Kilka pytań do fachowców!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do zrobienia kilka żeczy w essim i w związku z tym kiulka pytań:

1. Wymiana tarcz hamulcowych.
a) Czy dam rade zrobić to sam (szczęki dałem radę )
b) Ewentualnie jakie koszty?
2. Wymiana tulei w jednym wahaczu przednim.
a) Czy dam rade sam?
b) Wyszła jedna tuleja ale słyszałem że lepiej wymienić wszystkie od razu w wahaczu czy to prawda?
c) jaka cena tych tulei?
d) jaka cena ewentualnej wymiany?
3. Wymiana tulei na łączniku stabilizatora.
a) czy dam radę sam?
b) podobno trzeba wymienić od razu komplet po jednej i drugiej stronie, czy to prawda?
c) jaka cena?
4. Wymiana uszczelniacza półosi
a) Tego chyba sam nie zrobię wię nie pytam
b) Jaki koszt części i wymiany??
c) Czy można wymienić jedną stronę, czy terzeba komplet (dwie strony?
5. Wymiana płynu chłodniczego.
a) czy dam radę sam?
6. Wymiana płynu chamulcowego.
a) czy dam rade sam, a jak nie to gdzie to zrobić?

Ile przy tym wszystkim zejdzie czasu? I czy coś jest zależne od czegoś innego, bo moze warto to razem zrobić?
Czy lepiej zawieść autko do mechaniora i niech wszystko naraz robi?

troszkę tego dużo, ale mam nadzię ze mi ktoś pomoże w wyjaśneiniu mich wątpliwości


  
 
1 - dasz rade jest latwiej niz ze szczekami, koszt kolo 150-200zł za tarcze z klockami
2 - bedzie potrzeba dobra prasa do wcisniecia nowych tulei (mozna sie bawic mlotkiem ale to zabojcza zabawa), komplet na 1 wahacz kosztuje kolo 40zł za robote moga wziasc 50 albo i wiecej
3 - "tulei na łączniku stabilizatora" albo lacznik do wymiany (25-30zł/szt i mozna wymienic tylko tez co puka) albo gumy na stabilizatorze (chyba kolo 20zł obie i lepiej wymienic obie)
4 - "Wymiana uszczelniacza półosi " uszczelniacz kolo 30zł/szt mozna wymienic tylko ten ktorym leci, kosztow robocizny nie znam
5 - dasz rade spuszczasz stary przez chlodnice (mozesz zdjac dolny waz od chlodnicy to pojdzie szybciej). plyn orientacyjnie kolo 50zł tylko nie rob tego na goracym silniku
6 - z tym lepiej udac sie do dobrego serwisu (najlepiej zeby mieli sprzed cisnieniowy) bo za duzo od tego zalezy, koszt 80zł za plyn i wymiane
  
 
Dzięki borys za wyczrpującą odpowiedź

A co do pierwszego pytania to mój bąd, wymnieniałem klocki a nie szczęki
  
 
i tak dasz rade dochodza tylko 2 suby wiecej do odkrecenia
  
 
a co do plynu chlodniczego ... to nalezy wymieniac na cieplym, gdy termostat jest w pelni otwarty ... bo inaczej nie zejdzie caly plyn. musisz uwazac.
  
 
To jak w końcu z tym płynem? Na ciepłym ale nie na gorącym?
  
 
Wymiana simeringa uszczelniającego półoś też prosta operacja dasz radę tylko kanał potrzeba.Simering chyba coś koło 20 zł na stronę.
  
 
no właśnie ten kanał to największy ból Ale będe kombinował zeby na czes robutki jakiś załatwić.

A tą wymianę simeringu uszczelniającego półoś to bym robił odrazu z wymianą oleju silnikowego, dlatego wolałbym u mechanika to zrobić. Ale w sumie jeśli to jest proste to nie wiem czy jest sens.

A czy do wciskania nowych tulei wachacza mozna wykożystać imadło i dorobić sobie do niego jakieś dodatkowe przystawki??

A i przypomniało mi eise że jak byłem na przeglądzie i pytałem o wymianę płynu chłodniczego to gość mówił że to by było z odpowietrzaniem. A na forum czytałem ze w moim essim jest automatczne odpowietrzanie czy coś takiego
  
 
ja tez wymienialem na zimnym .... i zeszlo mi moze z 3 litry,a odkrecila odydwa korki... trzeba wymieniac,gdy termostat jest otwarty, wiec na cieplym, ale oczywiscie nie musisz na goracym.. choc plyn i tak bedzie cieplutki

a uklad odpowietrza sie sam w benzynowych mk7

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2005-05-20 12:45:30 ]
  
 
plyn hamulcowy tez wymienisz sam tylko potem do odpowietrzania bedzies potrzebowal kompana do pompowania
pozostale czynnosci do zrobienia samemu - dzien czasu ci zejdzie
a jesli chodzi o tuleje w wahaczu to proponuje mimo wszystko wcisnac na prasie
  
 
A tak wogóle to co to jest ta praca i ajak to wygląda?
  
