MotoNews.pl
  

Za wysoka temp silnika omegi B 2.5v6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prosze o porade,sprawdziłem chyba wszystko a i tak moja omcia przy szybkiej jezdzie strasznie sie grzeje.chłodnica?korek?układ przewietrzania silnika?a może coś innego .Pozdrawim.Jacki6
  
 
Za wysoka temperatura to znaczy jaka ? Wmojej OMIE temperatura jest pomiedzy 96 a 98 stopni, silnik 2.5v6.
  
 
Jacki musisz bardziej precyzować swoje pytania.
Podstawowa zasada na tym forum to najpierw poszukaj a potem, jak nic nie znajdziesz, ewentualnie pisz nowy post
Na dole po lewej jest wyszukiwarka. Wystarczy wpisać słowo-klucz np "temperatura" zaznaczyć "wszystkie" i znajdziesz dziesiątki odpowiedzi na swój problem.
Powodzenia
  
 
dokładniej:jadąc 90-100/h temp.systematycznie rosnie ponad 100 stopni na wskazniku,zdejmuję noge z gazu (skrzyzowanie,czerwone switło)wskazówka szybko przesuwa sie prawie do czerwonej kreski.muszę wtedy szybko go przegazować bo inaczej to ......O jeżdzie z większą prędkością mogę tylko pomażyć(czerwona kreska).Dodam ze taki sam problem ma taryfiarz ,który sprawdził lub wymienił(naprawił)prawie wszystko co jest odpowidzialne za temp.silnika czyli:chłodica-płukanie,termostat-wymiana,olejowy wymiennik ciepla-wym.,uszczelki pod głowicami,zawory,uszczelniacze zaw.,korek,o wentylatorach i włącznikach nie wspomnę.Zagazowany sekwencyjnie ale tak samo jest gdy jezdzimy na PB .POMOCY!!!!!! Taryfiarza mechanicy skroili na kilka tysiecy i rozkładają ręce.Ja nie chce iść w jego ślady.Jacki
  
 
Cytat:
2005-05-28 19:27:26, jacki6tm pisze:
dokładniej:jadąc 90-100/h temp.systematycznie rosnie ponad 100 stopni na wskazniku,zdejmuję noge z gazu (skrzyzowanie,czerwone switło)wskazówka szybko przesuwa sie prawie do czerwonej kreski.muszę wtedy szybko go przegazować bo inaczej to ......



Płukanie chłodnicy to poczatek. Tyle że jak ktoś kiedyś nalał wody z kranu, to może być tak zakamieniona, że tylko wymiana.

Czy chodzą wszystkie wiatraki, czy przełączają się na wysoki bieg, itd,

Powodów może być wiele.

Te silniki się aż tak nie grzeją, nieistotne czy sekwencja LPG czy nie.

pozdr, Robert
(na zegarze do 97.5 C)
  
 
wiatraki chodzą i się przełączają na wyzszy bieg.Czyli co,chłodnica?
  
 
Cytat:
2005-05-28 20:47:20, jacki6tm pisze:
wiatraki chodzą i się przełączają na wyzszy bieg.Czyli co,chłodnica?


Tak jak pisałem - od tego bym zaczął. Mycie z zewnątrz (tylko nie ciśnieniowe!), można też przedmuchać sprężonym powietrzem od strony silnika, i płukanie w środku. Postęp będzie, czy to wystarczy - nie wiadomo.

pozdr, Robert
  
 
Witam,

Miałem to samo. Dokładnie to samo. Nie dało się pojechać więcej jak 110 kmh bo wskazówka wchodziła na czerwone mimo, że wiatraki szalały jak śmigła.
Nie pomogło żadne płukanie ani wymiana termostatu.
Robiłem nawet podmiankę chłodnicy z innego wozu i nic.
WYMIANA CHŁODNICY i problem z głowy. Ale wymiana na nówkę.

