MotoNews.pl
  

Skrzynia biegów DSG SMG ?!?!?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skrzynia biegów DSG SMG - ktoś wie coś na ten temat?, miał ktoś styczność z taką skrzynią biegów? jak to działa i czym się różni od zwyklego tiptronika?
  
 
Cytat:
2005-05-31 13:21:34, Aldik pisze:
Skrzynia biegów DSG SMG - ktoś wie coś na ten temat?, miał ktoś styczność z taką skrzynią biegów? jak to działa i czym się różni od zwyklego tiptronika?


bardzo mozliwe że się mylę ale tiptronic DSG, SMG czy inne XXX to jedno i to samo tzn zasada działania jest podobna czyli automat z mozliwością zmiany biegów. Ale moge się mylić, różne firmy mają różne nazwy, tak myślę... pzdr
  
 
skrzynia smg to skrzynia z dwoma sprzęgłami tzn są załączone dwa biegi naraz dzięki temu czas przełączania wynosi 0.05 s dzięki temu auto ma lepsze osiągi niż z manualem
  
 
Cytat:
2005-05-31 15:26:40, hz10 pisze:
skrzynia smg to skrzynia z dwoma sprzęgłami tzn są załączone dwa biegi naraz dzięki temu czas przełączania wynosi 0.05 s dzięki temu auto ma lepsze osiągi niż z manualem


z tego co wiem to Audi ma taka skrzynię, ale własnie nie wiedziałem jak się zwie czy SMG czy ABC cz XYZ
  
 
NA TVN Turbo pokazali tą skrzynie w GOLF V GTI do 100kkm/h lepiej niż w manualu np. gdy jechał na 3 biegu drugie sprzęgiełko było już na 4 biegu i tylko dotknąć gałke i już jest 4 bieg a drugie sprzęgiełko jest na 5 biegu,jak w grze komputerowej.
  
 
Cytat:
tego co wiem to Audi ma taka skrzynię


jaguary też. jechałem takim s-type i słowo daję, że podczas zmiany biegó nie ma tego momentu kiedy nic nie ciągnie. to takie odczucie jakby tylko jeden bieg był. z tym że w jaguarze nie trzeba nic dotykać. biegi same się zmieniają. ten kolega którego ten jaguar był powiedział mi że to najszybsze automaty świata. w sensie szybkości zmiany biegów.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-05-31 16:02:32 ]
  
 
Witam
Zadaje mi sie że ta szybka tzn najszybsza z dotychczas produkowanych w seryjnych samochodach to DSG wsadzana do samochodow koncernu VW ostatnio troche o tym było na tvn turbo a SMG to już chyba troche przestarzała skrzynia bo wsadzali je już do E36 M3 w latach 90. SMG raczej nie opierała sie wtedy na 2 sprzęgłach jak DSG która jest nowością (wsadzana od 2003 roku)
Pozdro
  
 
Cytat:
2005-05-31 17:41:41, Maryo22 pisze:
Witam Zadaje mi sie że ta szybka tzn najszybsza z dotychczas produkowanych w seryjnych samochodach to DSG wsadzana do samochodow koncernu VW ostatnio troche o tym było na tvn turbo a SMG to już chyba troche przestarzała skrzynia bo wsadzali je już do E36 M3 w latach 90. SMG raczej nie opierała sie wtedy na 2 sprzęgłach jak DSG która jest nowością (wsadzana od 2003 roku) Pozdro



ale SMG sa 2 generacje ta ktora jest w e46 nazywa sie SMG II, ta chyba juz ma 2 sprzegla.
  
 
No niestety tolo ale chyba nie ma. SMG II rządziło w swojej klasie 2x szybsze od F 360. Ale DSG wymiotło wszystkich SMGII zmienia bieg w góre w 80ms a DSG 10x szybciej w 8ms
  
 
M5 E60 SMG zmienia w 0,05 !!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2005-06-01 01:01:32, Maryo22 pisze:
No niestety tolo ale chyba nie ma. SMG II rządziło w swojej klasie 2x szybsze od F 360. Ale DSG wymiotło wszystkich SMGII zmienia bieg w góre w 80ms a DSG 10x szybciej w 8ms


z tymi milisekundami to chyba sie pomyliłeś... Nie chodzi mi o cyfrę tylko jednostkę... pzdr
  
 
Podobno BMW szykuje odpowiedź na skrzynię koncernu VW ,czyli na DSG . W przyszłym roku wypuści nową trójkę z tą nową skrzynią i narazie tylko model z 330i ,a później z innymi wersjami silnikowymi . Narazie najlepsze skrzynki bez nożnego wysprzęglania to według mnie DSG i SMG (chyba III) w M5 ,a 7G-tronic to nadal zwykły automat . Czy czas manualnych skrzyń jest już bliski ?? Tu jest ciekawy test (DSG vs SMG vs 2x manuale ) Zwróćcie uwagę na czas na torze :

http://www.autozeitung.de/index.php?page=4er-vergleichstest&action=detail&id=813&tb=8¤t=2

Lżejsze i szybsze SLK350 miało gorszy czas od cięższego i wolniejszego TT z DSG . Spalanie na podobnym poziomie .
  
