MotoNews.pl
  

Nie reaguje na pedał gazu czy te typy tak maja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bmw 316 e 36 do niedawna jeszcze w miare szła ale od kilku dni sie cos pojebało nie reaguje na gaz nie idzie wogule za gazem jest taka przytłumiona co sie mogło zrabac i co zrobic ???????/
pozdrowienia załamany
  
 
Ostatnio miałem identyczny problem ze swoim służbowym Seicento. Zmieniłem świece oraz kable WN i teraz chodzi jak burza. Nie wiem tylko czy z twoim będzie to samo.
  
 
Ja miałem ostatnio bardzo dziwną akcję. Wracam sobie z pracy, silnik się już zagrzał, ruszam ze świateł, wjeżdżam na osiedle i przestał reagować na gaz. Zdębiałem. Obroty spadły i auto zgasło. Nie mogłem odpalić (choć rozrusznik kręcił poprawnie). Poczekałem, porzucałem k...wami i nagle odpalił od ręki jak gdyby nigdy nic.
Kable wysokiego napięcia mówicie? A ja słyszałem o podobnym przypadku i stwierdzono, że coś jest nie tak z czujnikiem wału (też w e30, te same objawy)...pojade jak najszybciej na komputer
  
 
jak sie cos dowiesz to daj znac ja tez popytam i porównamy to pozdrowienia seba
  
 
Cytat:
słyszałem o podobnym przypadku i stwierdzono, że coś jest nie tak z czujnikiem wału


może tak być, jednak w przypadku uszkodzenia lub nawet chwilowej awarii czujnika wału korbowego silnik gaśnie natychmiast. w przypadku kolegi któremu auto "nie idzie" z pewnością to nie ten czujnik będzie winien. świece i kabelki WN to standard, jednak warto by sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, a może jeden wtryskiwacz nie działa prawidłowo, może silnik zasysa gdzieś lewe powietrze, może przepływomierz jest uszkodzony. możliwości jest kilkanaście i trzebaby po kolei sprawdzać te eementy które mogą być przyczyną takiego stanu rzeczy właśnie. jeśli więc masz jakieś pojęcie o silnikach to możesz sam, poświęcając popołudnie, naprawić tę usterkę.

Cytat:
pojade jak najszybciej na komputer


badanie komputerowe obejmuje tylko te elementy które są sterowane przez CPU, więc np zasysania lewego powietrza nie ma możliwości wykrycia.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-18 08:02:18, MARCIN_RADOM pisze:
w przypadku uszkodzenia lub nawet chwilowej awarii czujnika wału korbowego silnik gaśnie natychmiast. w przypadku kolegi któremu auto "nie idzie" z pewnością to nie ten czujnik będzie winien



Gaśnięcie silnika występuje w sytuacji całkowitego braku impulsów z czujnika. Zdarza się też, że czunik jest uszkodzony, lub źle zamontowany, a silnik działa z większymi lub mniejszymi niedomaganiami. Aby wykluczyć problem z czujnikiem, należy
1) zmierzyć odległość czujnika od koła zębatego, powinna wynosić 1.0 +- 0.3 mm
2) zmierzyć rezystancję cewki czujnika pomiędzy pinem 1 i 2, powinna wynosić 540 ohm +- 10%
3) zmierzyć napięcie szczytowe generowane przez czujnik, pomiędzy pinem 1 i 2, powinno przekraczać 2.5 V
  
 
Cytat:
2005-05-17 19:29:20, beta22 pisze:
bmw 316 e 36 do niedawna jeszcze w miare szła ale od kilku dni sie cos pojebało nie reaguje na gaz nie idzie wogule za gazem jest taka przytłumiona co sie mogło zrabac i co zrobic ???????/ pozdrowienia załamany



... ja w moim e34 525IA 95r. automat, miałem trochę podobnie w czasie zimy, naciskam gaz a on sobie jedzie dalej z tą samą prędkościa i nie reaguje i jakby był "słabszy", w odpowidzi ktoś mi napisał żeby dostać się do czujnika położenia pedału gazu - przy przepustnicy i go przeczyścić lub sprawdzić rezystor i już się za brałem ale do dzisia jest OK ...

jakieś sugestie ??? ...
  
 
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i umówiłem się na jutro na podłączenie pod komputer (chce wyeliminować przepływomierz, kable wys. napięcia, sterownik i inne takie gadżety). Powiedział mi przy okazji, że zmierzymy czujnik położenia wału (chyba tak jak napisał Zyggy?) bo jest to ponoć bardzo częstym defektem starych beemek. A jak czujnik jest walnięty to rozłącza ponoć pompke paliwa i odcina iskrę (dlatego nie mogłem odpalić). Zobaczymy jutro (koszt podłączenia pod CPU - 60 zł). Dzięki Wam za pomoc. Dam znać.
  
