Po jakim czasie wymiana rozrządu na gazie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Po ilu kilometrach najbezpieczniej jest wymienić rozrząd w Espero 1,5GLX, które jeździ na gazie?
pzdr
  
 
Czy z gassem, czy na Pb, rozrząd zmieniamy co 60kkm.

Gaz nie ma tu nic do rzeczy.
  
 
Dzięki. Uspokoiłeś mnie.
Zapytałem, bo słyszałem o tym, że na gazie pasek jest bardziej obciążany i w związku z tym szybciej się zużywa.
pzdr
  
 
Cytat:
2005-05-18 09:07:36, gadas pisze:
Dzięki. Uspokoiłeś mnie. Zapytałem, bo słyszałem o tym, że na gazie pasek jest bardziej obciążany i w związku z tym szybciej się zużywa. pzdr



Cos w tym może być. Mam na myśli fakt przełączania benzyna-gaz na automacie przy określonych obrotach. U mnie jak zapomnę przegazować na luzie i przełączenie nastąpi pod obciążeniem, to szarpnięcie potrafi być tak mocne, że aż zapiszczą opony a pasażer robi na szybie glonojada. Cierpią więc przeguby, sprzęgło, skrzynia i rozrząd. Coś jak zapalanie silika na 1-2 przez puszczenie sprzęgła.
  
 
Żeby pozbyć się szarpnięć, zmień sposób przełączania na gaz - jeśli ustawisz na zmianę na gaz przy obrotach malejących - praktycznie nie będziesz odczuwał momentu przełączania
  
 
Cytat:
2005-05-21 16:36:23, kc pisze:
Żeby pozbyć się szarpnięć, zmień sposób przełączania na gaz - jeśli ustawisz na zmianę na gaz przy obrotach malejących - praktycznie nie będziesz odczuwał momentu przełączania



ewentualnie jedz do gazownikow i niech na kompie ustawią Ci czas nakładania fazy gaz/benzyna czy jak to sie nazywa - ten parametr tez sie ustawia, ja swego czasu jezdzilem co tydzien az mi dobrze to wyregulowali i nie czuje praktycznie przejscia z benzyny na gaz i faktycznie jest jak przy spadajacych obrotach
  
 
Nie we wszystkich instalkach da się to wyregulować, u mnie nie da się do kompa gazowego podpiąć komputera (nie ma interfac'u).
  
 
Mam kompa STAG2-W... jedyne co sie udało podkęcic to obroty przełaczenia
  
 
Gazownicy na espero oszczędzają i wstawiają zwykły przekaźnik do wyłączania wtryskiwaczy zamiast jednopunktowego emulatora który umożliwia ustawienie czasu wspólnej pracy gazu i benzyny.To zawsze będzie prowadziło do szarpnięć niezależnie czy ustawią przełączenie na gaz przy wzroście czy spadku obrotów.Jedynym rozwiązaniem jest miękie i trochę opóźnione puszszczanie sprzęgła.Przekaźnik ma tą zaletę że nigdy nie ma możliwości strzału .Gaz pojawia się w chwilę po wyłączeniu wtrysków-stąd szrpnięcie.Emulator to też przekaźnik tylko z regulowanym czsem wyłączenia i dodatkowymi rezystorami oszukującymi komputer samochodu.W espero jest możliwe stosowanie przekaźnika bo wszystkie wtryski pracują równolegle-jednocześnie.Zawsze szrpanie układem rozrządu obniża jego jakość.O ile, to nikt chyba nie wie.Do awarii lub wymiany.Napewno 60kkm to bezpieczna granica.