[126p] co jeszcze zrobic w silniku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakladam ten temat bo ostatnio myslalem jak przyspieszyc swojego malca i niewiem . Podaje liste rzeczy ktora zostala zrobiona:
-glowica -3.5mm
-lekkie kolo zamachowe
-walek 105 (wyczynowy)
-modowany dolot
-modowany gaznik (jedynie dysza paliwa 125, na innych rurkach emulsyjnych byla lipa)
Co jeszcze moge zrobic stosunkowo nie duzy nakladem finansowym aby maluszek byl zrywniejszy. Obecnie przyspiesza naprawde fajnie ale jednak czegos mi brakuje. Slyszalem zeby walek przefazowac, ale niewiem czy to sie oplaci... Z gory dzieki za wszelkie info.
  
 
a nie napisałes jaki masz wydech mam nadzieje ze nie wupexa , robiłes cos z głowica oprócz jej splanowania?? bo jeśli nie to koniecznie zetnij prowadnce zaworów ssacych tak zeby nie wystawały w kanałach , kanały ssące wygładz na rysy poprzeczne a wylotowe rozwierć tak zeby pasowały z kolektorami i wypoleruj na lustro , dzięki tym modyfikacjom wyeliminujesz znacznie straty w silniku , aha i jeszcze wywal wszystko co jest nie potrzebne ze środka autka , powodzenia
  
 
Cytat:
2005-06-05 23:35:17, Pisiek pisze:
aha i jeszcze wywal wszystko co jest nie potrzebne ze środka autka , powodzenia


kto nie ma mocy nadrabia wagą
  
 
Ja zabierając się za auto popełniłem jeden bład... Zaczełem od silnika. Teraz wiem, że każde autko trzeba zacząc dłubać od zaieszenia i hamulców.. teraz jest juz ok;] W zawieszeniu pracuje bilstein, autko zatrzymuje się dzięki tarczófkom a silniczek bzyka jak ta lala.....

Co zrobić w silniku?? Hmmm. Skoro nadal jest Ci za mało to zmień wałek, zmień zaworki w głowicy lub zbuduj kolejną, albo poprostu zrób swapa;]
  
 
tak jak mówi simon, ja własnie teraz to robie. Zaczynam od zawiasu, porządnej budy, pozniej heble, i na koniec silnik.
  
 
wydech: wupex stara puszka, obecnie pusty w srodku (porozwiercane dziury na wieksze w rurach ktore wchodza do tlumika). Zero sitek, w srodku jest pusciutko . Sitko i zwezka z koncowki tez wywalona. Glowica miala polerowane i powiekszane kanaly, prowadnice sa skrocone. Walek zostawie bo nie wiem czy znajde inny w rozsadnej cenie ktory bedzie lepszy. A co z jego przefazowaniem?? Obecnie autko kopa dostaje od okolo 3000-3300rpm. Jesli chodzi o srodek to nie ma bitgumy, wyciszen, dywaniki jedynie pozostaly. Ale nie chce ich wyjmowac bo autkiem jezdze na codzien i tak mi sie bardziej podoba . Jesli chodzi o swapa to bardzo chetnie ale dopiero na jesien, wiec narazie chcialbym zeby dotychczasowy silniczek lepiej jezdzil

[ wiadomość edytowana przez: Piotrek-mirage dnia 2005-06-06 15:54:50 ]
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:54:03, Piotrek-mirage pisze:
wydech: wupex stara puszka, obecnie pusty w srodku (porozwiercane dziury na wieksze w rurach ktore wchodza do tlumika). Zero sitek, w srodku jest pusciutko . Sitko i zwezka z koncowki tez wywalona.


już wiesz co zrobić żeby polepszyć malca zmień wydech
  
 
chlopaki a powiedzcie mi czy jak splanuje glowice a nie zmienie walka to cos da?
  
 
Cytat:
2005-06-05 23:44:23, bizer_trikolor pisze:
kto nie ma mocy nadrabia wagą

waga to nie tylko lepsze przyspieszenie ale także krótsza droga chamowania a co do tłumika to sie zgadzam wupex choćby nie wiem jak był przerobiony nie daje takiego kopa jak breda , jeżeli jezdzisz nim na co dzień to polecam tłumik firmy tekla lub zrób sobie z małej puszki wydech , jest chyba na stronie nawet schemat takiego tłumika
  
 
to powiedzcie mi czy bedzie sie roznil wydech ktory obecnie posiadam od takiego robionego na malej puszcze?
  
 
Chcesz jeszcze zwiększyć moc to zetnij jeszcze głowice ze 2mm, zrób nacięcia na tłokach bo będzie kolizyjna, wrzuć wałek 555 kałuży


Pozdro
  
 
róznice zobaczysz jak wymienisz zrób sobie taki wydech a gwarantuje ci że nie pożałujesz http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_a/mod_wyd_126/mod_wyd_126.htm , ja na nim jezdze i róznica jest zarąbista
  
 
Musze zastanowic sie nad tym tlumikiem . Poki co to Wupex tez ladnie odpreza silniczek dodajac mocy . Myslalem o scieciu jeszcze glowicy ale koszta mnie zniechecaja przerobienia tlokow :/
  
 
Cytat:
2005-06-05 23:10:59, Piotrek-mirage pisze:
Obecnie przyspiesza naprawde fajnie ale jednak czegos mi brakuje. Slyszalem zeby walek przefazowac, ale niewiem czy to sie oplaci... Z gory dzieki za wszelkie info.



Z tego co wiem to "tuningowanych" wałków raczej się już nie przefazowuje - oczywiście można ale raczej nie ma to sensu. Najlepiej zmieniać fazy na seryjnym wałku.


Pozdro
  
 
Cytat:
2005-06-07 00:14:28, leju1 pisze:
Z tego co wiem to "tuningowanych" wałków raczej się już nie przefazowuje - oczywiście można ale raczej nie ma to sensu. Najlepiej zmieniać fazy na seryjnym wałku. Pozdro



a co zaliczasz do "tuningowanych" walkow bo np Swiatek zaleca przefazowanie walka 385