Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-27 08:38:44 nie wiem czy dasz radę to tak zrobić. nie robiłem tego nigdy. wiem że sondy były w kilku wersjach. bez podgrzewania (dwukablowe), z podgrzewaniem ze wspólną masą (trzykablowe) i z oddzielnym podgrzewaniem (czterokablowe). na logikę warto by na początek znaleźć przewody od podgrzewania. na zimnym silniku znajdź to zasilanie. dopóki się nie nagrzeje sonda, musi sie pojawiać na zasilaniu napięcie 12V. jeśłi masz troszkę pojęcia o elektryce to dasz radę.
jednak to są moje rozważania teoretyczne, nie robiłem tego nigdy. pozdrawiam |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2005-05-27 08:55:17 ... acha jeszcze jedno MARCIN czy lambda to jest część nr 20 (czujnik "tlenu") czy nr 25 (czujnik temp.) TUTAJ ... |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-27 09:08:37 lambda to czujnik tlenu w spalinach. na tej podstawie jest odczytywany skład mieszanki (uboga, bogata, stechiometryczna). czujnik temperatury jest po to by komp wiedział czy sygnał z sondy ma byc brany pod uwagę czy nie.
pozdrawiam |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2005-05-27 09:33:05 ... dziękuję MARCIN za pomoc. |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-05-27 10:53:24 Procedura testowania sondy lambda w silniku M50
1. Przy podłączonej sondzie podłączyć woltomierz do pinów 1 i 2 (czarny i żółty przewód). 2. Uruchomić silnik i pozostawić na wolnych obrotach. Po któtkim czasie na pinach 1 i 2 powinno pojawić się napięcie stałe, które wartość fluktuujące w zakresie 0.2 - 0.8 V. Jeśli napięcie nie mieści się w tym zakresie, należy wyłączyć silnik i sprawdzić obwód podgrzewający sondę (punkt 4 i 5 poniżej). 3. Aby sprawdzić reakcję sondy na zmianę składu mieszanki, należy zmniejszyć dopływ powietrza lub odłączyć przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia przy listwie wtryskowej. (Ten test pozwala sprawdzić jedynie reakcję sondy na zmianę składu mieszanki, nie daje jednak informacji, jak szybko ta reakcja występuje. Do bardziej miarodajnych testów należy użyć dodatkowo analizatora spalin). 4. Odłączyć złącze sondy i sprawdzić napięcie na pinach 3 i 4 złącza na kablu, przy pracującym silniku. Jeśli brak jest napięcia, należy sprawdzić przekaźnik podgrzewania sondy. 5. Sprawdzić rezystancję obwodu grzejącego w sondzie, mierząc pomiędzy pinem 3 i 4 złącza na sondzie. Jeśli w obwodzie jest przerwa, należy wymienić sondę. 6. Jeśli sonda nie wytwarza napięcia fluktuującego, a obwód podgrzewania jest sprawny, również należy wymienić sondę. 7. Przy wymianie sondy, nową należy dokręcić momentem 55 Nm. |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2005-05-27 11:20:21
... przetestuję, OK |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-05-27 12:23:40 zyggy to chyba encyklopedia jest. |
zwkrz BMW Friend E34 525 IA touring K-ce | 2005-05-30 08:55:35
... no i przetestowałem i działa, dziekuję zyggy, jakoś to poszło. U mnie są 4-ry przewody w kolorach - dwa białe, czarny i popielaty przy sondzie. |