobre.



Taaa Mojego taty Sierra tez jechalem 225km/h. Ale komu jak komu, ale temu klamliwemu licznikowi nie wierze za cholere. A przyspieszenie ma ok. 10s do 100km/h. Poza tym ze wzmocnionych to widzialem tylko 137KM, no ale moze...