MotoNews.pl
  

[Getz] Aluski (jakie?)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jak w temacie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym tematem (napewno MacTB) ? Możecie podpowiedzieć co by tu założyć (jaką firmę). Czy nie ma problemu z dostaniem (bo może Hyu ma jakieś inne piasty czy rozstaw śrub???). Zaznaczam że nic nie będę obniżał. Fajne są te felgi w lantrze Tomsa - pasowały by do Getzika? Jak myślicie?

Dzięki za odpowiedzi z góry
  
 
Hyu ma nietypowe rozmiary, ale nie Getz.
Getz jest idealny do alufelg bo ma zastosowane najbardziej uniwerslane rozwiązania.
Rozstaw śrub jest najlepszy jaki może być, czyli 4x100, a średnica piasty też nie mogłaby być lepsza bo jest najmniejsza na rynku (54,1 mm), więc każde alufelgi można na nie założyć po zastosowaniu pierścieni centrujących.
Nie ma praktycznie prawdopodobieństwa, że otwór w feldze będzie za mały, bo o otwór mniejszy niż 54mm bardzo trudno
Takie felgi jak ma Toms - konkretnie te by nie pasowały bo mają inny rozstaw śrub - 4x114,3.

Pytanie jaki rozmiar chcesz założyć? 14? 15? 16?
Jakiej szerokości opony? 185? 195?
  
 
Dzięki MacTB (wiedziałem że Ty pierwszy się odezwiesz he,he)

Chciałbym 14, a oponki hmm może (tylko)165 bo silniczek 1.1L nie pociągnie 195! Dobra to wiem czego szukać i zbierać kase...

Myślę że mój CZARNUCH fajnie będzie wyglądał z ALU...
  
 
Koła to moja mała mania, więc odzywam się jak tylko mam okazję

Jeśli 14 i oponki 165 to możesz poszaleć z offsetem (ET).
Ja mam 38 i troszkę mi się koła nie mieszczą, ale u Ciebie będzie się sprawa przedstawiać nieco inaczej.
Seryjnie masz o ile się nie mylę ET 46, więc spokojnie możesz zakładać kółka z ET 38, 36, może nawet mniejszym.

A tu taki przykładzik co mógłbyś założyć: Felgi VW

Parametry mają wręcz idealne, tylko otwór centrujący VW jest inny (chyba 57mm), więc trzeba by załozyć pierścienie.
Troszkę kosztują niestety, ale są nowe, no i co ważne są to felgi oryginalne - tzn. zakładane do aut przez fabrykę. Takie felgi są zwykle najtwardsze.
No i to oczywiście tylko przykładowa opcja z mojej strony

Tu sporo tańsza i również niezła opcja:
ENZO

Ogólnie mozliwości jest bardzo wiele. Tym bardziej, że felgi w tym rozmiarze są stosunkowo tanie. Zalezy też czy chcesz nowe, czy używane



[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-05-20 13:02:23 ]
  
 
Te ENZO bardziej mi sie podobaja. Tez mysle o zmianie na alu, tylko ze te wasze symbole nic mi nie mowia. MacTB znasz jakas strone gdzie sensownie mozna sie douczyc? (google znam, ale jestem leniwy z natury )
  
 
Hehe
Pytaj o co chcesz
Te ENZO i VW to tylko dwie pierwsze opcje które wpadły mi na allegro w oko. Jest tego od groma
A Enzo podobają Ci się bardziej bo na zdjęciu jest na pewno wiekszy rozmiar niż 14 cali. Widziałem czternastki na żywo i wyglądają nieco inaczej, mają zdecydowanie krótsze ramiona a to odbiera im trochę uroku.





[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-05-20 13:21:34 ]
  
 
Kilg poszukaj w starych topicach bo były podawane linki do stron z przymierzalniami felg

P.S.

To jest mój 2500 post na tym forum


[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-05-20 13:24:25 ]
  
 
Dzięki!

To się nazywa PROfesjonalne podejście do tematu! Mi też się podobają bardziej ENZO (ale faktycznie 14 mogą być ciut inne). A jeżeli mam ET46 i założę ET38 to felga będzie głębiej czy bardziej na zewnątrz auta? A nie stracę przez to gwarancji? Bo te Cepki z ASO mogą powiedzieć że coś tam poleciało w zawiechu przez to że sobie fele zmienilem na ET38!!!?? Własnie takie coś mi chodzi po głowie jak to ENZO... Muszą mieć dość ostre kształty (nie mogą być ululane) - mam nadzieję że wiecie o co chodzi!? Za 1000PLN to już ładne kompleciki dostane. Dla wszystkich, którzy by chcieli obejrzeć Getzika na aluskach polecam:
www.motoricus.pl/felgi/index.php
lub:
www.opony.com/felgi/konfigurator2.asp?ID_AUTA=401&srub=4&z=1&D=14#gora5

