MotoNews.pl
  

325i bierze olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko...ile oleju pali sredio 325i 90r mam 250 tys przebiegu i po 10 tys wyszlo ze dolalem 4 litry czy to normalne?...a jak nie to co moglo pierdnac....
  
 
napewno to nie jest normalne
  
 
To jest normalne, poczytaj orginalną instrukcję.
Mi przy ostrej jeżdzie brała 6,5l
  
 
nie zalowalem jej.wiec dzieki ..bede kontrolowal.....
  
 
pogratulowac silnika 6,5 litra na 10 tys
  
 
Silnik miał na książce serwisowej 160tyś.
Jak masz BMW to powinieneś wiedzieć żę to przewiduje fabryka zarówno w modelach z lat 80 jak i nowych za 500tyś zł. zadzwoń do serwisu. W niektórych modelach jest przewidziane zużycie 0,15 na 100km czyli 1,5l na 1000km. Każdy sinik pali olej więcej lub miej to wynika z zastosowanego uszczelnienia, a litr na 1000 km nie musi świadczyć o remoncie silnika.
NP: Moje auta i zużycie
Escort 1,6-zużycia niestwierdziłem przebieg 180tyś km
BMW M 50 5l na 10000tyś a max 6,5l
MB 4,2 V8 zero zużycia 240tyś km
Kolega ma Supre 110tyś km (kś. serw) jak jedzie do hollandi 1300km to dwa razy dolewa w sumie litr, cały czas ok 4000o/min


[ wiadomość edytowana przez: VANOS dnia 2005-06-06 01:25:24 ]
  
 
Vanos ja mam takie pytanko
Ale na poczatek powiem tak - wiem że BMW bierze olej standardowo. Mam 5 z silnikiem M20 i przy dynamicznej jeźdze na 10 000 km dolałem z 2 razy po 250ml wiec koło pół litra oleju mi wsysło. Wiem też że w książce serwisowej pisza że zuzycie oleju w wielkości jakiej piszesz jest normalne - ale czy ty tez tak uważasz ?
Bo potrafie sie zgodzić że łyknie 1 litr, ale 5 litrów ??
Mam wielu znajomych co maja 5 i w sumie nikt jeszcze nigdy nie powiedział mi, że zjadło mu 5 litrów oleju na 10 tys. km.
A na tym forum słysze to dość często. Co prawda 325 jest bardziej dynamiczne i silnik przy ciągłej - naprawde ostrej jeździe w górrnym zakresie obrotów powyżej 4500 obr/min może brać wiecej oleju ale czy aż tyle.
Mimo że już nieraz ludzie pisali, że to norma to ja tak nie uważam, sądze że tak duże zużycie oleju jest jednak spowodowane zużciem silnika, lub wypływem oleju na zewnątrz przez jakąś nieszczelność.
A co do przebiegu 250 tys. km to na pewno nie jest to dużo dla BMW - z tym jednak, że jedna osoba zrobi 250 tys. i silnik bedzie super, a kto inny zrobi tylko 100 tys.km i go zajeździ.
Więc ja osobiście 4 litrowego zużycia upatrywałbym w zużyciu silnika, a nie jako rzecz normalna. I mimo, że auto ci nie kopci, nadal jeździ tak jak powinno (i napewno jeszcze długo będzie) i jest dynamiczne to zużycie według mnie jest zbyt duże.
  
 
Cytat:
Każdy sinik pali olej więcej lub miej to wynika z zastosowanego uszczelnienia


pisałem to juz tu nie raz, ale jakos nikt nie bierze sobie tego do serca. ale co tam
Cytat:
Mam wielu znajomych co maja 5 i w sumie nikt jeszcze nigdy nie powiedział mi, że zjadło mu 5 litrów oleju na 10 tys. km.


nie wszyscy ludzie lubia powiedziec prawdę. może to wstyd wynikający z niewiedzy. może chęć zaimponowania przed znajomymi, że silnik w ich aucie to taki super.
pozdrawiam
  
 
odpowiem trochę z innej beczki. Co ja mam powiedzieć? Jesteśmy z moją 318 touring dwa tysiące po wymianie oleju i nie ubyło go ani trochę (dociekliwych uprzedzę i powiem, że płynu chłodzącego też nie ubyło ). Czy takie zachowanie silnika jest normalne? Bo czytam tu o zużyciu oleju do 6,5 litra na 10.000 km. Dodam, że mój silnik nie jest suchy, tu i tam widać "pocenie się".
Pozdrawiam
  
 
to czym ci sie ten silnik poci skoro oleju ci nie ubywa, a wychodzi on na wierzch zazwyczaj silniki o większych pojemnościach i większej ilości cylindrów biorą więcej oleju.
pozdrawiam
  
 
my ze znajomym nie dolewamy od wymiany do wymiany ani kropli, cos pewnie ubywa ale sa to nie zauwazalne ilosci bo na bagnecie nie widac roznicy po przebiegu 10-15 tys km (ja mam 316 on ma 520 24V) wiec jak komus bierze 6,5l a nawet 1l to dla mnie to padaka nawet jak na 6 cylindrow.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-06-06 08:58:57 ]
  
 
Cytat:
... padaka...


