Oponki do omegi b-co polecacie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przyszedl ten wielki dzien, ze trzeba zmienic oponki letnie.Poczytalem tu i tam, o roznych testach i ktore to niby dobre i ze wszystkie wspaniale radza sobie z aquaplaningiem i sa super ciche i extra trzymaja na zakretach itp.
Wsrod calej grupy wypatrzylem nastepujace modele:
- uniroyal rallye 550
- continental premium 2
- bravarius barum.

Czy ktos z was uzywa ktorejs z nich ijak by ocenil w kategoriach trzymanie sie drogi na mokrym i suchym,scieralnosc i halas.
A moze polecacie calkiem inne oponki do omesi ?

pozdrawiam
Holbi
  
 
Ja mam Barum Bravuris w rozmiarze 205/65/15. Są do zaakceptowania tylko, jeśli nie stać Cię na nic innego. Na suchym piszczą i dość mocno się ścierają. Potrafią się też poślizgnąć, choć (jak na ten rozmiar i profil) nie jest źle. Na mokrym za to tragedia. Jeździ się, jak na łyżwach. Jeśli masz zbyt ciężką nogę, to lepiej nie wyłączaj TC Na domiar złego są głośne.

Biorąc pod uwagę cenę - nie jest najgorzej. Ale jak masz parę zł więcej - poszukaj innych.
  
 
Witam

Ja mam zalozone Michelinki Energy (deszczowe) i jestem z nich strasznie zadowolony, nie sa glosne, nie slizgaja sie, a na mokrej nawierzchni sa rewelacyjne. Moze bieznik nie wyglada "efektownie" ale chyba nikt nie patrzy na ksztalt bierznika tylko na cechy ogolne opony
  
 
Cytat:
ale chyba nikt nie patrzy na ksztalt bierznika

i tu mógłbyś się się w niektórych przypadkach ciężko rozczarowac
  
 
Cytat:
2005-05-21 16:07:09, Diro pisze:
i tu mógłbyś się się w niektórych przypadkach ciężko rozczarowac



Zgadzam sie

Mi najbardziej podobaja sie TOYO T1-S i Goodyear Eagle F1.
Mam takie w Vectrze A, sa wypasione i ten wyglad, po za tym maja bardzo dobre wlasciwosci jezdne.
A auto siedzi na tych laciach ze hejjj - 225/40/16.

W Omedze mam standartowe Michelin 225/55/16.
Sa bardzo ciche, dobrze trzymaja na suchym, ale ostatnio na mokrej pociagnelo mnie bokiem !!
Moze dlatego ze mialem 160km/h
  
 
No napewno sa wyjatki Ale wydaje mi sie ze wiekszosc patrzy na to jak sie jezdzi na danej oponie, na glosnosc, na przyczepnosc do podloza. Co z tego ze opona ladny ma bieznik jak jest ch... warta bo np. jest glosna, albo ma slaba przyczepnosc na mokrej nawierzchni

  
 
No dokladnie, nie wygladem sie jezdzi...
  
 
DLa mnie najwazniejsze to scieralnosc i prowadzenie auta na wprost i na zakretach. Potem to jak sobie radzi na suchym i mokrym, potem glosnosc na rowni z cena. I sposrod takich to na koncu patrze zeby bieznik wygladal w miare normalnie,czyli zaden tam sportowo-bolidowy wyglad.Omesia to nie woz sportowy..jakby ktos chcial poszalec to by sobie kupil cos mniejszego i zwinniejszego i lzejszego.
Fajna oponka to wg mnie taka z jednym glebszym rowkiem do odprowadzania wody ze srodka bieznika, naciecia kierunkowe do pewnej jazdy na wprost.

Barumy szybko scieralne, wiec odpadaja, mam troszke wiekszy budzet.
Micheliny ogladalem..w sumie nie znalazlem 205/65/r15 94v-takie chce zalozyc. Patrzylem w baloon.pl.popatrze jeszcze za takimi gdzie indziej.
Nby continentale premium contact2 w jakis testach super wypas, ale gdzies tez sie okazalo ze szybko sie scieraja.
Wiec chyba wybiore te Uniroyal Rallye 550.
no coz..ozenie sie z nimi na pewno na kilka lat i sie okaze jakie beda

pozdrawiam
Holbi
  
 
Cytat:
Micheliny ogladalem..w sumie nie znalazlem 205/65/r15 94v-takie chce zalozyc. Patrzylem w baloon.pl.popatrze jeszcze za takimi gdzie indziej.



