Interfejs do komputera ESPERO. Gdzie kupić komplet z wtyczką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Chcę kupić sobie interfejs do komputera Espero. Gdzie mogę kupić kompletny z wtyczką? Co z oprogramowaniem?
Pozdrowionka
  
 
Witaj masz taki ladny przypis ze internet to potega wiec..... z niego skorzystaj--> interfejs mozna zrobic samemu (opis i soft /ALDL/ np. na www.elektroda.pl,mozna poczytac na forum --> trzeba wyszukac) lub kupic np. na Allegro. Ja jak i pewnie wielu klubowiczy robilem sobie sam. Koszt czesci to ok. 18 PLN (łącznie z pudełeczkiem, proszkiem do wytrawiania płytki,płytka,wtyczka COM,kablami,itd.). Ale mozna zrobic i bez plytki i pudełka ( Robert_S zrobił na......podkładce do piwa :: tzw. wafelku) i działał !! wtedy odchodzi koszt pudeleczka, plytki oraz proszku do wytrawiania i calk.wydatek zamyka sie w 5 PLN . Jak nie znajdziesz to napisz e-maila do mnie ( gerdzik@o2.pl) to Ci schemat i programik ALDL pl podesle. Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2005-05-18 11:01:07 ]
  
 
dzięki

dam znać jakby co
  
 
A gdybym jednak chciał kupić gotowca, to jest jakaś szansa?
pzdr
  
 
Cytat:
2005-05-18 21:11:42, gadas pisze:
A gdybym jednak chciał kupić gotowca, to jest jakaś szansa? pzdr



No przecież dostałeś już odpowiedź - ALLEGRO...
  
 
Po co komu soft do zczytywania błędów silnika, jak można błyski policzyć.
A da się kupić taki soft żeby samemu móc wygasić zapaloną lampkę Airbag ?
Trochę mi szkoda wydawać 60 zł za 30 sekund roboty w serwisie. Nawet jeśli kosztowałoby to 100 zł to się przecież opłaci mieć samemu taki soft (no i wtyki do tego).
A z poduszką już metod zastępczych nie ma
  
 
ten soft nie pokaze jaki jest blad (tylko ew. ich ilosc) ale za to pokaze wiele innych przydatnych info jak np. w ilu procentach przy max wcisnietym pedale gazu otwiera sie przepustnica, czas wtrysku, napiecie TPS i wiele innych parametrow
  
 
Cytat:
No przecież dostałeś już odpowiedź - ALLEGRO...



Tylko że są bez wtyczek, a ja chciałbym z wtyczką
  
 
Gdzieś przeczytałem, że komp w espero ma 4 tryby działania:
1 - bieg jałowy
2 - normalna jazda
3 - hamowanie silnikiem
4 - WOT - wide open throttle - pełne otwarcie przepustnicy

komp oczywiscie przełącza się dynamicznie pomiędzy tymi trybami w trakcie jazdy.
Ciekawe są tryby 3 i 4 - w trybie trzecim wtryskiwacze prawdopodobnie przestają pracować, być może wyłączany lub opóźniany jest też zapłon. Gdy obroty silnika spadną do pewnego poziomu (pytanie - jakiego i czy podlega on regulacji) wtryskiwacze zaczynają znów pracować by nie dopuścić do zgaśnięcia silnika.
W trybie 4 komputer ignoruje wskazania sondy lambda i zwiększa dawkę paliwa wzbogacając mieszankę aby zapewnić maksymalną moc. Jednocześnie ECU wyłącza sprężarkę klimy, żeby nie obciążać silnika. Dlatego nie wolno jeździć przez dłuższy czas z pedałem w podłodze, bo zbyt bogata mieszanka będzie niszczyła katalizator.



[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-05-19 11:51:35 ]
  
 
I właśnie istnieją stosowne tzw. Learn Block i które wprowadzają korektę to wymienionych stanów silnika. Leran Bloki się zmieniają w czasie gdyż zależą od jakości spalin
  
 
ECU w espero faktycznie może ignorować lambdę w przypadku tryby WOT.
Wzbogacanie mieszanki było jednak popularne kilka lat temu. Obecnie nie stosuje się tego typu "modów" ze względu na rozbudowane układy katalityczne, oraz dwie lambdy z sygnałem wstępnym i kontrolnym.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:44:31, Robert_S pisze:
(...)
Dlatego nie wolno jeździć przez dłuższy czas z pedałem w podłodze, bo zbyt bogata mieszanka będzie niszczyła katalizator.


