Podłączenie radia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Proszę o pomoc w podłączeniu radia bo cosik mi się pomerdało, mianowicie:
z auta nie licząc kabli głośnikowych wychodzą jeszcze
- czerwony
- brązowy grubszy
- żółty
- brązowy cieńszy
- szaro-żółty
- brązowo-biały
natomiast z radia wychodzą:
- czerwony (zasilanie)
- czarny (masa)
- żółty (pamięć)
- niebieski (antena elektryczna)
i jak to wszystko podłączyć aby normalnie mi działało radio, teraz mam tak podłączone, że jak przekręce stacyjkę wszystko działa ale jak wyłącze auto to już radio nie działa po ponownym przekręceniu stacyjki radio działa ale wszystkie stacje zresetowane i tak za każdym razem.

POMOCY !!! jak to podłączyć?
dzięki za pomoc
  
 
kolorkami nie wiem. wez sobie miernik ipomierz napiecia na kabelkach. 1 bedzie taki ze jest zawsze, inny że jest tylko po pprzekreceniu kluczyka. jak podlaczysz pod ten co jest nap zawsze to bedzie gitara...i nie bedzie sie radio resetowało
  
 
Stacje ci się restuja ponieważ nie masz stałego plusa, tzn. plus masz tylko wtedy gdy masz przekręcony kluczyk a radyjko aby mogło zapamietać stacje i wszystkie ustawienia potrzebuje stałego plusa. Kabelek który wychodzi z radyjka od pamieci to żółty. Kabelki od autka to:
Czerwony- wiadomo plus
Brazowy gruby- masa
Szaro zółty- przyciemnianie podświetlania panela (opcja w niektórych radyjkach)
Brazowy cieńki - to tez masa do tegoż ściemniania podświetlania.

Jeżeli chcesz aby radyjko pamietało ci stacje radiowe i wszystkie ustawienia to musisz podłaczyć do tego żółtego kabelka od radia plus który jest cały czas bez względu na położenie kluczyka.
Jeżeli jeszcze coś nie będziesz wiedział pisz.
  
 
Cytat:
2005-06-02 20:32:17, mackos pisze:
Witam. Proszę o pomoc w podłączeniu radia bo cosik mi się pomerdało, mianowicie: z auta nie licząc kabli głośnikowych wychodzą jeszcze - czerwony - brązowy grubszy - żółty - brązowy cieńszy - szaro-żółty - brązowo-biały natomiast z radia wychodzą: - czerwony (zasilanie) - czarny (masa) - żółty (pamięć) - niebieski (antena elektryczna) i jak to wszystko podłączyć aby normalnie mi działało radio, teraz mam tak podłączone, że jak przekręce stacyjkę wszystko działa ale jak wyłącze auto to już radio nie działa po ponownym przekręceniu stacyjki radio działa ale wszystkie stacje zresetowane i tak za każdym razem. POMOCY !!! jak to podłączyć? dzięki za pomoc




no i mam problem
radyjko mam w tej chwili podłączone w ten sposób:
- z autka czerwony z czeronym z radyjka
- z autka brązowy gruby z czarnym z radyjka
- z autka żółty z żółtym z radyjka
no i gra jak napisałem w pierwszym poście

wcześniej inne radyjko miałem podłączone:
z autka czerwony z czerwonym z radyjka
z autka czarny z czarnym z radyjka
i wszysko grało bez względu na to czy była przekręcona stacyjka czy nie

a teraz nowe radyjko, dochodzą inne przewody i kicha nie chce grać.

POMOCY !!!!!!!
  
 
musisz poszukać jeszcze jeden kabelek od pamięci
  
 
Cytat:
2005-06-02 22:17:53, spychacz pisze:
musisz poszukać jeszcze jeden kabelek od pamięci



ale gdzie??????
wymieniłem wszystkie kable jakie są i jakie wychodzą z autka sześć a z radyjka cztery.

I co dalej?????
  
 
ale z tego co mi sie wydaje i ja tak mam to musisz połączyć żółty z radia z czerowonym z auta bo to jest właśnie kabelek ze stałym napięciem a czerwony z radia z kabelkiem od stacyjki czyli trzymającym napięcie tylko przy włączonym zapłonie no i oczywiście czarny z radia z brązowym z auta czyli masa
  
 
tak jak ci pisze sainta on wie co pisze
  
 
Ja tam nie wiem, bo u siebie poszedłem pewnego pięknego dna na łatwiznę i kupiłem przejściówki z Fordowskich na ISO i dlaje z ISO na Pionner. I z moich obserwacji wynika, że radia (przynajmniej niektóre) mają zabezpieczenie przed spaleniem przy napięciu powyżej 12V z groszami. Dzieje się tak np. przy zapalaniu samochodu - wtedy jak jest skok napięcia, to moje się wyłącza na chwilę - a nie jest to żadem topowy model, tylko radyjko sprzed co najmniej sześciu lat...
  
 
Cytat:
2005-06-02 22:37:57, saintadamus pisze:
ale z tego co mi sie wydaje i ja tak mam to musisz połączyć żółty z radia z czerowonym z auta bo to jest właśnie kabelek ze stałym napięciem a czerwony z radia z kabelkiem od stacyjki czyli trzymającym napięcie tylko przy włączonym zapłonie no i oczywiście czarny z radia z brązowym z auta czyli masa



no to jutro rano poprzemieniam kabelki i zobaczymy co będzie, potem dam znać.

Mam nadzieję że nie spłonę w autku razem z radyjkiem
Dzięki za podpowiedzi

Jeżeli jeszcze komuś się coś nasunie to czekam, noc jest długa.
  
 
tak ma być kiełek w każdym radiu powinno na chwile się wyłączyć ale po chwili uruchomić w poprzedniej pozycji. pamiętaj mackos byś tylko nie stykał masy z plusem i w radiu do masy plusa bo możesz spalić radyjko lub bezpieczniki
  
 
aa i mam pytani czy na radiu masz opisane kabelki który co i jak???
  
 
Cytat:
2005-06-02 22:55:35, spychacz pisze:
aa i mam pytani czy na radiu masz opisane kabelki który co i jak???



ano mam, opisane wg instrukcji

z radia wychodzą:
- czerwony (zasilanie)
- czarny (masa)
- żółty (pamięć)
- niebieski (antena elektryczna)
  
 
Witam

Z tego co wynika z opisu w Twoim pirwszym poście, masz kabelki w radiu: czerwony (od zasilania) i żółty (od podtrzymania pamieci) podpietę w aucie pod kabelek na którym napięcie się pojawia po przekręceniiu stacyjki. Dlatego Ci radio nie działa po wyłaczeniu stacyjki i gubi stacje. Jeżeli chcesz żeby nie gubilo stacji i dzialało po wylaczeniu stacyjki musisz obydwa te kabelki podpiąć tam gdzie stale jest 12v (w essim jest to czerwony kabelek), a jeżeli ma się wyłaczać po wylaczeniu stacyjki bez gubienia stacji to czerwony z radia z żóltym auta, a żółty z radia z czerwonym auta.

To że stare radio chodzilo spwodowane jest tym że wielu producentów umożliwia przepinanie we wtyczce radia tych dwóch kabelków
  
 
nareszcie wszystko działa )
podłączyłem tak:
- czerwony z radia z czeronym z autka
- czarny z radia z brązowym z autka
- żółty z radia z czerwonym z autka
teraz już mi się nie resetuje a i nie muszę mieć włączonej stacyjki
no i git
dzięki wszystkim za podpowiedzi