MotoNews.pl
6 LPG do Avensis 1.6 VVTI (98311/18)
  

LPG do Avensis 1.6 VVTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Stoję przed dylematem wstawienia i ewentualnego wyboru instalacji LPG do Avensisa 1.6 VVTI. Z tego co wyczytałem z paru wątków forum jest to ze względu na szybkie wypalenie zaworów nie zalecane (oczywiście przez servis, a nie potwierdzone przez żadnego z użytkowników).
Czy ktoś z Was posiada w tego typu silniku instalację LPG? Jeżeli tak to jaką, jakiej firmy i czy podczas użytkowania nie pojawiły się jakieś niepożądane problemy (np. wypalone zawory)?
Słyszałem też o układzie lubryfikacji (płyn ochraniający zawory wtryskiwany do układu paliwowego) który żekomo ma zapobiedz wypaleniu zaworów i gniazd zaworowych. Czy ktoś coś takiego posiada, czy to pomaga czy może jakaś ściema?
  
 
A tam się przejmujesz. Jedz i zakladaj gaz. za paliwo płacisz 4 zł, za gaz 1,72 jaki wniosek jeździsz za pół ceny!!
patrze że jestes z bialego to polecam zakład na dziesięcinach tam niedaleko końcowego piątki i tego komisu
Pozdro
  
 
Aspekty ekonomiczne jazdy na gazie napewno przemawiają za ale w perspektywie koszty naprawy wypalonych zaworów i gniazd zaworowych nie koniecznie.
Proszę o porady i opinie userów toyek z silnikiem VVTI. Pomóżcie w podjęciu decyzji i ewentualnym wyborze instalki, please.

Ps. Pytanie do rsuhy:
znasz w Białym jakiś dobry i niedrogi warsztat mechaniczny? Avensisa mam od paru dni a serwisowanie w Toyocie mi się nie widzi.
  
 
jeśli chodzi o mechanika to polecam Warsztat na ulicy warszawskiej 59
tel 085 7416359
i dwie komórki -0605732993, 0691721545
kolesie robili mi remont silnika znają się za rzeczy (pracowali wcześniej w ASO toyoty tak wiec sialo możesz do nich jechać
zapomniałem napisać że jest to teren zakladu PASMANTA


[ wiadomość edytowana przez: rsuhy dnia 2005-05-28 16:52:26 ]
  
 
ja ze wzgledow na wiekszy przebieg i ryzyko jak wyzej w lpg nie wszedlem... mam tez 1,6 vvti ale w corolli z 2000r
  
 
aha a co do mechanika to jeszcze jest taki koleś na ulicy Pazińskiego (os. starosielce), też u niego robiłem koleś dobrze robi, sporo taksówkarzy daje do niego samochody tak więc koles się zna i z tego co wiem tanio robi
Pozdro
jak chcesz to na priva dam ci jego namiary
  
 
Jak masz namiary i telefon to z chęcią poproszę.
W najbliższym czasi napewno mi się przyda. Przy hamowaniu mam bicie na kierownicy i będę musiał przetoczyć albo wymienić tarcze hamulcowe.
  
 
Witam
ja słyszałem nienajlepsze opinie o tym zakładzie na dziesięcinach,szczególnie obsługa gwarancyjna nie jest zbyt ciekawa

polecam montaż na Zacisze 3 (mototransport)-są w białym tańsi od nich, to napewno,ale nie montuja badziewia, dobrze regulują
6760825

co do serwisów,rzeczywiscie, kolega ma corolle, i mówił,że jeździ tam na warszawską,koło koscioła

inny kumpel ma sharana,serwisował w ABC,ale przerzucił się na auto serwis kempisty, sw. boboli 114-koło cmentarza 6627723
ceny nizsze niz w abc,miła i fachowa obsługa.

dla mnie mimo to ceny sa wysokie, za wymianę amorków krzyknęli po 50 za sztuke, gdzie znajomy wymienił mi za 100 komplet, takze od kilku lat-wcześniej ładą- jeżdzę do znajomego i nie nadszarpuję portfela



[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-05-29 17:36:23 ]
  
 
Ja też niedawno kupiłem Avensisa z 1,6 VVTi i też mam dylemat czy zakładać instalację. Poprzednie auta były zagazowane więc dziwnie się teraz czuję tankując paliwko !!!
A tak w ogóle to Toyota w Izabelinie - Wiśniewski - ma w swojej ofercie insalacje gazowe do tych właśnie silników z rekomendacją Toyoty. Do takiego auta trzeba już założyć co najmniej instalację IV generacji
Można u nich założyć nawet do nowego auta bez straty gwarancji.
Dzwoniłem i do 1,6 VVTi mają trzy oferty insalacji sekwecyjnych w różnych cenach ale najtańsza jest już za 3800 zł (cena nawet niezła)

Mój zaufany mechanik powiedział że nie ma problemu z instalacją pod warunkiem że się o nią dba i trzyma pewnych zasad:
1) olej nie syntetyk, bo gaz ma wyższą temperaturę spalania i rzadki olej staje się jeszcze bardziej rzadki (więc może zacząć brać)
2) wymiana oleju co 10 tys - a nie co 15 tys (to akurat i bez gazu jest korzystne)
3) NAJWAŻNIEJSZE - dbać o regulację zaworów (min co 20 tys)

Tak jak on mi tłumaczył zawory są "porcelanowe" więc regulacja jest dość kosztowna (ok 300-400 zł).

No i jeszcze jedno jak ktoś jeździ na krótkich odcinkach to taka instalacja może okazać się niekoniecznie ekonomiczna, bo zanim przełączy się na gaz mija trochę czasu !!!


Zajrzyj tu - http://www.toyota-wisniewski.pl/firm/11
  
 
No i chyba raczej się zdecyduję na założenie instalki. Na tą chwilę mam wybraną instalację sekwencyjną firmy Bigaz z systemem lubryfikacji za 4.000 złotych. Jeżeli ktoś na tym jeździ to proszę o opinie czy jest dobra, czy się nie rypie, a może ktoś poleci coś innego?
  
 
instalacja jak instalacja
najważniejszy jest dobry montaż

u kogo zdecydowałes się to zakładac?
  
 
Auto Moto Centrum w Wasilkowie przy ul. Supraślskiej 12. Dają 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. No i przede wszystkim jako jedni z nielicznych mają pojęcie i montują system lubryfikacji (na 10 obdzwonionych gazowników 8 nie wiedziało co to jest).
  
 
jezdze na gazie za 2000zl i jest spoko,duzo taniej niz na benzynie. jesli cos moge doradzic to tankuje tylko na shell'u lub bp,zawsze auto ma lepszego buta i mniej pali.
a co do bicia odczuwanego na kierownicy przy hamowaniu, to u mnie tez tak jest i do tego tarcze i klocki mam nowe, opony tez, moze wiecie co moze byc tego przyczyna??
  
 
U mnie też nowe tarcze i klocki i bije walczę z tym od tygodnia ale w końcu znajdę o so chodzi i dam cynk!

jakie założyłeś klocki i tarcze???

Pozdro.
  
 
Bicie odczuwane na kierownicy przy hamowaniu to np w Avensisach standard. Na 99% powodem będą zwichrowane tarcze. U mnie po ich przetoczeniu problem zniknął. Nie wiem na jak długo starczy ale na razie jest o.k.
  
 
AVE 1.6 VVT-i maja hydrauliczne regulatory luzów zaworowych ?