126p 2.0 - silnik Argenta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mozna powiedziec nic nadzwyczajnego. Ale jesli silnik siedzie w komorze silnika? Niby tez nic wielkiego. A jesli siedzi POPRZECZNIE w komorze silnika? Robi sie ciekawie. A jesli ten silnik wspolpracuje z poprzeczna skrzynia biegow? I jesli pozostaly normalne wachacze maluchowskie? Chyba rowniez ciekawe. Ale zeby to jechalo do przodu majac 5 biegow silnik przestawiono tak, zeby krecil sie w lewa strone? No to juz chyba ostro.

Wlasnie mialem okazje ogladac tego malucha - dokladnie silnik Fiat Argenta poprzecznie umieszczony w komorze silnika (ledwo wszedl) wspolpracujacy z poprzeczna skrzynia z jakiegos fiata (szczegoly poznam za 2 tygodnie). Polosie sa na krzyzakach i wspolpracuja ze wzmocnionymi wachaczami maluchowskiemi. Czyli mozna powiedziec ze caly zespol napedowy zostal obrocony 180 stopni w stosunku do przedniego napedu (wiem, ze silnik argenty siedzi wzdluznie w tym modelu). Dlatego, zeby nie miec 5 biegow do tylu zmieniono kierunek obrotow calego silnika poprzez wykonanie walkow rozrzadu w druga strone i przewiniecie rozrusznika. Silnik jest napedzany dwoma Weberami 40 i ma okolo 140KM. Przendie zawieszenie posiada stabilizator, cale nadwozie poszerzone jest na wzor Abarthowskiego, a z tylu nie widac ze sidzi takie bydle. Moc okolo 140KM. Za jakies 2-3 tygodnie bede mial troche fotek tego alucha to zapodam tutaj.
Samochod ten jest do kupienia za calkiem nieduze pieniadze. Jest troche przy nim roboty - nowy lakier by sie przydal i wykonczneie srodka. Trzeba byloby tez zajrzec do silnika bo cos sie dzieje z jednym cylindrow - nie do konca pracuje prawidlowo. Nadwozie nie ma numerow - mialo na nadkolu, ale nadkole zostalo wymienione i obecnie numerow nie ma. Papiery oczywiscie na nadwozie sa, na silnik rowniez. Nie sa jednak razem, poniewaz na Wegrzech nie mozna zarejestrowac malucha z silnikiem innym niz 650. Dlatego wlasciciel Sanyi (czyt. Szani) chce go sprzedac, bo nigdy nie bedzie nim mogl tam jezdzic. Samochod stoi w Budapeszcie i trzeba by go zlawetowac do Polski. Jesli ktos bylby zainteresowany to niewykluczone ze bede mogl to zrobic bedac w Zvoleniu (najproawdopodbniej i tak bede jechal do Budapesztu). Cena? Okolo 5.000zl
  
 
Cytat:
2005-06-05 11:09:30, Zuraw pisze:
(...) A jesli ten silnik wspolpracuje z poprzeczna skrzynia biegow? I jesli pozostaly normalne wachacze maluchowskie? (...) silnik Fiat Argenta poprzecznie umieszczony w komorze silnika (ledwo wszedl) wspolpracujacy z poprzeczna skrzynia z jakiegos fiata (...) Czyli mozna powiedziec ze caly zespol napedowy zostal obrocony 180 stopni w stosunku do przedniego napedu (wiem, ze silnik argenty siedzi wzdluznie w tym modelu). (...)


Jak wzdłużny silnik obrócimy o 180st to nie będzie on raczej poprzecznie. Nie bardzo moge sobie wyobrazic jak to tam dokładnie jest
  
 
Przepraszam ze sie wpierdzielam...ale moglby mi ktos podac mniej wiecej wymiary komory silniczka w 126? z gory serdeczne dzieki!!
Daniel
  
 
Cytat:
2005-06-05 12:58:05, Race_D pisze:
Jak wzdłużny silnik obrócimy o 180st to nie będzie on raczej poprzecznie. Nie bardzo moge sobie wyobrazic jak to tam dokładnie jest



wg. mnie:
silnik o 270 (przeciwnie do zegara) lub 90 (zgodnie z zegarem)

skrzynia od np. tempry o 180

ale oczywiscie moja wyobraznie nie musi sie pokrywac z innymi
  
 
:] jestem ciekaw jak to sie prowadzi to 2.0 to ładny klamot jest
spory nacisk na tylna os :] dobre na 1/4 mili :]
bez kitu autko do wygrywania
  
