MotoNews.pl
4 Wymiana cylinderka !!!! jak to zrobić ???? (97969/45)
  

Wymiana cylinderka !!!! jak to zrobić ????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na początek krótkie wyjaśnienie - jestem calkowitym laikiem a chciałbym to sam zrobic bo mam juz dosc mechaników, którzy duzo mówią mało robią a kieszenie chcieli by miec pełne

no i stąd moja prośba

od jakiegoś czasu piszczy mi w lewym tylnim kole, na bezpłatnym przeglądzie forda, wykazano że jest zbyt duża różnica w sile hamowania lewego i prawego tyłu 32 do 39% (w wydruku mam to podkreślone na czerwono więc cosik jest nie tak)
ręczny podobno jest ok
koleś stwierdził ze moze byc walninęty cylinderek i należało by go wymienić (czy na pewno?? czy moze to byc jeszcze cos innego??)
apropo wtedy jeszcze nie piszczało

tak jak wyżej nie mam ochoty pójść do mechanika pozatym nie smierdze groszem i musze to zrobic sam,
teraz pytanie czy dam rade?? (choby nie wiem co i tak się za to zabiore)
Was specjalistów prosiłbym o poinstruowanie co i jak od czego zacząć, na czym skonczyc, na co zwrócic uwagę o czym nie mogę zapomniec
aha jeszcze jedno jakie części kupić i ile będzie mnie to kosztowało (czy warto kupywać jakiś zamienniki czy mają to być tylko części oryginalne????) bo jak pisałem wyżej z talarami ciężko, a czy ta oszczędność może byc tylko chwilowa????

za wszelką pomoc z góry dziękuję

pozdrawiam
  
 
dzis robilem to samo lewe hamuje prawe nie tylko reczny. Zminilem same tloczki jak nie pomoze to moze wymienie ale narazie mi nie przeszkadza plynu nie ubywa
  
 
WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE BĘBNA HAMULCA (limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi)
Zaprezentowana dalej metoda postępowania przewiduje wymontowanie zespołu: czop piasty, łożyska toczne i bęben hamulca. Takie niekonwencjonalne działanie ma tę zaletę, że eliminuje konieczność
rozkładania łożysk tocznych, a w konsekwencji ich regulacji, a także zachowania szczególnej czystości i właściwego smarowania podczas montażu.

Wymontowanie bębna.
Podnieść tył samochodu i ustawić na podstawkach warsztatowych oraz zdjąć z odpowiedniej strony koło tylne. Zwolnić hamulec awaryjny i upewnić się, że jego linka nie jest napięta (w razie potrzeby poluzować linkę przekręcając radełkowane pokrętło regulacji). Odkręcić cztery śruby mocowania czopa piasty do wahacza i wymontować zespół: czop piasty, łożyska toczne i bęben hamulca.

Wymontowanie szczęk hamulcowych.
Uwaga. Należy koniecznie wymieniać szczęki parami jednocześnie w obu hamulcach kół tylnych oraz stosować okładziny cierne właściwej marki i typu. Wymontować bęben hamulca (patrz wyżej). Za pomocą odpowiednich szczypiec zdjąć sprężyny ściągające szczęki hamulca. Obrócić o 90° i wyjąć prowadniki szczęk wraz z miseczkami i sprężynami. Wyjąć obie szczęki z elementu dolnego prowadzenia. Wyjąć szczęki z cylinderka hydraulicznego. Uważać, aby nie uszkodzić osłon ochronnych tłoczków. Założyć na cylinderek specjalną klamrę sprężystą chroniącą znajdujące się w nim tłoczki przed wysunięciem. Odłączyć linkę hamulca awaryjnego od dźwigni przy szczęce hamulca. Wymontować sprężynę mechanizmu samoczynnej regulacji luzu szczęk i wyjąć ten mechanizm. Wyjąć szczęki hamulca.

Wymontowanie cylinderka.
Zacisnąć elastyczny przewód hamulcowy przy cylinderku.
Rozsunąć na dostateczną odległość szczęki hamulca.
Poluzować połączenie przewodu hamulcowego z cylinderkiem (przewidzieć możliwość wycieku płynu hamulcowego i podstawić odpowiednie naczynie). Odkręcić dwie śruby mocowania cylinderka do tarczy nośnej i wyjąć go. Odłączyć przewód hamulcowy od cylinderka.
Zamontowanie
Połączyć nowy cylinderek z przewodem hamulcowym bez ostatecznego dokręcania przewodu. Zamontować cylinderek do tarczy nośnej hamulca. Poluzować przy podwoziu uchwyt elastycznego przewodu hamulcowego. Dokręcić koniec przewodu do cylinderka hamulca. Dokręcić uchwyt mocowania przewodu do podwozia oraz do przewodu sztywnego. Zdjąć zacisk elastycznego przewodu hamulcowego. Zamontować bęben hamulca (patrz opis).
Odpowietrzyć hydrauliczny układ uruchamiania hamulców.

