Mocniejszy docisk do 128/Ritmo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oddalem wal i zamach do wywazenia ale potrzebuje jeszcze docisk sprzegla zeby wszystko razem wywazyc - przy okazji chcialem zalozyc mocniejszy docisk ze wzgledu na planowana moc silnika. Wg katalogu Euro Moto Fan, wystepuja trzy rodzaje docisku do SOHC:
1. 128/ritmo/regata 1.1/1.3
2. ritmo 1.5 gaznik/regata 1.5 i 1.3 kombi
3. ritmo/regata po 07/86 i tipo/tempra 1.4/1.6

Czy ktos mial do czynienia z tymi dwoma ostatnimi? Czy ten od tempry 1.6 bedzie pasowac? Czy raczej probowac ten starszy z ritmo 1.5?
  
 
Odswierzam
Widzial ktos te czesci na oczy?
  
 
Kupowalem docisk do 3p z valeo a wiec w katalogu od valeo dociski od 3p i coupe roznily sie od pozostalych 128 tym ze wlasnie maily mocniejsze sprezyny nie wiem jak sie dokladnie nazywaja ale chodzi mi o te wyciskowe na ktore nachodzi lozysko oporowe bylo ich mniej zato byly grubsze i szersze mam taki wlasnie zalozony i nawet przy ostrej redukcji z 3 na 2 nie ma szans na slizganie sprzegla
  
 
moze z deohace by podszedł niestety nie mam fotki , jakbys wpadł z dociskiem to bysmy zrobili porównanie
  
 
Dzieki Niestety nie mam nawet oryginalu bo jezdzi w samochodzie a skladam drugi silnik ktory nie jest kompletny...
Sproboje kupic ten starszy od 1.5 z mozliwoscia zamiany w razie czego.
  
 
kręcił sie u mnie kiedyś silnik 1500 z delty który wyposażony był w większy docisk (prawdopodobnie 2 ) połączony ze skrzynią od ritmaka -małą 4 .
tarcza docisku ma wiekszą średnice o kilka mm .
jest od minimalnie większy ( pewnością mocniejszy od zochy ) pasuje na orginalne śruby mocujące .
pozostając przy kole zamachowym od delty większy docisk w obudowie skrzyni mieści się na styk , a nawet pozostawia otarcia na wewnętrznej części .
nawet przy ostrym ruszaniu nie zauważyłem -uślizgów .
poprzedni właściciel zamontował tarcze sprz. od zochy która się rozsypała w trakcie prubnej jazdy przed zakupem 8 .
całość była z lekka skundlona więc moge sie też mylić .
yapko myśtałeś nad uno turbo ??
  
 
Jest 10 mm wiekszy. Skoro sie miesci to fajnie. W UnoT 1.3 byl ten sam docisk co w nowszych Ritmo/Regata, natomiast w Uno T1.4 byl juz o kolejne 10mm wiekszy i co ciekawe wg. katalogu pasuje tez do slabszych 131/132/argenta. Ale ten sie juz nie zmiesci skoro 10 mm mniejszy juz ociera.

Teraz tylko kwestia czy brac nowszy 1.5 czy starszy (ten sam rozmiar ale diabel tkwi w szczegolach...)

Jutro moze sie czegos dowiem. Dzieki za info
  
 
większy z pewnością jest cięższy i trzeba to uwzględnić .
do większej skrzyni -wzmocnionej 1500 można dopasować coś większego .
dłuższą półośke będziesz miał dzieloną ??
  
 
Cytat:
2005-06-03 16:17:16, jar128 pisze:
większy z pewnością jest cięższy i trzeba to uwzględnić . do większej skrzyni -wzmocnionej 1500 można dopasować coś większego . dłuższą półośke będziesz miał dzieloną ??



Na poczatek planuje seryjna skrzynie, do wzmocnionej na pewno pasowalby docisk z 1.5.
  
 
większa skrzynia -większy rozrusznik
  
 
Cytat:
2005-06-03 16:25:43, jar128 pisze:
większa skrzynia -większy rozrusznik



Buduje samochod wg przepisow dawnej grupy 2 wiec moge miec dowolne poloski, dowolne sprzeglo ale obudowe skrzyni ORYGINALNA, co najwyzej podrzezbiona. Wiec nici ze wzmocnionej skrzynki Ritmo...
  
 
więc będziesz musiał poprawiać orginał zastawy .