MotoNews.pl
  

Czy kluczyk od stacyjki mozna moczyc ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi konkretnie o to ustrojstwo do imobilajzera (transporder sie to chiba nazywa)
Jak pare razy wpadne z tym do wody to sie nic nie stanie czy raczej nie odpale juz Esperaka po tym
  
 
wg mnie jest hermetyczny
  
 
Za to slyszalem ze zle znosi mocniejsze uderzenie...
  
 
Cytat:
2005-06-01 16:19:53, soop pisze:
Za to slyszalem ze zle znosi mocniejsze uderzenie...



prawdopodobnie wrzucenie do ognia i scisniecie w imadle rozniez zle znosi nie sadze tez zeby byl odporny na uderzenia mlotem kowalskim
  
 
Fajnie... ale ktos juz plywal z tym kluczykiem ??? ... czy tylko tak sobie gdybacie ?
  
 
Cytat:
2005-06-01 22:00:03, Dicer pisze:
Fajnie... ale ktos juz plywal z tym kluczykiem ??? ... czy tylko tak sobie gdybacie ?



no jesli nie..to masz szanse byc pierwszym a wiec do dziela

a tak serio to dlaczego pytasz??
  
 
Ja zmoczyłem swój kluczyk(nawet nie wiem czy imobilaizer jest czy nie) zaraz po kupnie auta-3małem go ze 20 minut spoconymi łapskami w kieszeni - a w tym czasie rodzinka oglądała i szukała dziury w całym(czy golfa 2 zamieniłem na wiekszy złom czy na mniejszy) a po 20 minutach spocony kluczyk do stacyjki,zapalił(wszyscy zdziwieni że niby jak juz trzecie
używane auto i pali od pierszego strzała) - i teraz czekaja jak długo pojeżdże bez naprawy
---także po tym spotkaniu rodzinnym i mokrym kluczyku stwierdzam że można sie z nim kąpać bez ubrania ale trzeba chociaż na szyji zawiesić żeby nie zginął(oczywiście nie na 100% bo nie wiem jak tam imobilizer)

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-06-02 00:15:00 ]
  
 
Jak popatrzysz na czarny plastik kluczyka od strony metalowego elementu który wkładasz w stacyjkę to zauważysz okrągły jakby nadlew. To jest właśnie transponder immobilizera. Raczej nie ma możliwości aby dostała się tam wilgoć, u mnie jest to po prostu zalane plastikem.
  
 
Jako spec od zamków ( pracuję w firmie która robi takowe) informuję szanowne towarzystwo,że
1.to co widać w kluczyku (sorki Robert_S) to zaślepka transpondera,która jest wciśnięta w otwór w kluczyku.
2.Sam transponder (który jest wsadzony w ten otwór) to szklana hermetyczna kapsułka z zalaną w środku cewką posiadającą swoją częstotliwość
3.Transponder jest odporny na wodę,ale nie jest odporny na pole magnetyczne (bywały przypadki że transponder zmieniał swoją częstotliwość i nie można było odpalić samochodu) i silne wstrząsy
4.JAKO CIEKAWOSTKA:NA SKANERZE CZĘSTOTLIWOŚĆ TRANSPONDERA JEST POKAZANA JAKO 24 SYMBOLOWY CIĄG ZNAKÓW.
5.Istnieje 64 miliony kombinacji częstotliwości transpondera.
  
 
Cytat:
2005-06-01 23:58:10, qbaj pisze:
...
a tak serio to dlaczego pytasz??



No bo nie wiedzialem czy go mozna moczyc, czy nie

a tak na serio to odpowiedz znajdziesz w moim profilu

Dzieki wszystkim za odpowiedzi a dla zalmed'a browar przy najblizszej okazji

zalmed, jeszcze jedno pytanie - jak sadzisz, dalo by rade ten transporder "jakos" zamontowac w czyms takim KLIK - 4keys to by byl do piero bajer
  
 
Cytat:
2005-06-02 08:05:11, Dicer pisze:
a tak na serio to odpowiedz znajdziesz w moim profilu



Dla żony!!!! Wibrator!!!!
  
 
wg mnie to wykonanie tego takie troszke badfziewne jest...
  
 
Dicer,teoretycznie można. Pod dwoma warunkami:
1.Transponder MUSI być skierowany tak jak w oryginale w stronę cewki immobilisera
2.Musi być miejsce na wywiercenie otworu na transponder, który ma wymiary: średnica-3,06mm, długość 13,3mm.
A może kupisz sobie taki wynalazek, a sam transponder przykleisz do cewki pod osłoną kierownicy?
  
 
Cytat:
2005-06-02 08:15:36, piotr_ek pisze:
Dla żony!!!! Wibrator!!!!



ale troche nie bardzo... próbuj dalej
  
 
Cytat:
2005-06-02 08:36:02, zalmed pisze:
Dicer,teoretycznie można. Pod dwoma warunkami:



No to gicio wlasnie kupilem to ustrojstwo...

Powiedz jeszcze jak bezkolizyjnie rozebrac orginalny kluczyk (tak zeby nie rozwalic tego transpordera) ?
  
 
UUUUUUUUU!
o już poważniejsza sprawa. Możesz spróbować na dwie metody:
1.Ostrożnie np.igłą wypchnąć zaślepkę transpondera (pchając z boku pod kątem,bo czołowo to wbijesz się w transponder i już dupa) i próbować "wytrząsnąć"transponder.Ale jest ryzyko,że transponder nie wypadnie,bo fabrycznie są wklejane
2.Zestrugać ostrożnie plastik z boku kluczyka (jest cholernie twardy bo to PA 6.6 + 30%) i po prostu wyłuskać transponder.
ALE KAŻDE USZKODZENIE TRANSPONDERA POWODUJE JEGO NIEODWRACALNE USZKODZENIE
Powodzenia
  
 
Cytat:
2005-06-02 08:51:31, zalmed pisze:
ALE KAŻDE USZKODZENIE TRANSPONDERA POWODUJE JEGO NIEODWRACALNE USZKODZENIE Powodzenia



To mnie pocieszyles teraz...

a orientujesz sie moze ile ewentualnie kosztuje dorobienie nowego transpordera ( pewnie calego kluczyka...) na podstawie tej tabliczki z numerem ???
  
 
Dicer,otwórz maila to pogadamy dalej
  
 
Co tam otworz... juz nawet na niego odpisalem
  
 
Cytat:
2005-06-02 00:13:51, 79adam79 pisze:
Ja zmoczyłem swój kluczyk...




Prawie każdy z nas zamoczył juz swój kluczyk