MotoNews.pl
5 Świece mają podciek. (97865/18)
  

Świece mają podciek.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wtajcie

W swojej tojce zmieniłem świece na nówki NGK i było wszystko ok. Po 10 tyś. wykręciłem żeby sprawdzić odstęp na elektrodach i ich czystość (jakie spalanie), ustawiłem i założyłem je dalej. Po przejechaniu ok. 500 km zauważyłem że z pod jednej ze świec zaczyna sączyć się olej (nie chodzi mi o krople, tylko zrobiło się wilgotno w okolicy świecy), po trasie i kolejnych 600 km zaczęły następne dwie robić to samo. Jedna na razie jest jeszcze sucha.

Co może być przyczyną takiego stanu i może ktoś się z tym spotkał?

Dodam że świece chodzą bez zarzutu, a spalanie z wyglądu świec jest bdb (elektrody są suche i lekko kremowego koloru).

Pozdrawiam
  
 
U mnie jest to samo,zrobiłem całą górę silnika i.....trochę mniej-chyba czekają mnie pierścienie
  
 
Paniol2005 dziwi mnie jedna rzecz, że kiedy były wkręcone nowe i nie ruszane to nic się nie pociło. Może podkładki pod świecami straciły szczelność? Jak tak to czy jest sens sprawdzania świec co ok.10 tyś. czy lepiej nie ruszać aż odmówią posłuszeństwa. Szkoda byłoby wydać znowu ok. 70 zyla na nowe świece skoro te chodzą bez zarzutu.
  
 
Moim zdaniem podkładki świec Ja u siebie wykręcam po 10kkm. i do kosza i wkręcam nowe!

Pozdro.
  
 
To wegług Was w końcy po ilu kilosach wymienia się świece, bo każdy podaje różne ilości. Czy po 10, 15, 20, 30 tysiącach (świece zwykłe, jednoelektrodowe). Bo już jestem w tej kwestii całkiem głupi.

Pozdro
  
 
Cytat:
To wegług Was w końcy po ilu kilosach wymienia się świece, bo każdy podaje różne ilości. Czy po 10, 15, 20, 30 tysiącach (świece zwykłe, jednoelektrodowe). Bo już jestem w tej kwestii całkiem głupi.





zlaeży od rodzaju świecy. sprawdz czy nie ucieka ci kompresja przez nieszczelną podkładkę świecy. pamiętaj o momencie odkręcania by nie urwać świecy w gnieździe
  
 
Najlepiej kupic swieczki w ASO maja najtaniej
Nie wiem czy co 10000kkm nalezy od razu wymieniac, moze to i dobry pomysł...

Wiem ze np. filtry paliwa powinno sie w Polsce wymieniac 2 razy czesciej niz na zachodzi ze wzgledu na nasze paliwo zwłaszcza ON, niekidy taki filtr po 30000kkm przypomina nieprzepuszczalny brykiet...no ale to na marginesie posiłkowalem sie opinia jednego z rzeczoznawcow techniki samochodowej, chyba cos w tym prawdy jest..

A co do momentu dokrecenia to woggole ktos do tego uzywa klucza dynanometrycznego ?
  
 
Wg info ze strony Iskry zwykłe świece wymienia się co 30tys. km. Ja moje NGk mam od 16 tys. km, wykręcałem je nawet kilka razy (przed remontem silnik brał sporo oleju więc na elektrodach zbierał się nagar który musiałem usuwać), ale nadal sa szczelne. Trzeba tylko pamiętać, że używaną świecę dokręca się mneijszym momentem niż nówkę.
  
 
ja używam dynamometru do dokręcania. kół również. po coś to jest w końcu
  
 
na zapytanie marcinstarletka przychodzi mi tylko jedna odpowiedz , nieszczelne gniazda swiec, wyrobione gwinty, w krakowie nawet jeden zaklad prowadzi ponowne gwintowanie i obrobke gniazd swiec
  
 
Ale jak autko przyjechało z Niemiec to miało wkręcone świece Boscha i nic nie ciekło, a świece miały przejechane ze 50 tyś, bo elektrody były już okrągłe i przerwa 1,2 mm. Do póki nie ruszałem założonych NGK wszystko było ok.
Świece po 10 tyś. dokręciłem z wyczuciem (fakt, bez klucza dynamometrycznego), nie pierwsze które wymieniałem (w innych autach).
Po tym jak zobaczyłem ze jest podciek to wykręciłem te cieknące, sprawdziłem czystość, wyczyściłem i założyłem z powrotem ale teraz dokręciłem mocniej i zobacze czy coś pomogło.

