MotoNews.pl
3 Wymiana pierścieni uszczelniających.... (99706/45)
  

Wymiana pierścieni uszczelniających....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, właśnie się dowiedziałem, że moja essina wywala olej, bo ma do wymiany pierścienie w silniku... Czy mogę się za to zabrać sam, mając odrobinę zdolności maualnych ?

I jeśli tak, to w co oprócz kompletu pierścieni powinienem się zaopatrzyć.

Zacząlem nowy wątek, bo nie doszukałem się podobnego tematu na forum.
  
 
Wymiana pierścieni to nie jest prosta sprawa. Trzeba zdjąć głowicę, rozgrzebać cały rozrząd, dodatkowo zdjąć miskę olejową i poodkręcać wszystkie korbowody, pozdejmować panewki, wyjąć tłoki i wymienić pierścienie a one lubią pękać. Jeśli nie masz o tym pojęcia to lepiej się za to nie brać. Nie jest to trudne ale czasochłonne i można sporo zepsuć. Potem założyć głowicię i dociągnąć odpowiednim momentem za pomocą klucza dynamometryczengo. Jeśli takowego nie masz zapomnij o czymkolwiek.
  
 
a jesli chodzi o uszczelniacze pod zawory ?? tez tyle roboty bedize ??
  
 
Jesli chodzi o uszczelniacze, to sprawa jest prosta. Poszukaj na forum, jakis czas temu byl kompletny opis co i jak.

A co do pierscieni, to rzeczywiscie kupa z tym roboty i trzeba sie na tym zwyczajnie znac. Przy wymianie warto zalozyc nowe panewki - koszt ok. 50zl, no i w razie potrzeby remont glowicy, planowanie. Wtedy samochodzik masz na tip top.

A tak wlasciwie co masz na mysli piszac ze wywala olej?
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:07:06, sivy19wlkp pisze:
a jesli chodzi o uszczelniacze pod zawory ?? tez tyle roboty bedize ??


sprawa jest prosta. Wpadaj do Darka do Turku. Za skromnego browarka Ci to zrobi . Ma klucz wlasnej roboty.

No Raven masz racje. Moj ojciec sam wymienial pierscienie. Jego znajomy mial wlasnie ten klucz. pamietaj jakbys zdjol ktory tlok w ktory cylinder (nie wiem czy to wazne ale moj ojciec wszystko sobie ponumerowal)
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:33:05, niesztof pisze:
Przy wymianie warto zalozyc nowe panewki - koszt ok. 50zl, no i w razie potrzeby remont glowicy, planowanie. Wtedy samochodzik masz na tip top.


eee tamm moj chodzi a mial tylko wymieniane pierscienie, uszczelniacze, walek i popychacze. I dziala
  
 
mój tez wywala olej, ale sądze że to nie przez uszkodzone pierścienie. Zapraszam do tego wątku. Przeczytaj szczególnie końcówkę. U mnie zapchane było odpowietrzenie skrzyni korbowej. Może masz tak samo. Dziś albo jutro złoże wszystko do kupy i zobacze czy czyszczenie pomogło.

ps. Jeśli silnik chodzi ci ładnie cicho i wogóle ok, to myślę że to nie jest wina pierścieni i przedmuchów. Ale to tylko moje zdanie.
Jak pisałem wyżej, złoże wszystko do kupy i zobacze cz to coś dało.
  
 
Tak MASTER... tak samo jest u mnie, tylko poza tym u mnie słychać "klawiature" a wyczyściłem wczoraj wszystko oprócz tej grubej rury z tyłu... w tygodniu się za nią wezmę... może to wystarczy.
  
 
ze klepanie w klawiaturce odpowiadaja popychacze wiem cos o tym
Jak wszystkie padniete to chodzi jak dobry diesel i walek rozrzadu leci
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:42:32, ZieleTDH pisze:
eee tamm moj chodzi a mial tylko wymieniane pierscienie, uszczelniacze, walek i popychacze. I dziala



Jaki koszt pierscieni i popychaczy ?? ( mam 1.8 16V) ale chciałem sie zorientować ....
  
 
Pierscienie około 100 zł. 8 popychaczy razy 40 zł.Łączne koszty to 420 zł no i doliczyć trzeba koszty uszczelek , nowy olej filtr itd wychodzi sporo. Dotyczy silnika CVH
  
 
Cytat:
2005-06-05 16:45:59, Darek pisze:
Pierscienie około 100 zł. 8 popychaczy razy 40 zł.Łączne koszty to 420 zł no i doliczyć trzeba koszty uszczelek , nowy olej filtr itd wychodzi sporo. Dotyczy silnika CVH



Oj Darku nie wiem czy nie więcej za pierścionki, ja bym powiedział 200zł nie 100.

Zielak oczywiście że ma to znaczenie, każdy tłok ma wyrobioną swoją powierzchnię tuleji cylindra, jeśli je pozamieniamy będzie kłopot. Dodatkowo musimy pamiętać o podstawkach korbowodowych, ich też nie wolno pomylić.
  
 
Raven zależy gdzie sie kupuje u nas w sklepie za komplet pierscieni trapezowych do Tempry 1.9D zaśpiewali po 90 zł na jeden tłok a w Łodzi zdaje się iż to ulica Lisciasta na 4 tłoki 150 zł. I być tu mądry co do cen.
  
 
ja dalem 74zl do swojego w Lodzi w tej fabryce czy czym.No tam gdzie to produkiren
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:51:57, mbanaszk pisze:
Tak MASTER... tak samo jest u mnie, tylko poza tym u mnie słychać "klawiature" a wyczyściłem wczoraj wszystko oprócz tej grubej rury z tyłu... w tygodniu się za nią wezmę... może to wystarczy.



Z tą rurą to nie taka łatwa sprawa. U góry schodzi łatwo ale na dole to jest tragedia. Ponad pół godziny z nią walczyłem. Normalnie przyspawała się od temperatury
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:07:06, sivy19wlkp pisze:
a jesli chodzi o uszczelniacze pod zawory ?? tez tyle roboty bedize ??



To zależy od typu silnika. W przypadku ośmiozaworowca to godzinka.
  
 
Darek i Zielak, pamiętajcie że tanie mięso żerą psy Nie ubliżając wcale tej fabryce bo pewnie nie są złe te pierścionki, za swoje do 1,8D dałem chyba 300zł hmm albo więcej nie pamiętam. Nie raz sprawdzona metoda kupujesz tanio zmieniasz dwa razy. Moim zdaniem na pierścieniach nie powinno się oszczędzać, tym bardziej w moim przypadku (diesel)
  
 
Jeśli będę po wymianie pierścieni, uszczelniaczy (uszczelek) itd (zuzywal olej ) ... to przy dobrym uzywaniu silnika ile jestem wstanie pociagnac ?? aktualnie mam (chyba ;P 150k km- pewnosci w fordach sie nie ma ) cos jeszcze powinno sie wymienic (posiadam LPG) aby miec na jakis czas spokoj ??