MotoNews.pl
  

Toyota Corolla 1.6Si

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To moja druga Toyota z serii 1.6Si.
Obecna jezdze od niecałych 5lat i "zrobiłem" ponad 200tyś. km.W zasadzie nic się nie dzieje - trochę bierze olej w związku z tym przeszedłem z synetyka Mobil1 na półsyntetyka tej firmy -efekt? pali jeszcze mniej na trasie ponizej 7l... ale olej bierze dalej tylko wolniej. Prawdopodobnie zdecyduję sie na mały remont silnika(pierscienie,uszczelniacze)W związku z tym pytanie do forumowiczów -
Jaki/jakie warsztaty na SLĄSKU są godne polecenia ze względu na fachowosc,szybkośc i cene?
Nie ukrywam że Toyotka jest mi nizbędna codziennie a jestem z KATOWIC .
  
 
Cześć.
Jesli chodzi o fachowca od Toyot na śląsku to polecam Pana Wernera Gorzawskiego - mam do niego pełne zaufanie. Ma zakład w mojej miejscowości czyli w Gardawicach (od Katowic 23km).

Zakład Specjalistyczny TOYOTA
Mechanika Pojazdowa i Diagnostyka
Werner Gorzawski

ul.Rycerska 14
43-186 Gardawice (dzielnica Orzesza)
tel. 221-57-14
fax. 221-57-19

Pozdrawiam
  
 
Narescie coś drgneło....
Dzięki Madziu za reakcję-o tym warsztacie czytałem juz studiujac zapisy na forum-twoje równiez -widzę że jesteś aktywną forumowiczka .Jesteś juz dłuzej na forum może znasz jescze cos...latwiej wybierać
Tak czy owak, skontaktuję sie z tym warsztatem.

Sliczne dzięki i pozdrawam-Strato
  
 
Wiesz, od niego kupiłam 2 Toyote i jestem bardzo zadowolona. Nie jest to jakiś figo -fago tylko starszy facet z ogromną wiedzą i doswiadczeniem. Był u niego kolega i bardzo dobrze go wspomina - momo że zamienił Toyotę na Hondę. U niego będe w lipcu robić wymianę oleju - ogólnie do drobnych napraw jeżdżę do znajomego mechanika do Ornontowic ale jak coś poważnego np. silnik to jechałabym do niego. Jak piszesz - zadzwoń i pogadaj bo w sumie to innych pewnych warsztatów w okolicach Katowic nie znam a druga rzecz, to nie miałam jakiś ogromnych problemów z moimi Corollami więc nie miałam zapotrzebowania Nie chcę też strzelać - tego znam i polecam
PS. Na forum jestem odkąd stałam sie szczęśliwą właścicielką Corolli fajnie, że pojawił się ktoś z mojej okolicy.
  
 
Mile to co piszesz....
Zaraz dzwonie tam i pewnie jakoś sie umówie bo mi chodzi tylko o pierscionki i ew.uszczelniacze popychaczy.
Obecną Corolką tzw." łezką" jezdżę od prawie 5lat a poprzednią też 1.6Si wcześniejszy model tez prawie 5lat.
W tej obecnej jestem po prostu zakochany.....
pozdrawiam _Strato



No właśnie dzwoniłem odebrała chyba córka bo ojciec-własciciel jest chwilowo nieobecny-przed 13 spróbuję jeszce raz..

[ wiadomość edytowana przez: Strato dnia 2005-06-06 10:19:32 ]
  
 
to masz E10 - Lb?? To jedne z najładniejszych Corollek - zaraz po E9 Lb żartuję ale faktycznie e9 i e10 Lb są wyjątkowe
Nie ździwiłabym się jkby zaproponował Ci sprzedaż auta - bardzo mało ich jeździ
No tak - córka - faktycznie. Jak ja dzwonię to na ogół odbiera żona
  
 
jescze nie orientuje się wtych oznaczeniach 10lb.e9 coś tam, itd.
Faktycznie mnie zawsze pociągła toyotka w kształcie łezki i taką teraz jeżdżę.
Dzwoniłem i rozmawiałem z właścicielem (bardzo miły człowiek) jednak stwierdził ze jest to "za gruba" robota jako że on sam prowadzi warsztat i nie może się tego podjąć....tak że jestem w punkcie wyjścia i szukam dalej-oczywiście ASO nie wchodzi w rachubę chociaż znam chłopaków i oni moją Toyotkę też.(mam Srebrną Kartę Klienta)
Jeszce raz dzięki Madziu za odzew i chęć pomocy._Strato
  