Zajrzyj tutaj

Własnie chyba takie sobie założę w trosce o bezpieczeństwo rodziny. Trochę drogie ale chyba się skuszę.
  
 
Bylem.. no i jest michelin, ale z indeksem predkosci H.
Czyli tak jak w baloon.pl. Chyba V-ki nie robia. W sumie H to 210 (210 km/h to max mojej omesi wg katalogu 2.0 16v 136km), ale katalogowo trzeba V-ki czyli do 240km/h.

Tak przy okazji przypomnial mi sie nidawny post o oponkach..i tam rozne rozmiary przod/tyl. tyl szerszy. Teraz mam takie same 205/65/r15. Kto mi powie co zmienia sie przy jezdzie na szerszych tylach, ale chodzi mi o praktyczne zauwazalne roznice.
  
 
Wejdz na motoricus.pl

Maja najtansze opony na rynku.
Ja swoje kupielm o 100zl taniej w stosunku do tego co oferuje ballon.pl

Mialem tez zalozone rozne rozmiary u siebie.
Przod byl 205/55/16 a tyl 225/55/16 (albo 225/50/16 - nie pamietam)

Autem nosilo po koleinach jak diabli.

Teraz jezdze na 205.
Jak masz kase to zobacz sobie Pirelli PZero Nero albo Rosso.
  
 
Cytat:
2005-05-21 21:50:40, Holbi pisze:
ale katalogowo trzeba V-ki czyli do 240km/h.


I takie Ci polecam bo ważny jest też indeks nośności. Opona V dzwignie Omesię bez problemu.
Cytat:
Tak przy okazji przypomnial mi sie nidawny post o oponkach..i tam rozne rozmiary przod/tyl. tyl szerszy. Teraz mam takie same 205/65/r15. Kto mi powie co zmienia sie przy jezdzie na szerszych tylach, ale chodzi mi o praktyczne zauwazalne roznice.


Załóż sobie jednego buta większego i spróbuj biegać. Nie, nie jestem złośliwy tylko obrazowo napisałem jak to jest z takimi kombinacjami. Noo chyba , że lubisz hardkor Zmienia się trakcja samochodu. Trochę trudniej prowadzi się na śliskim. Większe opory, większe zużycie paliwa. Ja osobiście odradzam.
Opony kupuj symetryczne. W przednich krawędzie ścierają się szybciej. Zawsze można obrócić czy przełożyć.
  
 
Cytat:
Załóż sobie jednego buta większego i spróbuj biegać. Nie, nie jestem złośliwy tylko obrazowo napisałem jak to jest z takimi kombinacjami. Noo chyba , że lubisz hardkor Zmienia się trakcja samochodu. Trochę trudniej prowadzi się na śliskim. Większe opory, większe zużycie paliwa. Ja osobiście odradzam.



Pozwole sie nie zgodzic z ta opinia i porownaniem.
Wiele aut ma rozne rozmiary i nie dlatego ze wymyslil sobie tak wlasciciel, a producent. Wszakze nie sa to omegi, ale skoro tak sie robi to ma to swoje uzasadnienie. I nie jest tak tylko przy autach sportowych - zobacz chocby ciezarowki.

Co nie zmiania faktu, ze przy kombinacji 205 i 225 w koleinach nosi
Po za tym nie odnotowalem przez rok jezdzania innych "mankamentow"
  
 
jakoś kurde demonizujecie te koleiny

Cytat:
Mialem tez zalozone rozne rozmiary u siebie.
Przod byl 205/55/16 a tyl 225/55/16 (albo 225/50/16 - nie pamietam)

Autem nosilo po koleinach jak diabli.



o ile wiem tył nie ma wpływu na prowadzanie w koleinach, a jeżeli przy takiej oponie z przodu prowadza to zawieszenie do roboty i tyle.

