Pływanie obrotów w escorcie 1,8 TD rocznik 1999

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem, który wiąrze sie z nierówna pracą silnika na wolnych obrotach (falowanie obrotów) Escort ten ma silnik 1.8 TD z interculerem i byl wyprodukowany w 1999 r. Czasami zdaża się, że silnik zgaśnie lub mocno "kopci" z rury wydechowej,
prosze powiedcie mi jaka jest przczyna tego??
  
 
Zapchany filtr paliwa. I przy okazji wtryski się podwiesiły.
  
 
Filtry wszystkie byly wymieniane. Nie wiem co to znaczy ze wtryski sie podwiesily?? Wytlumacz mi prosze
  
 
Wtryskiwacz składa się w uproszczeniu z gniazda, iglicy i sprężyny. Przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia, opór sprężyny zostaje pokonany i paliwo unosi iglicę wtryskując się do cylindra. Przy brudnym paliwie zanieczyszczenia moga unieruchomić ten układ, co powoduje nierównomierną pracę silnika, trudności przy uruchamianiu itp. Dlatego też należy bardzo dbać o filtr paliwa. Proponuję wlaę do zbiornika jakiś preparat do czyszczenia, a jeśli to nie pomoże, demontaż wtryskiwaczy i ich sprawdzenie.
  
 
Czyli mam wlać jakis plyn do zbiornika paliwa. Nie wiem co to za pły mozesz mi podac jego nazwe?? Czytalem cos o silnikach krokowych ale nie wiem czy sa one stosowane w dieslach czy tylko przy instalacji LPG??
  
 
Płyn do silników diesla. Czyszczenie wtryskiwaczy itp. Na Shellu kosztuje toto ok. 6 zł.
  
 
podlacze sie troche pod temacik
u mnie czasami po odpaleniu obroty silnika na biegu jalowym sa okolo 1100-1150 tak na oko
a czasami rowno 1000
oczywiscie jak wlacze klime to spadaja ponize 1000
co moze powodowac zwyzke obrotow
  
 
Czy "pływanie obrotów" może być związane z nieprawidlowa pracą komputera?
  
 
Aż tak dobrze TD nie znam. Ale sprawdzę.
  
 
Witam. Powodem złej pracy Silnika było OPÓŹNIENIE ZAPŁONU !!! Nic więcej.
  
 
Sorki, że odgrzewam starocie ale ostatnio ojciec też miał taki problem. Po odpaleniu zimnego silnika obroty falowały i zgasł. Pierwszy raz coś takiego sie zdarzyło. Dzień wcześniej zdjełem na chwilkę przelew (nadmiar z wtrysków) z pompy bo przewodzik był pękniety i ON delikatnie uciekał. Po tym zabiegu od razu odpaliłem auto. Czy te falowanie może mieć związek z zapowietrzeniem pompy ?

Ps.A te opóżnienie zapłonu polega na dostaniu się do koła znapędu pompy, tak ? Jak to się reguluje ?
  
 
Cytat:
2005-05-24 09:38:13, Wiki25 pisze:
Czy "pływanie obrotów" może być związane z nieprawidlowa pracą komputera?


Rozczaruję Cię - tam jest baaaardzo prosty komputerek. To ostatni podejrzany, jeśli chodzi o 1.8 TD...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-03-19 18:15:46 ]
  
 
Cytat:
2006-03-19 17:13:10, xymoxjim pisze:
Sorki, że odgrzewam starocie ale ostatnio ojciec też miał taki problem. Po odpaleniu zimnego silnika obroty falowały i zgasł. Pierwszy raz coś takiego sie zdarzyło. Dzień wcześniej zdjełem na chwilkę przelew (nadmiar z wtrysków) z pompy bo przewodzik był pękniety i ON delikatnie uciekał. Po tym zabiegu od razu odpaliłem auto. Czy te falowanie może mieć związek z zapowietrzeniem pompy ? Ps.A te opóżnienie zapłonu polega na dostaniu się do koła znapędu pompy, tak ? Jak to się reguluje ?


Może mieć związek z zapowietrzeniem. Ale po pewnym czasie (kilkadziesiąt sekund - kilka minut) powinno się wyrównać samoczynnie...
  
 
Jak ustawia się te opóźnienie zapłonu ? Sam już niewiem co tu sprawdzić. Na początku potraktuję go chyba tym płynem do czyszczenia wtrysków. W FOCIE filtr paliwa championa kosztuje 69 zł. jak podoba się wam taka cena. Jak wymienia się ten filtr, to jest tylko jakiś papierowy wkład czy razem z tą obudową i pompką?
  
 
To jest tzw. wkład filtra paliwa czyli metalowa puszka z trzema lub czterema oringami. Wczoraj pytałem w ABC Focus w kraku i za oryginał liczą 40 zet. Wymiana polega na odkręceniu jednej śruby kluczem 11 i podmianie wkladów i oringów. Odpowietrza się przez kręcenie rozrusznikiem do skutku. Należy przy tym uważać aby nie ściąć tej gumowej uszczelki ani też za słabo dokręcić bo będzie się zapowietrzał i falował. Kąt wtrysku to juz regulacje związane z pompą wtryskową. W domu ani tego nie sprawdzisz ani nie wyregulujesz, no chyba że na fart
  
 
Małe sprostowanie odnośnie ceny wkładu filtra paliwa - jego normalna cena (Motorcraft) powinna oscylować wokół 12 zł. Te 40 niżej to moja pomyłka, przepraszam.
  
 
Dzięki wielkie. W weekend wymiana bo teraz i tak samochodzik nie ruszany.