Wejdą 16" ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wejdą mi felgi 16 cali z oponkami o profilu 45? myśle że powinny... Myslicie że nie będą chaczyc nigdzie przy standardowym zawieszeniu??
  
 
Profil 40 jak już. BTW przy mocy 1,8D dużo nie pojeździsz...
  
 
Cytat:
2005-05-30 16:51:38, WilK pisze:
[...] przy mocy 1,8D dużo nie pojeździsz...


To samo chciałem napisać
  
 
przesadziłeś z tymi 16''
  
 
Fajne , ja bym chciał ... ale napewno nie założyłbym ich do 1.8D .. chyba że ktoś rzeczywiśćie lubi zamulać na drodze ... w moim przypadku nie byłoby źle ....
  
 
Cytat:
2005-05-30 13:10:40, FAROW pisze:
Wejdą mi felgi 16 cali z oponkami o profilu 45? myśle że powinny... Myslicie że nie będą chaczyc nigdzie przy standardowym zawieszeniu??



ale nie napisałeś jaka szerokośc opony /przecież profil to stosunek procentowy szerokości do wysokości/

ja z przodu mam 205/45 i na pewno lepsze były by 205/40 ale te co mam dają radę i nie ma targedii

nie bez znaczenia zostaje et felgi
  
 
w sumie chyba macie racje! ale ja mam takie malusie 13" Wiec pomyslalem ze jak juz wymieniac to na duuuze....
Ale moze jednak zmienie tylko na 14" A szerokość jaka będzie optymalna? 185, 175...??
  
 
Hej ja mam w MK VII 14' 185/60 Alu. pomyka niezle. Odradzam wieksze kumpel kuil do MK V 15 i zaluje bo zle mu sie jeżdzi. A już mialem wziać te fele
  
 
Cytat:
2005-05-30 18:31:30, Lukas_power pisze:
Hej ja mam w MK VII 14' 185/60 Alu. pomyka niezle. Odradzam wieksze kumpel kuil do MK V 15 i zaluje bo zle mu sie jeżdzi. A już mialem wziać te fele



Ja chetnie wezme od kolegi jak nie liczy sobie duzo za nie
  
 
ja mam 1,3 i fele 16" szczeże mówiąc nie odczuwam zbytniego pogorszenia, ale ja mam oponke 185/50
  
 
ja mam 1.6
16tki 205 na 45 i musze powiedziec ze odczuwam roznice - troche zamula przy ruszaniu, albo na 2. biegu, ale jezeli chcesz zakladac 16tki to wez pod uwage ze byc moze bedzeisz musial sie liczyc ze wzmocnieniem hamulcow - wieksze (czyt ciezsze) felgi beda trudniejsze do zaterzymania przez twoje sstandardowe hamowniki (wlasnie to teraz przerabiam),
no ale pomysl ile zyskujesz zakladajac 16tki
powodzenia
  
 
wszytko zależy co chcesz uzyskać...jak bardzo na wyglądzie i spadekkomfortu i delikatny spadek osiągów Cię nie przeraża to zakładaj 16 ` tyle że najlepiej z oponą 195/45/16... jeżeli zależy Ci na komforcie i osiągach (jeżeli można o takich mówić przy 1,8D) to zakładaj 14 z oponą 185/60/14 a kompromisem będzie 15` z oponą 195/50/15
P.S.byly i są w klubie esoorty 1.3 na `6 calach i nie narzekali zbytnio na spadek osiągów...ale za to chwalą sobie rowadzenie auta w zakrętach
takie jest zdanie bizona
  
 
No i znowu nie wiem na co sie zdecydować... Mysle ze wybór bedzie miedzy 14 a 15. Musze tylko dopasc cos fajnego w niezbyt wygórowanej cenie... No i sprzedac te stare... Dzieki bardzo za opinie
  
 
A ja zapakowalem 16stki na oponce 195/45 i jest gitara male stuk puk po nadkolu z tylu i bajka...
Moze i jest trosze zamulony ale mnie to lotto...
  
