MotoNews.pl
  

E34 - sprawdzenie sondy LAMBDA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,

jak w temacie, czy ktoś z was wie jak sprawdzić w e34 525 iA M50 z 1995r. tą sondę ale BEZ podłączania komputera, tzn badanie rezystancji itd i gdzie na których kablach to sprawdzić (piszę ponieważ wyjeżdżam i będę miał dostęp do kanału).

dziękuję za ewentualną pomoc...
  
 
nie wiem czy dasz radę to tak zrobić. nie robiłem tego nigdy. wiem że sondy były w kilku wersjach. bez podgrzewania (dwukablowe), z podgrzewaniem ze wspólną masą (trzykablowe) i z oddzielnym podgrzewaniem (czterokablowe). na logikę warto by na początek znaleźć przewody od podgrzewania. na zimnym silniku znajdź to zasilanie. dopóki się nie nagrzeje sonda, musi sie pojawiać na zasilaniu napięcie 12V. jeśłi masz troszkę pojęcia o elektryce to dasz radę.
jednak to są moje rozważania teoretyczne, nie robiłem tego nigdy.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-27 08:38:44, MARCIN_RADOM pisze:
... jeśłi masz troszkę pojęcia o elektryce to dasz radę. jednak to są moje rozważania teoretyczne, nie robiłem tego nigdy. pozdrawiam



... OK, dzięki
  
 
... acha jeszcze jedno MARCIN czy lambda to jest część nr 20 (czujnik "tlenu") czy nr 25 (czujnik temp.) TUTAJ ...
  
 
lambda to czujnik tlenu w spalinach. na tej podstawie jest odczytywany skład mieszanki (uboga, bogata, stechiometryczna). czujnik temperatury jest po to by komp wiedział czy sygnał z sondy ma byc brany pod uwagę czy nie.
pozdrawiam
  
 
... dziękuję MARCIN za pomoc.
  
 
Procedura testowania sondy lambda w silniku M50

1. Przy podłączonej sondzie podłączyć woltomierz do pinów 1 i 2
(czarny i żółty przewód).

2. Uruchomić silnik i pozostawić na wolnych obrotach. Po któtkim czasie
na pinach 1 i 2 powinno pojawić się napięcie stałe, które wartość fluktuujące w zakresie
0.2 - 0.8 V. Jeśli napięcie nie mieści się w tym zakresie, należy wyłączyć silnik
i sprawdzić obwód podgrzewający sondę (punkt 4 i 5 poniżej).

3. Aby sprawdzić reakcję sondy na zmianę składu mieszanki, należy zmniejszyć dopływ powietrza
lub odłączyć przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia przy listwie wtryskowej.
(Ten test pozwala sprawdzić jedynie reakcję sondy na zmianę składu mieszanki, nie daje jednak
informacji, jak szybko ta reakcja występuje. Do bardziej miarodajnych testów należy użyć
dodatkowo analizatora spalin).

4. Odłączyć złącze sondy i sprawdzić napięcie na pinach 3 i 4 złącza na kablu, przy pracującym
silniku. Jeśli brak jest napięcia, należy sprawdzić przekaźnik podgrzewania sondy.

5. Sprawdzić rezystancję obwodu grzejącego w sondzie, mierząc pomiędzy pinem 3 i 4 złącza
na sondzie. Jeśli w obwodzie jest przerwa, należy wymienić sondę.

6. Jeśli sonda nie wytwarza napięcia fluktuującego, a obwód podgrzewania jest sprawny,
również należy wymienić sondę.

7. Przy wymianie sondy, nową należy dokręcić momentem 55 Nm.

  
 
Cytat:
2005-05-27 10:53:24, zyggy pisze:
Procedura testowania sondy lambda w silniku M50 ...



... przetestuję, OK
  
 
zyggy to chyba encyklopedia jest.
  
 
Cytat:
2005-05-27 11:20:21, zwkrz pisze:
... przetestuję, OK



... no i przetestowałem i działa, dziekuję zyggy, jakoś to poszło. U mnie są 4-ry przewody w kolorach - dwa białe, czarny i popielaty przy sondzie.