Kompresja raczej nie ucieka przez śweice, bo moc, spalanie i czystośc elektrod ww normie.

Pozdro
  
 
ja kiedys kupilem NGK w poprzednim Fiacie rok temu i kazda miala inny odstep elektrod i musialem ustawiac przerwy szczelinomierzem w kazdej, kup w ASO DENSO sa najtansze i najlepiej wykonane
  
 
Te NGK jak były nówki to odstęp miały ideales, nic nie musiałem ustawiać tylko sprawdziłem. (zawsze sprawdzam nawet nowe).

Zobacze jak nic się nie poprawi to faktycznie wymienie na Denso. I znowu kaska wyrzucona w błoto (Ach te NGK, może fabryke zmienili bo wcześniej nie było z nimi problemu)

Pozdro
  
 
Swego czasu w ASO wymienili mi z NGK na DENSO ( z 10zł na 55zł za szt.).Chodzi jakby lepiej. "Fachowcy" stwierdzili, że konieczne są przy silniku z wtryskiem typu LEAN BURN. Nie wiem tylko jaka powinna być prawidłowa przerwa?
Ustawiłem raz na 1,2mm teraz mam na 1,35mm.
Pozdro.
  
 
Jacekm poszperałem troche i znalazłem że odstęp na świecach powinien być 1,3 mm. (Jeżeli twój silnik to 4A-FE 1.6i 16v moc 79 kW, a rocznik auta po 1992 i dodam że to dla kombi).

pozdro
  
 
Ach te kombi... wszystko mają większe...
Dzięki marcin.
Pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-24 09:36:16, Cromm pisze:
Najlepiej kupic swieczki w ASO maja najtaniej Nie wiem czy co [...]
A co do momentu dokrecenia to woggole ktos do tego uzywa klucza dynanometrycznego ?



Nie.
Instrukcja świec nie przewiduje czegoś takiego dla NGK.
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś na każdym pudełku ze świecą była instrukcja wkręcania. Polegało to na tym, że wkręcamy ręką świecę dokąd się da, czyli bez użycia żadnych pokrętek, a następnie dokręcamy... tylko teraz nie pamiętam o ile stopni... 180 czy 270. I już. Wykręconą raz świecę dokręcało się chyba 45 albo 90 stopni.
Kurde, muszę poszukać gdzieś tych pudełek bo wymiana się zbliża
Pozdro.
  
 
Ja używam Dynamometru B.Często!!!
Świece zmieniam co 10.000km. bo to nie są koszty, a przygód można umiknąć!
Lepiej zapobiegać niż leczyć aaaaa nio i mam LPG!

A miejsca styku podkładki ze świecą i podkładki z głowicą czyściłeś??

Pozdro.
  
 
Tak Kafi czyściłem do sucha i czysta. Dokręciłem mocniej i na razie jest sucho (nic nie widać, żeby ciekło), ale zrobiłem dopiero jakieś 30 km więc trudno powiedzieć czy pomogło. Po jakimś 500-1000 km będzie szło to stwierdzić - mam nadzieje, że pomogło. Jak nie to będę musiał kupić nowe świece

Pozdro
  
 

Cytat:

Swego czasu w ASO wymienili mi z NGK na DENSO ( z 10zł na 55zł za szt.).Chodzi jakby lepiej. "Fachowcy" stwierdzili, że konieczne są przy silniku z wtryskiem typu LEAN BURN. Nie wiem tylko jaka powinna być prawidłowa przerwa?
Ustawiłem raz na 1,2mm teraz mam na 1,35mm.
Pozdro.

Jesli chodzi oswiece DENSO to są najlepsze. Nie wiem ile kosztują w serwisie TOYOTA, ale w granicach 80zł za sztukę. Dla silnika 4A-FE Lean Burn, są to świece platynowe, i odstęp-przerwa wynosi 1,3mm. W każdym katalogu jak kupujecie czy szukacie świec zapłonowych jest rysunek wykonawczy świecy na którym podane są nominalne wymiary i odstępy według normy ISO.

Jeszcze raz 1,6 Carina 16V benzyna silnik 4A-FE Lean Burn obojętnie czy DENSO czy NGK przerwa 1,3mm.
Pozdrawiam