MotoNews.pl
  

Serwo hamulca.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mógłby ktoś mi pisać zasadę działania serwa hamulca?

Mam trochę dziwne objawy
- układ odpowietrzony przelane przez niego ponad 1l płynu.
- brak wycieków
- bez włączonego silnika pedał twardy i stoi
- serwo syczy sobie prawidłowo tak jak jest to opisane w Inst Obsł Rozdzał układ hamulcowy str.205
UWAGA: Zalazłem tam zdania które się wykluczają nawzajem
cyt:
"Włączyć silnik. Wciskać i zwalniać pedał hamulca. Powinno być przy tym słyszalne ciche syczenie. Brak tego odgłosu świadczy, że w serwie nie występuje podciśnienie. Należy wtedy sprawdzić zawór zwrotny i uszczelkę "o-ring" w kołnierzu serwa.
Jeżeli w serwie pozostaje podciśnienie, to oznacza że urządzenie jest uszkodzone."

No to jak w końcu jest: jak jedno to zepsute a jak drugie to też zepsute?

Mój problem jest taki że mam miękki pedał (jak w typowym zapowietrzeniu)
Na raz hamowanie jest ok, ale z głębokim skokiem pedału. Ale stojąc na światłach z wciśniętym hamulcem czuję, że coś mi spieprza z pod pedału. Co jest grane? Czyżby pompka mi przepuszczała?
  
 
Witam

Innym starym sposobem sprawdzenia serwa jest:

1.Na unieruchomionym silniku kilkakrotnie wcisnąć i puścić pedał hamulca
2. Z wciśniętym pedałem uruchomić silnik
3. Powinno się wyczuć wyraźne opadnięcie pedału.

A co do samoczynnego zapadania się pedału, to jeśli nie ubywa płynu hamulcowego ze zbiorniczka (co wskazywało by na nieszczelności w układzie), jedyną przyczyną może być przepuszczanie między tłoczkami w pompie hamulcowej.
Przerabiałem to kiedyś w Golfie - lepiej kupić nową, niż zestawy naprawcze.

PZDR
  
 
Twój sposób też jest opisany na str.205 - sprawdziłem działa prawidłowo.

Ale właśnie dopatrzyłem się pewnej anomali: jak depczesz na wyłączonym silniku i sobie syczy serwo to powinno syczeć tak cały czas niezależnie od liczby depnięć?

U mnie syczy tak do 5-6 i pedał twardy i koniec zabawy.Prawidłowo?
  
 
Cytat:
U mnie syczy tak do 5-6 i pedał twardy i koniec zabawy.Prawidłowo?



Prawidłowo, ponieważ na unieruchomionym silniku ilość "podciśnienia" jest ograniczona (tylko tyle co jest w wężyku i puszcze siłownika podciśnieniowego), a każde depnięcie powoduje jego zmniejszenie.
  
 
Dobrze dobrze jest opisane.
Syczenie powinno byc slyszalne na wylaczonym i na wlaczonym silniku. jezeli nie slychac na wlaczonym to swiadczy o nieotwieraniu ukladu w serwie(taki zaworek) i masz ''Jeżeli w serwie pozostaje podciśnienie, to oznacza że urządzenie jest uszkodzone."Deptanie na wylaczonym szybko sie konczy bo jest tak jak napisal Musasi
Pozdr.
  
 
No dobra.
Zakładając po tych objawach, że serwo jest sprawne jak pozbyć się tego miekkiego hamulca i raczej długiego skoku pedału.
Słyszałem coś kiedyś o wykręceniu nieco dalej dzwigni serwa, ale kompletnie nie wiem o czym właśnie napisałem

Hamowanie zaczyna być wkurzające, bo zamiast płynnego deptania, pedał ma duży skok i brak konkretnego wyczucia momentu początku hamowania, co owocuje każdorazowo sporym nurkowaniem i opierdolem od małżonki że hamuje jak wariat .


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-06-06 11:25:26 ]
  
 
Cytat:
Na raz hamowanie jest ok, ale z głębokim skokiem pedału. Ale stojąc na światłach z wciśniętym hamulcem czuję, że coś mi spieprza z pod pedału. Co jest grane? Czyżby pompka mi przepuszczała?



Moje zdanie jest takie:

Cytat:
A co do samoczynnego zapadania się pedału, to jeśli nie ubywa płynu hamulcowego ze zbiorniczka (co wskazywało by na nieszczelności w układzie), jedyną przyczyną może być przepuszczanie między tłoczkami w pompie hamulcowej.



i jeszcze takie:
Cytat:
Przerabiałem to kiedyś w Golfie - lepiej kupić nową, niż zestawy naprawcze


i raczej nie kombinuj z tą dźwignią serwa, bo to nie jest rozwiązanie - to jak leczenie sy.... a pudrem.
Tak jak fabryka to razem zgrała - tak powinno zostać.

Czyli podsumowując: sądzę, że musisz wymienić pompę hamulcową.

Może ktoś ma inne pomysły ...

PZDR
  
 
Na Allegro są takie pompy po 50 złociszy (może i więcej)- np.Allegro,
szkoda bawić się w jakieś kombinacje.

PZDR

P.S.
Po nazwie użytkownika widać, że to KLUBOWICZ !



[ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2005-06-06 15:55:37 ]
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:49:44, Musasi pisze:
Po nazwie użytkownika widać, że to KLUBOWICZ !


No jasne że klubowicz - co, sewcia nie znasz - już kupowałem u niego.
  
 
Panowie, w którym miejscu w x30xe wpina się wężyk od podciśnienia serwa hamulców? domyślam sie że gdzieś z tyłu ale nie widzę, a wężyk sobie dynda i pedał stwardniał
  
 
Witam.
Też myślę że kolega Musasi ma rację. Najprawdopodobniej pompa hamulcowa już nie trzyma ciśnienia. Miałem podobny przypadek w Merc. beczce kiedy wymieniłem płyn hamulcowy, to zaczoł pedał hamulca być coraz niżej aż całkiem wpadł w podłogę. Podobno nowy płyn ham, może działać agresywnie na uszczelniacze i zaczynają przepuszczać. A pompa to tylko nowa bo to w końcu hamulce, a z używkami możesz mieć powtórkę z rozrywki, w końcu też zalewasz nowym płynem.
pozdro
  
 
matko...
  
 
Cytat:
2009-03-14 14:50:42, Behi pisze:
Panowie, w którym miejscu w x30xe wpina się wężyk od podciśnienia serwa hamulców?


Kolektor ssący z boku:

  
 
Podziękował Ilku