 
Cytat:
2005-06-05 14:14:51, Nomad pisze:
wg. mnie: silnik o 270 (przeciwnie do zegara) lub 90 (zgodnie z zegarem) skrzynia od np. tempry o 180 ale oczywiscie moja wyobraznie nie musi sie pokrywac z innymi


No tak to spoko, też mi się wydaje, że o to chodziło
  
 
dobra ale poco tyle zachodu
wsadzasz zaspol napedowy z ritmo, regata, tipo , tempra
i masz centrala bez problemow z obrotami rozklad wagi lepsiejszy
i niema problemu z wytrzymaloscia skrzyni i polosiek
  
 
Zespol przednionapedowy poprzeczny (determinuje to budowa skrzyni biegow), czyli patrzac od gory silnik, z lewej strony skrzynka i polosie ZA silnikiem obrocony o 180 stopni, czyli patrzac na malucha z gory od przodu mamy PRZED silnikiem polosie, skrzynka z prawej i na koncu silnik w komorze silnika malucha. Nie mowilem o skrzyni biegow z Argenty tylko o zastosowanym silniku z tego samochodu odpowiednio zdlubanym siedzacym poprzecznie.
  
 
dalej cie zuraw nierozumiem

po co mam obracac caly zespol
wsadzam go tak jak kaza i po sprawie
niemusze nic kombinowac z motorem

a przezwojenie samego rozrusznika i zmiana walkow to nie wszystko zeby silnik pracowal dluigo i bez awaryjnie

przesuniecie sworznia tloka, konstrukcja sprzegla to pare z wielu elementow ktore tzreba zmodyfikowac
  
 
A czy ja mowie ze chce to tak zrobic? Napisalem ze jest taki maluch zrobiony przez pewnego Niemca i stoi w Budapeszcie do sprzedania. I ze za jakis cza sbede mial jego fotki.
  
 
pzepraszam że sie wtrące ale wg mnie,chodzi o samo wybieranbie biegów,może ktoś nie potrafił przekonstruować mechanizmu tak aby dało sie podpiąć lewarek,co wg mnie jest techniczną kompromitacją,po co psuć silnik jeśli można go wsadzić tak jak kolega zauważył tak jak siedzi w ritmo,temprze itd,wymaga to jedynie przekonstuowania lewarka i cięgien albo zastosowania linek,nie trzeba ingerować w skrzynie, i problem z głowy,a przerabianie sinlnika tak żeby w lewo sie kręcił to kompletny bezsens,poza tym nigdy nie będzie chodził tak jak fabryczny(kultura pracy)
  
 
nic dodac, nic ujac
  
 
Zuraw ja do ciebie nic niemam
Chodzi o to ze poddaje w watpliwosc sens tego rozwiazania
  
 
Rozmawialem z wlascicielem doslownie tydzien temu (goscilem go w Warszawie) i podczas tej rozmowy wyszlo jeszcze to, ze skrzynka w tym ukladzie rowniez kreci sie w druga strone tak jak skrzynka 700 w maluchu. Nie jest on tworca tego samochodu - kupil go wlasnie od tworcy - Niemca. Wyszlo tez, ze biegi sa w odwrotne H, czyli na miejscu IV jest I itede... Co do silnika, to ma on odwrocone tloki tak, aby sworznie byly z odpowiedniej strony, krzywki na walkach sa z odpowiedniej strony, rozrusznik dosotosowany. Nie wiem natomiast co ze sprzeglem, ale zaden problem sie dowiedziec.
  
 
bezsens, no ale nic czekamy na foty.
  
 
Obecnie troche bezsens, ale pamietac nalezy ze ten samochod powstal kiedy niektorzy z was jeszcze w ogole o smaochodzie nei mysleli... Pomysl z 87 roku, wykonanie - hmm.. nie wiem, ale pewnie neidlugo potem. Wiec na tamte czasy to i tak bylo mistrzostwo swiata. Obecnie po Kazie (wyjechal do Anglii) czy RafaleMaxi (wyjechal do Irlandii), ktorzy pokazali jak to powienno wygladac, to rzeczywiscie zaden sukces. Ale wtedy?
  
 
a moze ktos ma jakies materiały o takich malarach potworach? Był bym wdzieczny za udostepnienie
  
 
a ja mam jeszcze pytanko co do wywazenia tego malego 2.0 l potworka przeciez na tylku ponad 100kg a z przodu pusto
  
 
nikt nie pisal ze pusto....no poczekamy na fotki
  
 
Faktem jest ze przy ostrzejszym starcie przod sie podnosil. W koncu taki silnik troche wazy a duzy jest na cala komore silnika, wiec fizyka musi dzialac... Do scigania sie ten maluch raczej sie nei nadaje. Chyba ze plaskie.

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2005-06-07 09:21:03 ]