ładne słowo. typowe dla typowych kolesi. radzę zajrzeć do instrukcji np E-28 i odczytać co pisze w tej kwestii fabryka w odniesieniu do silników M20, M30. w instrukcjach młodszych, modeli najprawdopodobniej tego nie znajdziesz, ze względu na okrojenie instrukcji przekazywanym nabywcy. jednocześnie słowa typu "padaka" zachowaj na chwile kiedy to już coś o autach bedziesz wiedział. oczywiście poza danymi katalogowymi bo w tym zdecydowanie przodujesz. najlepiej jednak jak zawiniesz rękawy i swoje rączki troszkę usmolisz w oleju. to najlpsza nauka, lepsza nawet od internetu. w zasadzie to jedyna droga by cos o autach sie dowiedzieć.
przypomnij mi może kiedy ostatnio napisałeś coś na forum co nie było oznaka dezaprobaty, czy wyrażeniem negatywnej opinii o czymkolwiek. nie bierz pod uwage podawanych przez ciebie jakichs danych z prospektów czy stron www.
pozdrawiam
  
 
Chwilowo nie mam Bmw ale gdy będę się znów stawał szczęśliwym posiadaczem a właściciel będzie na tyle szczery aby oznajmić mi przwdziwe zużycie np.5 litrów to to napewno nie będzie powodem aby zrezygnować z zakupu. Tak jak pisałem raz dolałem 6,5l na 10000 a silnik mimo wszystko był i nadal jest w świetnej kondycji.Mojej bawarce niczego nie żalowałem nawet oleju, no gazu jej nie chciałem dać KTO SMARUJE TEN JEDZIE
  
 
przypomniała mi sie teraz mojego kolegi vectra2000. ona paliła około 1litra oleju na 200km. zaręczam tolo, że nie dogonił byś jej nawet biorąc pod uwagę czas stracony przez vectrę na dolewki oleju. panowie to auto tak zapier....ało że szok.

Cytat:
vanos pisze:
przwdziwe zużycie np.5 litrów to to napewno nie będzie powodem aby zrezygnować z zakupu


a juz myślałem że jestem osamotniony w swoim spojrzeniu na auta.
pozdrawiam
  
 
golf mi bral olej audi bralo mi olej i drugie audi bralo mi olej,a BMW mi nie bierze

6,5 litra na 10000......no to trzeba ladnie dawac
  
 
Panowie u mnie jest książkowo, im bardziej cisnę tym więcej oleju niknie narazie od wymiany po przejechaniu 5 tys dolałem 1 litr oleju nie martwi mnie to od czasu kiedy przeczytałem w instrukcji, że utrata oleju jest, że tak powiem w normie. Dodam tylko ,że silnik pracuje równo, mocy mu nie brakuje. Rozmawiałem z kolegami którzy mają bzika na punkcie BMW i mieli juz chyba po 10 różnych modeli zgodnie stwierdzili, że przy bardzo dynamicznej jeździe Bunia może wchłonąć nawet 1l oleju na 1000km.
  
 
ja jak kupywałem swoją to inspekcja świeciła się na pomarańczowo, twierdzili, że ją kasują zawsze po wymianie i jestem w stanie w to uwierzyć bo właściciel bardzo mnie przeczulał na to(zawzięcie tłumaczył po co ona jest(inspekcja) i jak działa ) A więc świeciła na pomarańczowo, a stan oleju na bagnecie to minimum. Tak więc podejrzewam, że łyka olej, teraz mam przejechane niecałe 3000tys po wymianie i nie stwierdziłem jakiegoś spadku na bagnecie. Ale jak wiemy(ktoś tutaj to wyliczał), 0,5cm niżej na bagnecie to już jest pare setek oleju. Więc mogłem nie zauważyć tego spadku... pzdr
  
 
Też mi się wydaje że nie ma co panikować. Jak się ciśnie to i będzie brała olej. Ja przejechałem 7 tys i dolałem jakieś 1,5 litra mechanik powiedział że jak ne ten silnik m20 to jest nic. A tak na marginesie na ostatnim zlocie w Tarnowie goście palili gumy i ogólnie mordowali swoje becie to ubytek oleju potrafił byc zauważalny na bagnecie. Piłowali tak przez około 40 minut zrobili dolewki i nie było problemu.
  
 
W silniku M 50 2,5 na bagnecie min-max to równy literek
  
 
Cytat:
W silniku M 50 2,5 na bagnecie min-max to równy literek


w większości silników tak jest bagnet skalowany właśnie.
pozdrawiam