Okna - schemat elektryczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że przymierzam się do przeróbki okien na przekaźniki oglądałem sobie schemat, i tu ciekawostka, w książce morawskiego jest inny niż w serwisówce. Występuje tam jakiś przekaźnik, co to jest??
Jeszcze mnie interesuje czy aby napewno silniki w szybach nie mają żadnego zabezpieczenia, planuje zrobić domykanie i jeśli przez np pół minuty będzie załączone zamykanie a szyba będzie zamknięta to czy nie zjaram silnika?

]MORAWSKI[/URL]
]SERWISÓWKA[/URL]
  
 
silniki maja zabezpieczenie bo ostatnio takowy rozbieralem....jest to banalny uklad - niesety nie wiem do konca na jakiej zasadzie on dziala
nie powinno byc problemu jezeli zrobisz sygnal do zamykania na np pol minuty
  
 
Cytat:
2005-05-19 10:35:51, iampinki pisze:
silniki maja zabezpieczenie bo ostatnio takowy rozbieralem....jest to banalny uklad - niesety nie wiem do konca na jakiej zasadzie on dziala nie powinno byc problemu jezeli zrobisz sygnal do zamykania na np pol minuty



A gdzie się to znajduje? i jak wygląda?
Tom
  
 
znajduje sie bezposreniu w srodku silnika...
wyglada to troszke jak styki wewnatrz przekaznikow, ale nie ma ceeki...sa dwie blaszki ktore sa zwarte jak silnik pracuje...no i jak silnikowi jest za ciezko to sie rozwieraja-ale nie wiem na jakiej zasadzie.
  
 
Ten przekaźnik to na 99% tzw One Touch Power.
Występuje chyba tylko w wersjach ze skórą.
W większości esperaków nie ma czegoś takiego.
Ja bardzo chętnie bym sobie go zamontował, ale chyba ten przekaźnik jest nie do zdobycia. Jeśli komuś uda się zdobyć jego namiary, to ja bardzo chętnie go nabędę.
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:11:30, iampinki pisze:
znajduje sie bezposreniu w srodku silnika... wyglada to troszke jak styki wewnatrz przekaznikow, ale nie ma ceeki...sa dwie blaszki ktore sa zwarte jak silnik pracuje...no i jak silnikowi jest za ciezko to sie rozwieraja-ale nie wiem na jakiej zasadzie.



Więc zwykły termiczny - bimetalowy coś jak w przerywaczu kierunkowskazów w maluchu
Ciekawe po jakim czasie zaczyna działać.
Tom
  
 
to by podwazalo to ze moja wersja espero mialo kiedys skore...
chyba jednak mam tylko boczki od takiego ze skory...
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:11:30, iampinki pisze:
znajduje sie bezposreniu w srodku silnika... wyglada to troszke jak styki wewnatrz przekaznikow, ale nie ma ceeki...sa dwie blaszki ktore sa zwarte jak silnik pracuje...no i jak silnikowi jest za ciezko to sie rozwieraja-ale nie wiem na jakiej zasadzie.



Te blaszki są bimetalowe i podczas dużego obciążenia prądem wyginają się rozwierając obwód. Jet to typowy bezpiecznik przeciążeniowy.
Układ ten nie ma nic wspólnego z przekaźnikami z książki Morawskiego.
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:21:01, Robert_S pisze:
Te blaszki są bimetalowe i podczas dużego obciążenia prądem wyginają się rozwierając obwód. Jet to typowy bezpiecznik przeciążeniowy. Układ ten nie ma nic wspólnego z przekaźnikami z książki Morawskiego.



Zgadza się, ten przekażnik jest zastanawiający, pocieszające jest to zabezpieczenie
Tom
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:21:01, Robert_S pisze:
Te blaszki są bimetalowe i podczas dużego obciążenia prądem wyginają się rozwierając obwód. Jet to typowy bezpiecznik przeciążeniowy. Układ ten nie ma nic wspólnego z przekaźnikami z książki Morawskiego.


a mozna to kupic? i czy to moze sie popsuc?moze to przez nie silnik nagle sie zatrzymuje jak ma za duzy opor?
  
 
Cytat:
2005-05-19 11:23:52, iampinki pisze:
a mozna to kupic? i czy to moze sie popsuc?moze to przez nie silnik nagle sie zatrzymuje jak ma za duzy opor?



To bardzo prawdopodobne, można spróbować je lekko podgiąć, wtedy zadziałają po dłuższym czasie.
Tom