 
Cytat:
2005-06-01 11:18:08, omega26 pisze:
Zwróćcie uwagę na czas na torze : http://www.autozeitung.de/index.php?page=4er-vergleichstest&action=detail&id=813&tb=8¤t=2 Lżejsze i szybsze SLK350 miało gorszy czas od cięższego i wolniejszego TT z DSG . Spalanie na podobnym poziomie .


Na przyspieszeniach audi dostaje baty od Merca. A na torze to nie tylko sama skrzynia decyduje o czasach, mercedes nigdy nie był wzorem w konstruowaniu zawieszenia do sportowego stylu jazdy. Myślę, że tutaj najlepszym porównaniem byłoby te same auta z różnymi skrzyniami, wtedy napewno wnioski można wyciągnąć prawidłowe.pzdr
  
 
Cytat:
z tymi milisekundami to chyba sie pomyliłeś... Nie chodzi mi o cyfrę tylko jednostkę


Niestety nie pomyliłem sie poczytaj sobie o tym to sie dowiesz z palca sobie tego nie wyssałem. Zacytuje Upshift takes just 8ms, 10 times quicker than BMW SMG II
  
 
Cytat:
2005-06-01 12:44:13, Maryo22 pisze:
Niestety nie pomyliłem sie poczytaj sobie o tym to sie dowiesz z palca sobie tego nie wyssałem. Zacytuje Upshift takes just 8ms, 10 times quicker than BMW SMG II

nepewno blad w druku a moze to jest jakis czas reakcji ale napewno nie przelaczenia biegu
a co do skrzyni dsg VW to slyszalem ze jak narazie jest to najlepsza skrzynia a co do skrzyni jaguara to ze jest to szajs
  
 
Cytat:
2005-06-01 12:58:48, pawełO pisze:
...jaguara to ze jest to szajs


też tak słyszałem, ponoć te same skrzynie są w Astonie i tez kazdy na nie narzeka, szczególnie przy redukcji biegów ponoć są fatalne...pzdr


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-06-01 13:22:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-06-01 13:31:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-06-01 13:50:20 ]
  
 
Cytat:
2005-06-01 01:26:32, VANOS pisze:
M5 E60 SMG zmienia w 0,05 !!!!!!!!!


Też tak wyczytałem kiedyś w jakiejś gazecie..
  
 
Cytat:
2005-06-01 14:15:45, Aldik pisze:
Też tak wyczytałem kiedyś w jakiejś gazecie..


ale 8ms to chyba przesada, czas reakcji matrycy w monitorze LCD jak jest 12ms to jest b.dobrze a najlepsi mają 8ms, a ZMIANA biegu w takim czasie myslę, że jest nierealna. Może faktycznie chodzi o jakiś czas reakcji a nie zmiany... pzdr
  
 
Nie zabardzo rozumiem co ma wpolnego LCD ze skrzynią biegów i jeszcze jakieś czasy reakcji ujednolicenie nazewnictwa czy co? Przecież sprawą oczywistą jest że realnie czas przełączenia od momentu kiedy sięgniesz ręką do skrzyni jest większy tu chodzi o pomiar czasu robiony w laboratorium technicznym danej firmy i dotyczy szybkości przełączania kiedy skrzynia dostaje impuls elektryczny ze sterownika. W rzeczywistości cała czynność napewno jest troche wolniejsza ale nie zmienia to faktu ze ten parametr o którym mówie jest podawany i mierzony przez producentów skrzyń i można go porównywać. I jeszcze dla jasności 1s=1000ms i np w takich samych pomiarach skrzynia alfy Selespeed robi to w 700ms. 8 a 700 to chyba spora róznica.
  
 
Cytat:
2005-06-01 15:06:06, Maryo22 pisze:
Nie zabardzo rozumiem co ma wpolnego LCD ze skrzynią biegów


zostało to napisane bo nie dokońca byłem pewny czy wiesz ile to jest 8ms. A 8ms a 700ms to spora różnica i DLATEGO są/były poddawane w wątpliwość twoje dane. Bo super nowoczesne BMW M5 E60 ma wynik 50ms, a 50ms a 8ms to też spora różnica. pzdr