Pozdro
MCZ
  
 
Cytat:
2005-05-28 22:01:50, MCZ pisze:
WYMIANA CHŁODNICY i problem z głowy. Ale wymiana na nówkę.



Marek, jesteś "automatyczny"?
Bo ja mam w gorące dni kłopoty z chłodzeniem - ale skrzyni > Jak na zegarze dochodzi mi 98 C - to czasem głupieje - trzyma niski bieg, potem szarpnie i "Automatic gearbox" w telewizorze.
Zastanawiam się, czy czasem sekcja olejowa nie jest zmulona, choć już raz była płukana.

Ile dałeś za nową chłodnicę?

pozdr, Robert
  
 
ile kosztuje nowa chłodnica i gdzie można ja najtaniej kupić
  
 
a ja mam pytanie troche z innej beczki. Wiatraki normalnie właczają mi sie przy około 95 stopniach a dzisiaj przy tych upałach właczały sie przy minimalnie ponad 90. Czy wy też tak macie?
musze jeszcze korek wymienic bo mi cisnienia nie wyrównuje ani w jedną ani w drugą strone A i mam jeszcze jedno pytanie czy ktos rozkrecał wiatraki? musze jeden naoliwic bo momentami mi strasznie popiskuje :] ( silnik 2,5 v6 )
  
 
Robert,

Yes sir, automatic trasmission, Sir.
U mnie nie występowało coś takiego jak u Ciebie ze skrzynią nawet jak tempreatura była tuż pod czerwonym.
Nie jestem specem od skrzynek auto ale zawsze radzą żeby zacząć od poziomu oleju. Podobno większość błędów daje właśnie za niski poziom oleju.
Ja za nową chłodnicę dałem 1100 ale w tym była wymiana starej + wymiana płynu w układzie i odpowietrzenie układu+ dolewka oleju do automata. I do tego jeszcze z rachunkiem "na firmę".
Aha i chłodnica była orginalna OPEL. Tylko nie z "orginalnego" polskiego sklepu ale z "orginalnego" niemieckiego sklepu. Wtedy różnica była ok. 100 Euro.
I było to w 2003 roku.


BBronx,
KLIMATYZACJA. Jak klima chodzi to przejmuje sterowanie "przednimi" wiatrakami. Tylko "tylny" wiatrak jest sterowany czujnikiem wody. Jak chcesz zobaczyć czy wszystko jest dobrze to zobacz jak on się włącza.
Mnie dziś np. wiatraki chodziły po wyłączeniu silnika dobre parę minut mimo, że temperatura wody była ok. 90. Po prostu klima musi się ochłodzić. A tak wogóle to przy włączonej klimie przednie wiatraki powinny chodzić cały czas bez względu na temperaturę silnika.

No i przy okazji jak też mam pytanie "z branży". Zaczął mi znikać płyn z chłodnicy. I znikać to jest dobre określenie. Ubywa w tempie 0,5 l na 300 km ale nigdzie nie wydać wycieku. Olej czysty, płyn też a węże są miękkie więc uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam. Wszystkie widoczne połączenia są czyste. Nie sprawdzałem jeszcze tylko nagrzewnicy i pompy wodnej (pompa ma ok. 30 tkm przebiegu) Na razie po prostu dolewam bo za 1,5 tkm i tak jadę na przegląd więc i to zrobią. Ale może macie jakeś pomysły gdzie to może uciekać.

Pozdro
Marek
  
 
Cytat:
2005-05-29 23:23:06, MCZ pisze:
Robert, Yes sir, automatic trasmission, Sir. U mnie nie występowało coś takiego jak u Ciebie ze skrzynią nawet jak tempreatura była tuż pod czerwonym. Nie jestem specem od skrzynek auto ale zawsze radzą żeby zacząć od poziomu oleju. (...)
No i przy okazji jak też mam pytanie "z branży". Zaczął mi znikać płyn z chłodnicy. I znikać to jest dobre określenie. Ubywa w tempie 0,5 l na 300 km ale nigdzie nie wydać wycieku. Olej czysty, płyn też a węże są miękkie więc uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam. Wszystkie widoczne połączenia są czyste. Nie sprawdzałem jeszcze tylko nagrzewnicy i pompy wodnej (pompa ma ok. 30 tkm przebiegu)



