Samara-skrzyniaV-demontaż

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
zabrałem się za mały remont skrzyni biegów. skrzynia została wyciągnięta oraz rozkręcona tzn. dokładniej zdjąłem tylną pokrywę i nie wiem jak sobie poradzić aby mozna było ją dalej rozebrać. posiłkowałem sie książką napraw (opis demontażu 4 biegowej) ale chyba są pewne różnice. poodkręcane mam śruby od obudowy sprzęła i nie moge rozłączyć tej obudowy od skrzyni. czy aby rozłączyc należy poodkręcać śruby na wałkach główny + napadzający. mam również problem z odkręceniem jednej śruby od płytki oporowej mocowania łożysk. Może że coś z kolejnościa mi się porobiło... proszę o pomoc!
  
 
Jeśli nie robiłeś tego wczesniej to musisz bardzo uważać na wyskakujące elementy(sprężynki,zatrzaski itp)
Po kolei
- po zdjęciu obudowy 5 biegu musisz odkrecić nakrętki na wałkach(takie wielkie na klucz 30 chyba) i śrubkę mocującą widełki 5 biegu
- po odkręceniu zdejmujesz całą 5 tzn koła z obu wałków i widełki
- teraz odkrecasz 4 śrubki mocujące płytkę oporową
pod śrubkami są podkładki zębate więc najlepiej robić to wkrętakiem udarowym
- teraz możesz rozkręcać nakrętki mocujące obie połówki skrzyni


Powodzenia i daj znac o efektach



pzdr
CHIO
  
 
z tymi nakrętkami na wałech był bardzo duży problem dopiero pomógł klucz pneumat. trochę strach był przed odkręcaniem poprzez blokowanie kól 5 biegu, wiec dlatego pytałem nie sposób coś spieprz... u mnie podniety był półpierscień i pierścien blokujące te półpierścienie. dopiero co poskładałem jutro zabieram się za wkładanie. jeszcze muszę wymienić tarczę sprzęgła z dociskiem i łożyskiem. nie wiem czy trzeba było koniecznie zmieniać ale prawie każdy to obstawiał za przyczyne drgań szarpań itp, na starej przejechałem z 40 tys(nie wiem ile poprzedni właściciel) okładziny nibu w porządku ale spręzyny już wyrobione. dwa lata temu skrzynia była naprawiana (poszedł 5 bieg) i teraz przy składniu wyszło że mechanik poskładał bez jednego pierscienia odstępowego na łożysku igeiłkowym 5 biegu do końca nie jestem pewien ale jak rozbierałem to do głowy mi nie przyszło że czegoś może brakować (może że zgubiłem ale to mało prawdopodobne albo jeszcze mniej żę gdzieś tp upchałem przy składaniu). jak zadziala dam znać
  
 
Witam, nie chcę zaśmiecać forum więc pisze w tym wątku: zmieniam silnik i przy okazji sprzęgło, mam do wyboru docisk i łożysko stary typ w bdb stanie albo dobry docisk nowy typ tylko musze dokupić nowego typu łożysko. Nie wiem czy n typ jest lepszy,czy warto inwestiwać w łożysko czy może założyć s typ skoro jest dobry? Prosze o rade.