MotoNews.pl
  

Uszkodzona cewka zapłonowa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! mam od jakiegoś czasu problem z silnikiem, nie ma ciągu, a jeśli dać mu do oporu to dochodzi tylko do 5tyś obrotów, trzy razy zdarzyło mi się, ze nie odpaliłem bo nie było iskry(niestety nie sprawdziłem wtedy czy cewka dostaje impulsy na pierwotnym), po kilku minutach, gdy ciutkę ostygl odpalał normalnie,
do tego dochodzi brak typowego wyrwania sie do przodu po przelaczeniu na gaz, ktore występowalo kiedyś, wogóle na gazie na zimnym chodzi marnie i nie zawsze pali za pierwszym razem, podejżewam cewkę ale ponieważ jest dość droga wolałbym się upewnić co do koneiczności jej wymiany, czy ktoś miał podbne problemy?
  
 
kiedyś miałem taki przypadek ze nie palił na ciepłym, a dopiero po ostygnięciu i była to cewka
  
 
Jeśli dochodzi do 4,5 rpm, lub 4,0 rpm oznacza to, że padł któryś z czujników: wałków rozrządu, bądź wału korbowego. Nie zapala ci się lampka pomarańczowa silnika?
  
 
Witam. Dwa tygodnie temu wymieniałem cewkę. Rozwalała sie powoli, kłopoty z odpalaniem, osiągi raz lepsze raz gorsze, w końcu dwa cylindry całkiem przestały chodzić. Idiotyczne rozwiązanie. Wymiana cewki to kaplica. 12 godzin roboty i dużo kasy
  
 
Cytat:
12 godzin roboty i dużo kasy

troszkę chyba kolega przesadza, dużo roboty a i owszem bo jest cewka w debilnym miejscu pod dolotem od strony grodzi- ale nie na 12 h, niestety koszty są hm porażające, cewka ok. 600 PLN


[ wiadomość edytowana przez: Diro dnia 2005-06-07 01:40:31 ]
  
 
Cytat:
2005-06-04 17:32:42, RWicik pisze:
kiedyś miałem taki przypadek ze nie palił na ciepłym, a dopiero po ostygnięciu i była to cewka


Witam, mam podobny problem, auto nie odpala mi na ciepłym silniku, po zgaszeniu nie można odpali...ale po pewnym czasie odpala....JAK MYŚLICIE CO TO MOŻE BYĆ???? Cewka czy moduł?

Aha ja mam silnik c20xe......
  
 
Cytat:
Cewka czy moduł?

A może coś prostszego np.: czujnik temperatury ?, jakie są objawy ?
  
 
u mnie to samo - na zimnym (lub po postoju wiekszym niz pol godziny) odpala "na dotyk"
jak podjade do "kiosku po gazety" to odpalanie odbywa sie przez uporczywe krecenie przez okolo 7-10 sekund !!!!

co do awarii czujnika to mam watpliwosci czy on moze byc przyczyna:
uznajmy ze na zimnym silniku komputer daje mieszanke o skladzie wzbogaconym - a wiec taka ze odpalic powinien bez problemu.
i teraz:
silnik zimny - odpala bez problemu
silnik zimny - czujnik niesprawny info ze silnik jest cieply - powinny byc problemy ze zbyt uboga mieszanka - a tak nie jest
silnik cieply - czujnik sprawny - PROBLEM z odpalaniem - dlaczego ?
silnik cieply - czujnik niesprawny - a wiec sygnal do kompa idzie ze jest zimny - powinien dostac mieszanke wzbogacona a wiec ulatwiony rozruch - a tak w praktyce nie jest...

nie wiem czy bylem w stanie jasno przedstawic tok rozumowania... troche wyglada to skomplikowanie...

po namysle dodaje jeszcze opis:
a gdyby "na sile" odlaczyc czujnik temperatury przy nagrzanym silniku - a wiec naprawde zmusic komp do dzialania w trybie "zimny silnik" - moze wtedy odpali bez problemu ?
tylko jaki z tego wniosek - ze informacja o cieplym silniku powoduje klopoty z odpalaniem ?
a wiec problem lezy w komputerze ?
hmmmm, zaczynam sie gubic


[ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2005-06-09 08:28:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2005-06-09 08:28:39 ]
  
 
Cytat:
2005-06-09 02:20:47, Diro pisze:
A może coś prostszego np.: czujnik temperatury ?, jakie są objawy ?



Objawy? dokiładnie takie jak napisał harry.... podobno w gre wchodzi jeszcze czujnik położenia wału lecz jak mi ktoś powiedział gdyby był walnięty to nie odpaliłbym auta bez względu na to czy jest ciepły czy zimny, Objawy jakie występują w 99% wskazuja na moduł...ale ktoś wcześniej napisał że wymienił cewke i było ok....ja też sie juz pogubiłem...
  
 
Bo to trochę takie szukanie w ciemno, awarię czyjnika położenia wału wykryłaby samodiagnoza, eh ta elektronika