 
No to byłem na kompie dzisiaj...i nic nie wykazało. Elektryke mam zdrową. Przynajmniej się dowiedziałem, że świeczki i kable mam już do wymiany (są w naprawdę w opłakanym stanie, wymienią mi jutro). A co do tego, że gasło sobie nie wiadomo czemu to przyznali, że może być czujnik położenia wału ale mogą go zdiagnozowac dopiero w czasie jak mi zgaśnie (czyli mam tak sobie czekać aż gdzieś mi się auto sypnie na środku zakorkowanego skrzyżowania i wtedy mogą się podpiąć. Problem w tym, że po niecałych 10 minutach auto znowu działa normalnie). Paranoja. Mechanik też rzucił inną teorią ale nie pamiętam o spalone końcówki czego mu chodziło....
Nie wygląda to najlepiej
  
 
Cytat:
2005-05-17 19:29:20, beta22 pisze:
bmw 316 e 36 do niedawna jeszcze w miare szła ale od kilku dni sie cos pojebało nie reaguje na gaz nie idzie wogule za gazem jest taka przytłumiona co sie mogło zrabac i co zrobic ???????/ pozdrowienia załamany

Na jakiejś angielskiej stronce czytałem że pompy paliwa padają i radzą aby jeździć z conajmniej 1/4 baku. W moim starym kadecie dieslu też tak czasami gasł i tracił moc, ale później to ustawało. Usterka ujawniła się po pary miesiącach gdy pękł pasek rozrządu przez padnięte łożysko w napinaczu.
  
 
Cytat:
zmierzyć napięcie szczytowe generowane przez czujnik, pomiędzy pinem 1 i 2, powinno przekraczać 2.5 V

sadzisz że wszyscy tu obecni mają w domu podręczne oscyloskopy
  
 
znalazłem juz przyczyne no mechanik znalaz jak prubowałem podłaczyc chipa za 8 zł. to go zle podpiołem i przestawił sie komputer dostał takiej dawki paliwa ze sie dusił komputer wszedł w tryb awaryjny i zablokował jeden wtrysk i po wypierniczeniu tego chipa podkreslam za 8 zł. nie przestawił sie (komp.) z powrotem czyli kosztowało mnie to 180 zł. + 8zł. chip który wyladował w koszu .NIE życze takiej tranzakcji jaka sam zawarłem pozdrawiam
  
 
Pisałem o tym magicznym chipie

To co napisałem to były tylko moje czysto teoretyczne rozważania, które jak widze były 100% trafne. Napisałem tam że jest ogromne prawdopodobieństwo że komp przejdzie w tryb awaryjny.
Jak widać w tym przypadku przeszedł w tryb awaryjny ale już z niego nie wrócił do normalności.

Dziwie się takim ludziom jak ty, którzy wierzą że rezystor za 8zł wydobędzie dodatkowe 20KM z silnika.
  
 
No tak, w moim przypadku to nie będzie żaden chip bo ja nie bawię się w magika. Chcę tylko seryjne 113 koni i żeby mi się nie dławił ni stąd, ni zowąd
Jutro podpowiem machanikowi i może uda się zmierzyć te odległości i wartości czujnika położenia wału korbnowego jak radził Zyggy.
  
 
Mógłby ktoś pomóc i wskazać mi gdzie TU znajduje sie ten czujnik położenia wału (a może w ogóle go na tym schemacie nie ma)?
Chciałbym wiedfzieć jak to wygląda i gdzie się znajduje (ponoć nowy w granicach 180 zł)...
  
 
biem nie da się wskazać tego czujnika na tym rysunku gdyż jest to rys. przedstawiający WAŁ NAPĘDOWY
  
 
ale jak wyglada i gdzie szukac ok
  
 
trzebabyło te 180pln na dobre paliwo wydać. lepszy byś miał wtedy pożytek. ja nawet podawałem link d wątku dotyczącego chip-tuningu, jednak nie bardzo zwracacie uwagę na to co piszemy w sprawie chip-tuningu w silnikach wolnossących.
Cytat:
Mógłby ktoś pomóc i wskazać mi gdzie TU znajduje sie ten czujnik położenia wału (a może w ogóle go na tym schemacie nie ma)?


niestety czujnik jest na wale korbowym a nie pędnym.
więc tak:
koło z którego czujnik bierze impulsy wygląda TAK, sam czujnik zaś pokażę pźniej bo musze do pracy uciekać.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-05-20 09:35:30 ]
  
 
Cytat:
2005-05-20 08:51:24, MARCIN_RADOM pisze:
sam czujnik zaś pokażę pźniej bo musze do pracy uciekać. pozdrawiam




... czujnik to część nr 9 TU
  
 
Czujnik do silnika M40 TU Nr 22