Cytat:
Noo chyba , że lubisz hardkor Zmienia się trakcja samochodu. Trochę trudniej prowadzi się na śliskim. Większe opory, większe zużycie paliwa. Ja osobiście odradzam.



oczywiście różnicą szerokości opon między przednią i tylną osią można zmieniac charakterystykę nad / podsterowności ale bez przesady. Konfiguracja wąskie z przodu i szerokie z tyłu w omie jest akurat uzasadniona - auto które ma sporą tendencję do nadsterowności staje się bardziej neutralne
  
 
Zawieszenie z przodu i z tylu jest ok.

Po zmianie tylu na 205 przestalo nosic w koleinach.
  
 
potwierdzam to co pisze Diro z własnego doświadczenia, ja jeździłem na oponach 215/60R15 - jazda po koleinach to była CZYSTA TRAGEDIA, ja byłem załamany !!! Na szczęście opony już się kończyły, więc dobrze że takich spróbowałem, to kupiłem 205...

205 to nieprzekraczalna granica...
  
 
Cytat:
2005-05-21 23:26:51, Vino pisze:
Pozwole sie nie zgodzic z ta opinia i porownaniem. Wiele aut ma rozne rozmiary i nie dlatego ze wymyslil sobie tak wlasciciel, a producent. Wszakze nie sa to omegi, ale skoro tak sie robi to ma to swoje uzasadnienie. I nie jest tak tylko przy autach sportowych - zobacz chocby ciezarowki.


Vino piszemy przecież o Omegach a Omegi nie mają homologacji na różne laczki przód-tył. Stąd to porównanie i o to mi chodziło

Argument:
Pomyślcie co się stanie jeśli będziecie uczestnikami lub sprawcami poważnego wypadku (tfu tfu). Każdy rzeczoznawca czepi się nienormatywnych opon i z odszkodowaniem papa albo jeszcze gorzej.

Co do noszenia w koleinach to dARTi ma rację. Zawieszenie do roboty.
Jeździłem na 195, 205, teraz jeżdżę na 225 i Omega zachowuje się w koleinach podobnie. Czasem myszkuje, ale w takich koleinach to nawet tiry nosi. To normalne. Ważne jest sprawne zawieszenie i ciśnienie w oponach. Minimalnym jest 2,1 ja pompuję 2,3 albo 2,5 jak wiozę ludków. Przy szybkiej jeździe lepiej się prowadzi.
Żle jest gdy trzeba w koleinach gwałtownie hamować. Wtedy Omesią ostro zamiata i na to nie ma reguły.
Cytat:
205 to nieprzekraczalna granica...


Kristod76, z autopsji wiem, że nie masz racji. W moim przypadku 225 sprawują się w koleinach ciut lepiej niż 205. Warunek: sprawne na 100% zawieszenie i ciśnienie w oponach nieco wyższe od minimalnego natomiast 195 polecam ale tylko zimowe

Podzieliłem się z Wami własnym doświadczeniem. I tyle
  
 
Ja się właśnie zdecydowałem. Zakładam Nokian NRVi - 205/65R15 94 V.
  
 
ja mam 222/55/r16 firestone firehawk SZ40
i w sumie jest ok
pomimo zuzycia amorkow w 50% z przodu i tylu
najbardziej rzuca przy PREDKOSCI POWYZEJ 130-140
pdczas wyprzedzania i wjezdzania z powrotem na pas
z koleinami trza kierownice mocno trzymac juz nie mowiac
jak sie zacznie hamowac

podczas deszczu nie zauwazylem zeby cos bylo nie tak
co do halasu hmm powyzej 200 slysze tylko szuma wiatru
i roznych wiekszysch insektow ktore leca na moja bestie
zreszta kto przy takiej predkosci zwrac uwage na halas opon

badz co badz jezdzi sie w akceptowalnie na 225

pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-23 13:05:01, szczuro pisze:
ja mam 222/55/r16 firestone firehawk SZ40 i w sumie jest ok



Dla jednego "w sumie jest ok".

Cytat:
...najbardziej rzuca przy PREDKOSCI POWYZEJ 130-140 pdczas wyprzedzania i wjezdzania z powrotem na pas z koleinami trza kierownice mocno trzymac juz nie mowiac jak sie zacznie hamowac ...



I o tym mowie. Dla kolegi jest to akceptowalne, dla mnie absolutnie nie. Dlatego ciezko dyskutowac czy na 225 jest ok czy nie. A zawieszenie mam w 100% sprawne.