 
Szkoda to fakt - jest sam i ma 65 lat...więc wiadomo. Szkoda, szkoda bo to bardzo dobry mechanik.
Co do oznaczeń to jeśli masz:
E10 Liftback to wyglada tak:


E10 Hatchback to wygląda tak: to w środku

E10 Sedan to wygląda tak:

Łezka więc stawiam na E10 Liftback ale moge sie mylić
  
 
Ja na taka robote z silnikiem jechalem do Zgłobic do Serwis'a SJ (ale to dosc daleko), poza tym ponoc niezly serwis jest w Kozach na ul Przeczniej. Poszukaj na stronach sieci PerfectService, są tam wymienieni. Zaklad ten był polecany kiedys na tym forum, ja nigdy tam jednak nie byłem.
  
 
Tak Madziu -Moja to E10 to hatchback-granatowy metalik choć nie ukrywam że zawsze mi sie podabał również liftback z tamtego okresu ze względu na świetny "tyłek"-jak będę miał trochę czasu wrzucę parę fotek na forum.... dodam tylko ze moja ma rzadko spotykane _białe zegary,klime abs,i pełną elektrykę.
Fakt jest też taki że prawdopodobnie jak będę przejeżdżał przez Gardawice ,na pewno wdepne do tego gościa...
Pozdro-Strato
  
 
Pigletto-ile cię wyniosla taka robota całosści-części, robocizna itd?? i jak długo to trwało?
Jesteś chyba najbliżej mnie oprócz Madzi ale tam już padło..._podaj więcej informacji-
pozdro_Strato
  
 
Cytat:
2005-06-06 14:52:17, Strato pisze:
Pigletto-ile cię wyniosla taka robota całosści-części, robocizna itd?? i jak długo to trwało? Jesteś chyba najbliżej mnie oprócz Madzi ale tam już padło..._podaj więcej informacji- pozdro_Strato


1600 zł za wszystko. W tym była wymiana pierścieni, uszczelniaczy, panewki korbowodowej (chyba tylko jednej), uszczelki, planowanie glowicy, olej, pasek rozrzadu i chyba jeszcze cos ale nie pamietam teraz dokladnie. Trwało to chyba ze 3 dni.

Jakby co to poszukaj na forum osoby o nicku wojstank - ma namiar na jakiegoś mechanika z ASO Toyoty, gdzieś pod Bielskiem. Ale w sumie nie wiem na ile ten mechanik jest dobry.

Poza tym to polecam też tego drugiego mechanika z Ornontowic o którym pisała Madzia - nie jest specjalistą od Toyoty ale wydaje mi się, że jest naprawdę dobry a przy tym zadziwiająco niedrogi.
  
 
to jest do przełknięcia...-właściwie wszystko zrobili,tylko te 3dni....mi nie bardzo pasują
Strato
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:07:35, Pigletto pisze:
Poza tym to polecam też tego drugiego mechanika z Ornontowic o którym pisała Madzia - nie jest specjalistą od Toyoty ale wydaje mi się, że jest naprawdę dobry a przy tym zadziwiająco niedrogi.



Niop coś w tym jest. W sumie ja jestem zadowolona a byle komu Toyki do roboty nie dam
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:11:03, Strato pisze:
to jest do przełknięcia...-właściwie wszystko zrobili,tylko te 3dni....mi nie bardzo pasują Strato


Napisz do SerwisaSJ ile to może trwać i będziesz miał odpowiedź. Co do ceny to w sumie dopoki nie otworzą silnika to nie wiadomo co bedzie do zrobienia. Moze byc taniej albo drożej.

A tak wogóle to ile Ci bierze tego oleju? Mi przed remontem brała prawie litr na 1000 km, teraz bierze na 10000 km jakieś półtorej, dwa.
  
 
od samego początku byłem pod wrażeniem ze nie bierze oleju (od zawsze Mobil1 full syntetyk)wcale i tak było, ale od ok 200tys zacząłem dolewać-początkowo nie zwracałem na to uwagi i mi to nie przeszkadzało, ale w tej chwili jest to ok 1litr na 1000km- po zmianie oleju na półsyntetyk trochę mniej w zależności od tego jak deptam na gaz...-ale wyraznie polepszyła sie dynamika silnika
Strato


dodam jeszcz ze na przeglądach rejestracyjnych zawsze robiła wrażenie po względem czystości spalin

[ wiadomość edytowana przez: Strato dnia 2005-06-06 15:30:42 ]