No chyba, że ktoś ma wywalonego kata
  
 
A wracając do tematu interface' u...
mam inny problem o którym już pisałem.

Choć posiadam interface z softem i wtyczką nie mam jak podłączyć do do ECU, gdyż mam zbyt "świeżego" laptoka, którego ogołocili ze złącza COM, a w zamian dali mi w p... USB, FireWire itd.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-05-24 21:37:01, SpeedR pisze:
Choć posiadam interface z softem i wtyczką nie mam jak podłączyć do do ECU, gdyż mam zbyt "świeżego" laptoka, którego ogołocili ze złącza COM, a w zamian dali mi w p... USB, FireWire itd.



No to jeszcze tego nie rozwiazales? Miales przeciez cos tam kupic
  
 
Tiaaa, kartę PCMCIA, jednak nie mam 100% pewności, że będzie banglać a koszt to minimum 100 - 150 zł.

Szukałem kogoś, kto udostępni mi ją na pół godziny do testu, jednak bez powodzenia

Jak na złość mam całą masę interface' ów do różnych aut bez możliwości podłączenia.
Laptopami posługuję się od lat i zawsze złącze COM po prostu było. Nie zwracałem na to uwagi - kwestia przyzwyczajenia.

Być może to kwestia marki. Wszystkie Dell' e, IBM' my miały COM' a. Obecnie mam Toschibę... już bez. Co zrobić. Nie będę (chyba) kupował drugiego komputera tylko z racji potrzeby posiadania portu COM. No chyba, że reszta opcji mnie zawiedzie.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Mam dokładnie ten sam problem. Moze spróbuj kupić przejściówkę USB - COM?? Koszt około 30-50 zł na allegro. Nie wiem czy to będzie działać, ale można spróbiować.

Wiem natomiast jedno - po doświadczeniach z dwoma interfejsami (własnej roboty - jeden mój i drugi - Andi_K) okazalo się ,że ALDLmon nie działa dobrze z winxp - wskazania są niestabilne - przez chwilę wskazauje ok, by po chwili zacząć skakać po całej skali, potem znów chwila stabilności i tak w kółko.
Z win Millenium wszystko działa ok.
  
 
Niestety przejściówka USB -> COM (RS 232) nie zdała egazminu. Także chciałem "pójść na łatwiznę" i zaryzykować z ww. ustrojstwem. W przypadku przejściówki jedynie koszty były nieodczuwalne. PCMCIA to już "inna liga cenowa". Niby 150 zł. to też niewielki pieniądz, ale w przypadku niespełnienia oczekiwań odsprzedam ją ze stratą - a to już brak powodów do radości

Kwestia Softu to inna sprawa. Wiem, że z archaicznym Win' em 98 pracuje bez zakłóceń. W przypadku Win XP już dawno przesiadłem się na "home edition", gdyż "proffesional" niejednokrotnie mnie zawiodły Nie będe się jednak wypowiadał - nie testowałem z tym systemem.

Tak naprawdę chyba najrozsądniejszym wyjściem faktycznie było by kupienie "szrota" z portem RS i archaicznym Win' em przeznaczonego wyłącznie do diagnostyki.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-05-24 23:09:46, SpeedR pisze:
Niestety przejściówka USB -> COM (RS 232) nie zdała egazminu...


To było do przewidzenia. Komputer musi mieś RS'a sprzętowego. Nowe komputery są rzeczywiście pozbawiane gniazda postu RS232. Producenci wychodzą z założenia, że jak klient go potrzebuje to sobie dokupi. Dlatego polecam Notebooka Fujitsu Siemens Lifebook E8010. On ma wszystko co komputer mieć powinien w podstawowym wypasie.
  
 
czesc. mam problem z abs w espero.swieci napis ABS i nie działa.to nowy nabytek.zmieniłem pompe abs i gasły kontrolki a po ruszeniu zapalały sie.grzebałem,ruszałem i w koncu zadziałał a na drugi dzien już nie.przewody do czujników w kołach nie maja przerw.wyrwałem komp i tam nie mam prądu na nim(taki gruby czerwony kabel idący od przekażnika). nie mam pracy przekaznika,nie wiem czy on ma zadziałać i podać prąd od razu po właczeniu zapłonu?czy dopioero w czasie ostrego hamowania? poradz jeśli możesz? leszek