Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-05 13:03:18 jak w tytule.silnik ma oznaczenie 131 000 i to jest dohc tylko ze srednica cylindrów jest 78mm. szukalem w roznych ksiazkach i znalazlem ze do fiatow 131 robili seryjnie silniki 1300 i 1600 ale ohv nie dohc.poza tym silniki fiata 132 1600 dohc mialy srednice cylindrow 80mm.nigdzie nie ma ani slowa o cylindrach 78mm.czy ktos wie co to za silnik? |
![]() Chrostek Miłośnik FSO BMW e34 525i/ FSO Wa ... Łomża | 2005-06-05 13:17:58 Engine ID................Swept volume (cc).BHP (DIN)
131C1.000...................1367 (78 x 71.5).... 77 czyli 1.4tc dane ze strony ale w tej chwili ta strona nie działa |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-05 13:26:25 a jak z czesciami do tego silnika?ciezko je dostac?potrzebuje tlokow 1 szlif
|
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-05 23:40:14 Olej oryginalne tłoki do tej wersji- wątpię że je znajdziesz. Kup tłoki (razem ze sworzniami i pierscieniami) nominalne od silnika poloneza 1.6 zmodernizowanego - mają średnicę 80 mm i będą pasować bez bolów. Daj szlifierzowi (razem ze starymi na wzór) , rozwierci gary (nie bój żaby - wytrzymają) , wyfrezuje podcięcia pod zawory wydechowe w tłokach, ewentualnie stoczy deko za szerokie denko i będzie gites remont oraz przy okazji ciekawy tuning. Obawy co do stosowania polonezowskich tłoków rozwiewam od razu - są świetne, dobrze wykonane, o mniejszej rozszerzalności cieplnej niż fiatowskie (pasuje się je z mniejszymi luzami niż oryginalne, co wyduża żywotność pary tłok-cylinder), leciutkie... - nie ma się co zastanawiać. Jedna uwaga - kup tłoki oryginalne z z gorzyckiej fabryki (Federal Mogul Gorzyce SA). Rzemiosła unikaj jak ognia - jest do kitu.
Uszczelkę podgłowicową (i pozostałe też - są takie same) kup od silnika dohc 1438 cm z fiatów 124 (ma otwory pod tłoki 80 mm) lub od silnika 1592 cm z fiata 132. Panewki są dostępne bo są identiko z krótkoskokowym 1.6 dohc od 131/132/argenty. Jeszcze coś potrzebne? ![]() |
![]() Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-06-05 23:48:02 Podwieszam sie do tematu. Kumpel podobnie jak ja przekłada DOHC do 125p i mamy pytanie co to za zestaw. Silnik DOHC o numerach na bloku 131 CC.0 4446885 (tych wybitych nie możemy znaleść bo nie ma tam gdzie powinny być, tylko niżej jest jakaś śmieszna blaszka przybita). Pytanie jaki to silnik, bo poprzedni właściciel mówił że 2.0, ale gaźnik chyba jest od 1.6 (jakie to ma znaczenie jak by tak było?). Do tego jest skrzynia 5 biegów 131BB1A1005 44179966B. Co możecie powiedzieć o tych elementach? |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-06 00:04:01
Nie mam pojęcia co to za dziwadło ![]() Jak nie odczytacie numerów nabitych - to nie zostaje nic innego jak zmierzyć średnicę garów oraz skok tłoka. |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-06-06 00:17:59
Takie, że może to być ino "tylko" 1.6. Jeśli zaś to faktycznie 2.0 - to będzie zdławione - gaźniki od 1.6 dohc miały mniejesze przeloty, przepustnice, gardziele i dysze i sam nie wiem co jeszcze ![]()
Cóż - nie jestem chodząca encyklopedia i powiem tylko tyle, że to zwykła skrzynia 5 biegowa nowszego typu (z monolityczną obudową - bez dekla od spodu a'la polonez) - ogólnie najpowszechniej występująca. |
![]() Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-06-06 09:46:28 Oki, dzięki. Spróbujemy jeszcze poszukać nabitych numerów, albo z tej tabliczki spisze i zobaczymy co Wy na to. |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-06 10:27:12 na moim bloku tez jest ozaczenie 131 cc.0 wiec najbardziej prawdopodobne jest ze masz taki silnik jak ja czyli 1,4 tc.a odnosnie robienia szlifu to tak sie wlasnie zastanawialem czy by nie rozwiercic bloku na 1,6 ale wstawic tloki od fiata 132 1600 dohc.w sumie wlozenie polonezowskich chyba wyjdzie taniej ale jedna rzecz mnie zastanawia czy polonezowskie korby beda pasowac do wału korbowego tego silnika 1,4tc i czy skok tloka bedzie taki sam bo w tym silniku co mam jest 71,5mm.aha jeszcze jedno jaki ewentualnie bylby koszt tych przerobek tak mniej wiecej ma ktos rozeznanie? |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-06 11:01:26 moim zdaniem to raczej nie jest 2.0.ja tez kup[ilem silnik od goscia ktory sie zapieral ze to 2.0 dohc ale po zdjeciu glowicy i zmierzeniu srednicy cylindrow okazalo sie z e to TYLKO zadko spotykany 1.4. najlepiej sprawdz srednice cylindra jesli masz 78mm to na bank to 1,4tc.no i blok jest wyraznie nizszy niz dwa zero bo tlok ma skok tylko 71.5mm a w 2.0 az 90mm. |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-06-06 11:37:49
Ja tak tez myslalem, jak kupilem, ze zdrowy to nie bede ruszal, ale jednak uszczelka poszla bardzo szybko (2 tyg. po kupnie) i ciesze sie, ze zdjalem glowice. Tyle patenciarstwa, syfu ile wyplenilem to moje, do tego poznalem orientacyjnie stan silnika, wymienilem komplet uszczelek, wyrownalem glowice, przeszlifowalem zawory i gniazda, wymieniem czujniczki temperatury, naprawilem gwinty glowiczek w glowicy itp. Koszt tego wszystkiego zamknal sie w 200zl (uszczelki 120, planowanie 30, czujnik 15, spawanie glowiczki 10 i moze jeszcze jakies drobne wydatki). A mam pewnosc, ze glowica jest zrobiona mniej wiecej OK, a jak cos sie bedzie tam rypac to mam pojecie, co moze sie psuc. |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-06 11:46:58 słusznie jak nie wiesz w jakim stanie jest silnik to najlepiej byloby zdjac glowice i sprawdzic stan gladzi cylindrow czy nie ma progow itp. no i zdjac miske i sprawdzic stan panewek przynajmniej bedziesz wiedzial na czym jezdzisz i czy remont jest bliski a przy okazji sprawdzisz jaka to pojemnosc |
![]() kalion Fiat 125p Poznań | 2005-06-06 12:15:25 W sumie racja lepiej poczekać a zrobić silnik na cacy. |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2005-06-06 15:00:33
a po co chcesz wsadzać tam polonezowskie korby?? fiatowskie nie nadają sie do niczego? |
![]() Mikso Polski Fiat 125p Street Racer Poznań | 2005-06-06 18:44:28 Skok tłoka, tak + - i troche na oko (sposób z patyczkiem przez otwór od świecy) wyszedł nam 69mm. I co Wy na to? Bo jak to jest 1.4 to chyba go nie wkładamy. A jaki moment ma 1.4? |
jaceekn 125p Lublin | 2005-06-06 19:16:49 nadaja tylko jestem ciekaw czy polonezowskie tłoki bedą pasowac na fiatowskie korby czy tam sa takie same srednice na sworzen? |