Zamontowanie szczęk
Starannie oczyścić wszystkie części i upewnić się, że połączenia ruchowe nie mają śladów zatarcia. Nanieść cienką warstwę smaru na powierzchnie przylegania szczęk do tarczy nośnej. Umieścić mechanizm samoczynnej regulacji luzu przy szczęce współbieżnej.
Połączyć górną sprężynę ściągającą ze szczęką współbieżną.
Zaczepić górnąsprężynę ściągającąo szczękę przeciwbieżną, obrócić szczękę przeciwbieżną i połączyć ja z mechanizmem samoczynnej regulacji luzu. Upewnić się, że wszystkie części zajmują właściwe położenie. Podłączyć linkę hamulca awaryjnego do jego dźwigni przy szczęce przeciwbieżnej. Usunąć sprężystą klamrę przytrzymującą tłoczki w cylinderku i założyć szczęki hamulca na tłoczki. Oprzeć dolne końce szczęk o element dolnego mocowania i założyć dolną sprężynę powrotną. Upewnić się, że dźwignia hamulca awaryjnego opiera się prawidłowo o rozpierak mechaniczny. Zamontować prowadniki szczęk, sprężyny i miseczki prowadników obu szczęk hamulca. Cofnąć całkowicie mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk.
Zamontować bęben hamulca (patrz odpowiedni opis).
Nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby zadziałał mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk. Skok pedału hamulca powinien się zmniejszyć. W przeciwnym razie należy sprawdzić mechanizm
samoczynnej regulacji luzu szczęk lub odpowietrzyć hydrauliczny układ uruchamiania hamulców.

Zamontowanie bębna.
Upewnić się, że powierzchnie styku czopa piasty i wahacza są dokładnie oczyszczone. Założyć zespół: czop piasty, łożyska toczne i bęben hamulca na szczęki hamulca i założyć, a następnie dokręcić właściwym momentem śruby mocowania czopa piasty (czop piasty może być przykręcony do wahacza tylko w jednym położeniu).
Nacisnąć wielokrotnie pedał hamulca, aby mechanizm samoczynnej regulacji luzu szczęk ustawił szczęki we właściwym położeniu względem bębna hamulca. W razie potrzeby wyregulować hamulec awaryjny. Przykręcić zdjęte koło i opuścić samochód.
  
 
wielkie dzięki za opis, choć szczerze mówiąc jak dla brzmi skomplikowanie baaa przerażająco, może ktoś ma jakiś rysunek lub zdjęcie z opisem tych elementów, byłbym wdzięczny

i jeszcze pytanie dotyczące części oryginały czy zamienniki??

no i czy to na pewno jest cylinderek (jeszcze raz dodam że piszczy i hamuje z różną siłą)

wielki dzięki
pozdrawiam
  
 
a ja wczoraj byłem w sieradzu, wpadł bym po instruktaż co i jak

no i jeszcze jedno czu jest jakiś myk o którym powinienem pamiętać a nie ma tego w podanej niżej instrukcji??
  
 
U mnie też piszczy z tyłu hamulec, a byłem kilka dni temu na przeglądzie i działa wszystko w jak najlepszym porządku wieć piszczenie nie oznacza czegoś złego chyba
Za to mam problem z ręcznym
Chamulce są bardzo silne, linka wymieniona i naciągnięta, okładziny nie są za dobre ale tak samo starte, samoregulatory oba chodzą (sprawdzałem przy wymianie linki) i teraz takie pytanie dlaczego jedno koło hamuluje a drugie nie ?
Jak dla mnie to dziwne
  
 
Wilk-u ale zes wyklad przeprowadzil (kopjuj/wklej )
Majjlo byles w sieradzu i nic nie mowieles. Ty masz nowsze mk niewiem czybym pomogl
  
 
Cytat:
2005-05-24 21:18:25, ZieleTDH pisze:
Wilk-u ale zes wyklad przeprowadzil (kopjuj/wklej ) Majjlo byles w sieradzu i nic nie mowieles. Ty masz nowsze mk niewiem czybym pomogl



Mogłem to napisać, ale dłużej by trwało.