Dzięki za odzew. Oczywiście masz rację, że taka temperatura sama z siebie skrzyni nie ogłupi. Tyle że boję się, że jak mam zamuloną sekcję olejową chłodnicy, to temperatura oleju może być znacznie wyższa. Poziomu oleju jestem pewien, niestety. Pojadę sczytam błędy skrzyni - może coś się wyjaśni.

U mnie płyn znikał w podobnym tempie, ale okazało się, że wykapywał na sparciałym wężyku przy parowniku LPG. Parownik mam tam gdzie montuje się sterownik od tempomatu. Od góry nie do wyczajenia . Z dołu - też słabo. I żadnego kapania na podłogę.

U Ciebie pompa - "prawie nówka", nie powinna lać. Nagrzewnica jakby pękła - to byś miał mokro w kabinie.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
BBronx, KLIMATYZACJA. Jak klima chodzi to przejmuje sterowanie "przednimi" wiatrakami. Tylko "tylny" wiatrak jest sterowany czujnikiem wody. Jak chcesz zobaczyć czy wszystko jest dobrze to zobacz jak on się włącza. Mnie dziś np. wiatraki chodziły po wyłączeniu silnika dobre parę minut mimo, że temperatura wody była ok. 90. Po prostu klima musi się ochłodzić. A tak wogóle to przy włączonej klimie przednie wiatraki powinny chodzić cały czas bez względu na temperaturę silnika.


aha czyli wszystko jest w porządku :] dzieki za odpowiedz!
  
 
Jacki, czy masz klimę?
czy grzeje się z włączoną klimą?
jak wyłączysz klimę to jak się zachowuje temp?
czyściłeś chłodnice klimy, to ona jest pierwsza i może kiepsko przepuszcza powietrze?

sorki za kilka pytań na raz, ale wolę tak niż pare postów.
  
 
U mnie jak padla nagrzewnica to terz elegancko znikal plyn ale nawet pod samochodem nie bylo widac wszystko szlo do samochodu a nie przez odplywy klimy.Caly plyn za to wsiakal w pianke na podlodze. panowie ile to bylo suszenia tydzien na sloncu wyrzymanie itp no i jest sucha .
  
 
A jeszcze jedno moze korek na zbiorniczku nie trzyma szczelnosci i poprostu odparowuje tak terz sie dzieje.
  
 
Cytat:
2005-05-30 16:20:02, Scooby pisze:
czyściłeś chłodnice klimy, to ona jest pierwsza i może kiepsko przepuszcza powietrze?


Przepraszam za pardon, ale gdzie kolega widzi tę chłodnicę? Bo na ten przykład u mnie jest zintegrowana trzyfunkcyjna.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
A jeszcze jedno moze korek na zbiorniczku nie trzyma szczelnosci i poprostu odparowuje tak terz sie dzieje.

ale chyba by zostały jakieś ślady na zbiorniku ?
Cytat:
Bo na ten przykład u mnie jest zintegrowana trzyfunkcyjna.

klima, olej skrzyni i chłodzenie silnika w jednym ?jeżeli tak to taka chłodnica musi zajebiście dużo kosztować...
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:15:22, Diro pisze:
klima, olej skrzyni i chłodzenie silnika w jednym ?jeżeli tak to taka chłodnica musi zajebiście dużo kosztować...


Też się tego obawiam MCZ pisał coś o ok. 1k PLN
AFAIK to do V6 są tylko dwie wersje: z klimą i bez.
Każda ma sekcję dla ASB, tylko ew. nieużywaną (albo przez sprytne rurki zewnętrzne używana do obiegu wody, nie wiem).

pozdr, Robert