 
Cytat:
A tak wogóle to co to jest ta praca i ajak to wygląda?



Właśnie . Bo dzisiaj też wymieniam tuleje na wachaczach. I czy to trudne? Co to jest ta prasa , jak wygląda?
  
 
widzieliscie na filmach maszyny do zgniatania samochodow?? jesli tak to prasa hydrauliczna dziala na podobnej zasadzie tylko jest ciut mniejsza

imadlo to uproszczona wersja prasy
  
 
W Mk5 wystarczy korek spustowy z chłodnicy wykręcić. A układ się odpowietrza sam.
  
 
Cytat:
2005-05-20 12:43:59, MasterCheat pisze:
A czy do wciskania nowych tulei wachacza mozna wykożystać imadło i dorobić sobie do niego jakieś dodatkowe przystawki??



nie sądzę żeby się dało na imadle
jak ostatnio wyminiałem na prasie, to do wyciśnięcia tulei potzrba było nacisku 8t a za chiny ludowe nie wykręcisz tyle na imadle
  
 
W Gdańsku za wymiane 2 tulei zapłaciłem 40zł
  
 
Opis wymiany zimmeringa uszczelniajacego poloske.

uszczelnienie polosi od strony skrzyni (zimering) kosztuje okolo 21zl. Dasz rade zrobic sam, potrzebujesz na to przy braku wprawy 2h. Nie potrzebujesz kanalu (choc kanal, bardzo ulatwia wyjecie poloski, ze skrzyni), ale wystarczy dobry lewarek i dobre zabezpieczenie auta, aby nie spadlo. Mozesz robic tylko jedna strone, nie trzeba 2 stron na raz.

Potrzebujesz:
1) zimmering
2) Nasadowe klucze 15,16,17, 32 (albo wiekszy nie pamietam), duzy srubokret, mlotek i breszke

Opis procedury:
1) Popuszczasz nakretki kola
2) Podnosisz auto, sciagasz kolo
3) Odkrecasz nakretke mocujaca poloske, ktos naciska ci wtedy na hamulec nozny, abu tarcza byla zablokowana i polos sie nie krecila.
4) Demontujesz zacisk hamulcowu. Mocowany jest na 2 sruby. Podwieszasz go na miekkim drucie na sprezynie, aby nie przeszadzal
5) Odkrecasz mocowanie sworznia od wahacza - sciagasz nakretke, potem z wyczuciem stukasz mlotkiem od dolu, tak jakbys chcial go wbic bardziej, wtedy pusci!
6) Potem podobnie postepujesz z koncowka drazka kierowniczego.
Nic wiecej nie odkrecasz, to wystarczy

Odginasz na bok tarcze, amortyzator i wysuwasz poloske.
Uwaga: Nie ciagnij, bo rozerwiesz gume! Podwazasz breszka, zakrzywiona pod kontem prostym. Robisz dzwingnie miedzy obudowa skrzyni a metalowa obudowa przegubu.
Potem widzisz zimmering. Wydlubujesz go srubokretem
Wycierasz do sucha gnizado zimmeringu (nie da sie tak do konca wytrzec, bo cieknie olej) Wazne, aby nie bylo zadnego piachu.

Osadzasz nowy zimmering, delikatnie stukajac w niego mlotkiem. Ma wejsc tylko na rowno z krawedzia gniazda. Nie wbijaj go glebiej. Potem i tak wkladajac poloske, przesunie Ci sie zimmering, tam gdzie trzeba.

Reszta w kolejnosci odwrotnej

Powodzenia!

  
 
Doskonały opis. Jednak IMO nie trzeba aż tyle demontować. Zarówno w Chomikach, jak i w GaRbuSku wystarczyło wypiąć dolny swożeń zwrotnicy. Tak też zresztą opisuje czynność książka WKiŁ.
  
 
O ja, wątek mi chyba uciekł, bo przegapiłem tyle uwag

ALe ja mam jeszczekilka pytanek

1. Chyba coś mi się pomieszało, bo myślałem że przy wymianie Uszczelniacza półosi to wyleci olej z silnia. A to chyba raczej olej ze skrzyni powinien wylecieć?
2. darmcdoman - niezły opis, ale z tego co wiedze to moge mieć trudności z wyminą. Jeszcze się nad tym zastanowię.
No i wspomniana książeczkę poczytam
3. Rozmawiałem z wujkiem, który się co nieco zna, i powiedział że przy tej wymianie uszczelniacza może wystąpić inny problem, a mianowicie, że niby robi się jakiś tam rowek, i wymiana samego uszczelniacza(simeringu) może nic nie dać, i trzeba ten rowek załatać. Co wy na to?

Co do tej wymiany tulei lukaszko - dałeś 40 złoty za samo wciśnięcie czy za całarobotę razem ze zdejmowaniem wahacza.
ps. okazało się że mam garażu prase, niestety niekompletną
  
 
Jako że wszystkie mądre głowy wróciły już ze zlotu, to ja pozwole sobie przypomnieć moje pytanka