P.S. MacTB z tego drugiego linka zupełnie jak Twój



[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-05-20 13:45:12 ]
  
 
Im mniejsze ET tym felga bardziej na zewnątrz.
Gwarancji nie stracisz, ja nie straciłem to i Ty nie stracisz
Zresztą na przeglądy i tak trzeba jeździć na zimówkach i seryjnych stalówkach bo te, jak napisałeś, Cepki z ASO potrafią tylko aluski zniszczyć

Cytat:
MacTB z tego drugiego linka zupełnie jak Twój



Wygląda jak mój bo jest mój.
To zdjęcie jest w profilu i na stronce HFP.
Galeria mojego auta na naszej stronce.
Stamtąd je zwinęli nie pytając o zgodę. Już poszedł do nich mail w tej sprawie.




[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2005-05-20 14:38:01 ]
  
 
Ciekawe czy się przyznają do winy!?

Swoją drogą bardzo nieladnie zabrać komuś zdjęcie i wkleić sobie bez pytania. Ale teraz przynajmniej wiesz jak pscółka wyglądała by na innych felach...

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi
  
 
ja mam w Getzie felgi Enzo model H 14
na oponach seryjnych

jak chcesz to podesle foty jak to wyglada mniej wiecej
  
 
Ele-T! Jak możesz to zapodaj fotki na priva.
Dzięki. (Felg jeszcze nie mam bo ciągle wyskakują inne wydatki
  
 
jeżeli mogę Wam coś doradzić w sprawie alu do getza, wiadomo fela jest między innymi po to by poprawić wygląd auta co nie znaczy że komfort jazdy również, ale żeby pogodzić obie sprawy proponuję felga 15" szerokość 6 lub 6,5" ETod 38 do 45 wiadomo że koło nie może wystawać poza obrys auta jest to niezgodne z przepisami, na taką felgę zakładamy opony 195/55/r15. Ja jeżdżę na takich właśnie kołach jeździ się lepiej jak na fabrycznych! auto jest bardzo stabilne, dobrze tłumi nierówności, a przy prędkościach maksymalnych jest jak przyklejone. Minusem jest tylko koszt takiej zmiany ale warto. Jeżeli chodzi o opony ja mam na przedniej osi "continental supercontact" asymetryczne a na tylnej "semperit sport" wiadomo nowe takie opony to jest kupa kasy ale można znaleźć używki w świetnym stanie za półceny.
  
 
Z tym, że opona 195/55R15 nie jest zamiennikiem do fabrycznych opon w Getzie.
Na feldze 15-calowej przy szerokości 195 profil powinien wynosić ni mniej ni więcej tylko 50.
W Twoim przypadku masz oczywiście większy komfort ze względu na większą ilość gumy między felgą a drogą, masz też większą średnicę całego koła, przez co przekłamania licznika i prędkościomierza są znaczne.
Jest to indywidualna decyzja każdego, ale ja osobiście w swoim aucie takiego rozwiązania bym na pewno nie zastosował.
Jeździłem dwa sezony na felgach 16-calowych z oponami 195/45 i w tym przypadku można mówić o zdecydowanym spadku komfortu, natomiast teraz jeżdżę na 195/50R15, która jest najbardziej zbliżona do fabrycznej średnicy i na komfort nie mogę narzekać...
A opony w rozmiarze 195/50R15 są jednymi z najtańszych na rynku (nie licząc oczywiście różnych malutkich i wąskich rozmiarków).

Pozdrawiam!
  
 
Oczywiście są przekłamania ale wynoszą bardzo niewiele bo ok. 1,85% czyli pokonując dystans np. 100km nasz licznik pokaże o 1,85 km mniej . Jeżeli chodzi o prędkość to odwrotnie jadąc 100km/h rzeczywiście jedziemy niecałe 102km/h Natomiast jeżeli chodzi o rozmiar 195/50 to on z kolei powoduje iż koło jest mniejsze niż nominalne i również są przekłamania tylko w drugą stronę o jakieś 0,7%. Reasumując są to liczby tak niewielkie że mają niewelki wpływ na życiorys naszego auta, na takich kołach jeździmy kilka miesięcy w roku, natomiast ja osobiście uważam iż koło większe wygląda ładniej, tu podkreślam to kwestia gustu. Dla pełnego obrazu podam rozmiary koła: nominalne to średnica 583,1 mm, moje czyli 195/55/15 to 595,5 mm natomiast 195/50/15 to 576 mm. Wybór należy oczywiście do każdego z nas. Pozdrawiam
  
 
Zgadzamy się co do jednego: każdy wybiera według własnego uznania. Ja jestem za wybieraniem opon najbliższych nominałowi, ale każdy może robić tak jak chce.
Pozdrawiam!