 
Zawsze mnie rozbrajają takie pytania. Pewnie, że wejdą 16, nawet 17 czy 18. Ale trzeba tam jeszcze zostawić miejsce na jakąś oponę, a z tym już gorzej. Powiem tak: sam jeżdżę na letnich 15 (195/50/15) i po tym, jak się przesiadam z 14 zimowych (175/65/14) zawsze przez jakiś czas mam wrażenie, że mi ktoś amorki zaspawał. Potem się przyzwyczajam, co nie znaczy, że jazda jest szczególnie wygodna... Należy jeszcze dodać wzrost spalania o ok. 0.5lON/100km po zmianie rozmiaru opon. Jedyna zaleta, to względy estetyczne, które nie muszą być najważniejsze... Przejdźmy do 16 - wysokość opony wynosząca 40 się tutaj kłania, a przy takiej wysokości kłania się dentysta. Wydaje mi się, że niewygody związane z jazdą na 16 zabiorą jakąkolwiek inną przyjemność, jaka miałaby wynikać z wyboru tego rozmiaru. Dodać do tego jeszcze wyższe koszty opon (opony 15 calowe są tańsze, niż 16 calowe) i będziemy się gremialnie zastanawiać po co komu ta cała żaba... Niech osoby jeżdżące na 16 nie biorą tego wszystkiego do siebie - pewnie miały jakieś powody, aby wybrać ten rozmiar... Ja nie potrafię wymyśleć takich powodów...
  
 
Temat wałkowany na forum już wieele razy!
No i znowu się powtorzę, moim zdaniem wszystkie oponki poniżej profilu 50 na polskie drogi to pomyłka i wielka głupota...
Swego czasu miałem założone ładne 16stki z oponkami 205/45...
Mogę powiedzieć o nich tylko tyle: był ekstra wygląd i SUPER trzymanie na zakrętach! Poza tymi dwoma zaletami same wady: pare razy musiałem je prostować po wjechaniu w większą dziurę (prostowanie jedego aluska w Opolu --> 80PLN!!!), nawet przy standardowym zawieszeniu komfort jazdy praktycznie zerowy, 16'' sprawiają, że Essie staje się jeszcze większym smokiem niż jest w rzeczywistości i nie ma tej żwawości co na 14 (miałęm porównanie z zimówkami...).
Nast. sprawa ET felgi u mnie przy szerokości 7,5" wynosiło 35 (felgi ABT z Audicy 80)... po zapakowaniu głupich zakupów w supermarkecie czy 2-óch osób na tył oponki zostawały pięęknie zjeżdżane przez ranty błotnika...
Teraz jeżdże na oryginalnych fordowskich 15" i mimo małych różnic (szerokość, profil opony itd...), jak dotąd (odpukać) w ciągu dwóch lat nie musiałem żadnej z nich prostować, wszystkie plomby są na swoich miejscach, a i z zakrętu jeszcze nie zdarzyło mi sie wylecieć przy wyższych prędkościach... Jednym zdniem w moich oczach 15" to doskonały kompromis i raczej rozsądny wybór dla naszych Essików o mocy powyżej 90KM!
  
 
Cytat:
2005-05-31 07:05:11, Piter pisze:
i SUPER trzymanie na zakrętach!


No fakt, o tym zapomniałem - zakręty przejeżdża się wybornie!
Cytat:
Jednym zdniem w moich oczach 15" to doskonały kompromis i raczej rozsądny wybór dla naszych Essików o mocy powyżej 90KM!


...mój 90KM sobie radzi
  
 
Cytat:
2005-05-31 06:08:04, mariobros pisze:
Przejdźmy do 16 - wysokość opony wynosząca 40 się tutaj kłania, a przy takiej wysokości kłania się dentysta. Wydaje mi się, że niewygody związane z jazdą na 16 zabiorą jakąkolwiek inną przyjemność, jaka miałaby wynikać z wyboru tego rozmiaru.



Zawsze rozbrajaja mnie teksty o dentystach w zwiazku z wielkoscia felgi - wypowiadane przez kogos kto sam nie jezdzil na czyms takich - a jedynie powtarza zaslyszane opinie. Ja jezdze na 16" do dentysty nie chodze bo sie boje i jak na razie zadna plomba mi nie wypadla. BTW. przesiadka nie jest az taka drastyczna.
  
 
Cytat:
2005-05-31 08:16:15, fever pisze:
Zawsze rozbrajaja mnie teksty o dentystach w zwiazku z wielkoscia felgi - wypowiadane przez kogos kto sam nie jezdzil na czyms takich - a jedynie powtarza zaslyszane opinie. Ja jezdze na 16" do dentysty nie chodze bo sie boje i jak na razie zadna plomba mi nie wypadla. BTW. przesiadka nie jest az taka drastyczna.


Wcale nie musi być "aż tak", wystarczy tylko minimalnie, a już będzie bolało... To taka ekstrapolacja odczuć z 15 na 16...