Amortyzatory tył ->PONY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! Choć temat dot. amortyzatorów był poruszany to nie znalazłem nic na temat ich wymiany? Będe zmieniał teraz i się zastanawiam czy nie czeka mnie jakaś ciekawa zagadka typu - Jak to odkręcić? Zainteresowanych prosze o radę. Pozdr.
  
 
przygotuj dobre nasadowe klucze, te górne śruby
powodzenia życzę
  
 
jezeli masz zapieczone górne tulejki to jest masakra śrubki odkręcają się dość łatwo. ale gdy tylejka jest oberwana to nic tylko sie pociać a więc wymiana może trwać 1h obie strony lub jak u mnie 6h jedna strona. radze przed założenien dobrze nasmarować nowe tulejki aby w przyszłości uniknąć takich problemów.
  
 
Nie wiem jak sprawa wygląda w Ponym, ale do wymiany w accencie najważniejsze było wd40 i trochę czasu, łącze się w bólu z ceholem . Teoretycznie możne to zrobić jedna osoba, ale do założenia kolumny z powrotem, przyda się ktoś do odgięcia wahaczy. Sama operacja jest dość prosta, poluzować śruby mocowania górnego (trzy dwunastki), odkręcić śruby łączące bębny (dwie siedemnastki), zdjąć blokadę zabezpieczającą przewód od hamulca i wyjąć kolumnę jednocześnie wyciągając przewód. Na koniec rozkręcenie górnego mocowania . Przyda się jeszcze dobry francuz (lub zwykły płaski) do ściągaczy od sprężyn i miłego kręcenia. Jeśli podałem zbyt szczegółowo, lub o czymś zapomniałem, sorry.
  
 
Cytat:
2005-06-01 19:16:24, PJB pisze:
Nie wiem jak sprawa wygląda w Ponym, ale do wymiany w accencie najważniejsze było wd40 i trochę czasu, łącze się w bólu z ceholem . Teoretycznie możne to zrobić jedna osoba, ale do założenia kolumny z powrotem, przyda się ktoś do odgięcia wahaczy. Sama operacja jest dość prosta, poluzować śruby mocowania górnego (trzy dwunastki), odkręcić śruby łączące bębny (dwie siedemnastki), zdjąć blokadę zabezpieczającą przewód od hamulca i wyjąć kolumnę jednocześnie wyciągając przewód. Na koniec rozkręcenie górnego mocowania . Przyda się jeszcze dobry francuz (lub zwykły płaski) do ściągaczy od sprężyn i miłego kręcenia. Jeśli podałem zbyt szczegółowo, lub o czymś zapomniałem, sorry.



W accencie jest amor montowany razem ze sprezyn cos ala mc'person ( niewiem czy tak sie pisze ale wiadomo o co chodzi) a w ponym osobno jest sprezyna i osobno amorek, nie trzeba odkrecac nic oproc 2 srub u gory i na dole , a pod wahacz najlepiej podlozyc jakis lewarek zeby potem bezproblemowo wsadzic amorka. zwroc tez uwage na sruby bo moga byc juz troche zbite ( ja tak mialem ) i po wymianie amorkow zaczelo strasznie trzaskac, ale dokupilem nowe sroby chyba po 3 zl sztuka i wszystko gra
Powodzenia