Jak naprawic peknieta rurke?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1905 benzyna, wtrysk solex
1) aby naprawic peknieta rure zalewowa od oleju:


2)potrzebujemy: rurke kanalizacyjna - od umywalki, ostry nozyk i obejmy - jak widac.

3) po zdjeciu gornego korka z okolicami (to to plastikowe) ciachamy nozykiem rure gumowa ponizej pekniecia - ile - to zalezy od wlk. dziury.

4) teraz pilka ucinamy potrzebny kawalek z rurki kanalizacyjnej, obrabiamy jej brzegi itp i osadzamy w rurze gumowej. Ta plastikowa ma akurat taka srednice, ze idealnie pasuje do gumy.

5) teraz zakladamy gore:

w rurke wchodzi na wcisk, wiec warto ten oryginalny plastik czyms owinac - ja uzylem gumowatej izolacji i wpychalem na slisko po posmarowaniu olejem. Siedzi naprawde mocno.
6) wszystko pozdejmowane skladamy do kupy i mamy tak:


i na co uwazac: na gumowy uchwty-resor, na ktorym wisi ten plastikowy pieprzniko-lejek do zalewania oleju.
no i na wszelkie przewody itp - jesli nie wyciagamy odmy na zewnatrz. Ja "zdjalem" przy tek okazji kabel od rozrusznika i przewod do jakiegos pieprznika nad chlodnica (kto wie co to?) i auto chwile nie chcialo jechac, nim wsio pomontowalem spowrotem. Moze warto se jakos przewody pooznaczac i pozdejmowac przed robota wszystkie, ktore zawadzaja?
Rurka do kupienia w kazdym sklepie wod-kan. Warto najpierw obadac jakie mamy pekniecie i dobrac odpowiednia rurke. Mozemy np. potrzebowac kolanka...


i tyla.
pytania?
  
 
Ze tak sie wtrace, nie wiem do czego ta rura, ale cos do oleju chyba -nie?
Wiec dodam tylko ze olej lubi miec wysoka temperature, a pan ktory mi zakladal ostatnio rury w lazience pod umywalka(hydraulik?) - wlasnie takie plastiki - mowil zebym uwazal jak pralke wlacze, bo od cieplej wody(no bardzo cieplej) topia sie takie rury - oby sie tu nie stopila
  
 
tez mialem watpliwosci, ale - to rura odplywowa, do umywalki wlewasz czasem wrzatek, nie?

zreszta - testowalem.

a w tym konkretnym przypadku - to olej plynie tamtedy tylko, jak go wlewam do silnika.
pozatym - to tylko odpowietrznik. Jest dosc oddalony od bloku, a wydech jest juz zupelnie z drugiej strony. Dzisiaj juz troche jezdzilem i parokrotnie sprawdzalem rurke. Byla ciepla, ale nie goraca.
  
 
hehe trafiles, wlasnie mi pekla ta rurka przy zacisku na koncowce od 'lejka' - na szczescie na samym poczatku rurki i odcialem kawalek , odkrecilem lejek i starczylo jeszcze miejsca zeby go zamontowac 3cm nizej, ale jak zacznie dalej pekac ... to pewnie uzyje Twojego rozwiazania- no moze wrzuce taka karbowana co by sie wyginala. Zwroce tylko uwage na to co zaobserwowalem przy wymianie oleju w skrzyni. Jakie jest tam dojscie to wiesz pewnie dobrze - zrobilem lejek z wezykiem i tak wlewalem. Po parunastu sekundach zobaczylem ze olej ROZPUSZCZA lejek (zrobiony z jakiejs bialej butelki) i na powierzczni oleju w lejku tworzy sie warstewka wlasnie tego bialego osadu (oczywiscie wywalilem ta wierzchnia warstwe), ale jak chcesz to sprawdz najpierw jak reaguje ten plastik na olej ktory wlewasz.

pozdrawiam
Pawel
  
 
Trochę druciarskie, ale ważne że działa
  
 
Adas: Fajna instrukcja, dodatkowo zdjęcia!
  
 
He he, u mnie ktoś kiedyś stalową rurę założył