MotoNews.pl
7 Silnik VFTS? (99948/12)
  

Silnik VFTS?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie.Mam silnik od goscia z wawy i mowi ze ten silnik ma 130km.Gdy go zobaczylem pierwsze co mi sie zucilo w oczy to niebieski blok.A wiem ze niebieskie bloki byly w VFTS i tych ladach MTX.Tylko dziwi mnie jedna rzecz na bloku jest wybite 21011.Gosc mi mowil tez ze to jest 1.6 Jak by ktos mial jakies informacje na temat takich symboli bloku.Aha ten silnik jezdzil na dwoch gaznikach


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-06-06 21:28:22 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
Cytat:
2005-06-06 21:26:18, scrapi20 pisze:
Mam pytanie.Mam silnik od goscia z wawy i mowi ze ten silnik ma 130km.Gdy go zobaczylem pierwsze co mi sie zucilo w oczy to niebieski blok.A wiem ze niebieskie bloki byly w VFTS i tych ladach MTX.Tylko dziwi mnie jedna rzecz na bloku jest wybite 21011.Gosc mi mowil tez ze to jest 1.6 Jak by ktos mial jakies informacje na temat takich symboli bloku.Aha ten silnik jezdzil na dwoch gaznikach [ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-06-06 21:28:22 ] [ powód edycji: temat ]


Numer 21011 masz nabity na głowicy czy na bloku? Silnik ma napęd rozrządu łańcuchem czy paskiem?
Jeżeli numer jest na bloku i rozrząd jest łańcuchem to prawdopodobnie jest to blok ze starego silnika 1300 z rozrządem na łańcuch - produkowali je w latach 70-tych. A jeżeli klient mówi prawde że pojemnośc wynosi 1600 to jest to juz przeróbka na tzw. short roda - odsyłam do mojego artykułu na stronce klubowej w dziale tuning.
Na pewno nie jest to silnik VFTS, bo VFTS robili na bazie Łady 2105 którą zaczęto produkowac chyba w 1981 r a wówczas silnika 21011 już nie produkowali
Teoretycznie może to byc silnik z MTX-a ale co do koloru bloku to bardzo bym się nie sugerował - pomalowac blok można nawet na różowo w żółte kwiatki.
Pozdrawiam
Andrzej


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 21:49:05 ]
  
 
Niebieski to on sobie moze byc, jak swoj pomaluje w czerwone pasy, to co? Z formuly bedzie !

NO, to dosyc juz zartow,
teraz na powaznie.
ja dokladnei nie wiem, ale
Jesli na bloku masz napisane 2103 - albo 03 to silnik jest 1500 lancuch.
Jesli na bloku masz napisane 2105 - albo 05 to silnik jest 1300 pasek.
Jesli na bloku masz napisane 2106 - albo 06 to jest to silnik 1600 - lancuch.

Nie wiem jaki ma symbol silnik 1200 - zapytac trzeba andrzeja_krakow - byc moze ze wlasnie ten co napisales.

ALE!! nie moj nic - rajdowe silniki to silniki robione na duza moc, a jak pewnie wiesz
z 1300 mozna miec 1700
z 1500-mozna miec 1600
Ten sam blok
I rozne inne pojemnosci - to kwestia zmian tlokow i walu.

Faktem jest, ze silniki z formuly ester (lada) mialy po 130 koni z 1300 zdaje misie -ale trwalosc takiego silnika nie byla duza.
Jesli po rajdzie silnik sie nie rozpadl - znaczy ze byl do dupy zrobiony, bo mozna go bylo bardziej wyzylowac skoro wytrzymal.

Silnik VFTS - to skomplikowana bestia
cos tu masz http://lada.vfts.webpark.pl/homolog/homolog.htm
i tu http://lada.vfts.webpark.pl/Brundza/brundza.htm
na dole samym tego drugiego

Poloecam sciagnac homologacje, z www.zsiguli.hu
Zaraz mnie ktos znowu opierdzieli ze reklamuje sobie zsiguli.hu
Ale to jest moim zdaniem podstawa tuningu i info o ladzie.


  
 
Toż przeca napisałem Fleszerku że jak symbol 21011 to blok jest od silnika 1300 na łańcuchu - produkowany w latach 70-tych. Zwykły 1200 ma symbol 2101.
Chyba ze kolega pomylił się i odczytał numer nie z bloku ale z głowicy - wówczas mozliwe że jest to zwyczajne 1600 (typ 2106) bo głowice typ 21011 były montowane w póżniejszych 1200, 1300 na łańcuchu, 1500 i 1600


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 22:00:59 ]
  
 
na glowicy pisze 2101.No to zrobilem dobry zakop czy kupilem jakies pasci??
  
 
Cytat:
2005-06-06 22:55:00, scrapi20 pisze:
na glowicy pisze 2101.No to zrobilem dobry zakop czy kupilem jakies pasci??



łeeee pewnie jakieś badziewie..........

za ile odsprzedaż mi ??????? bedziesz trzymał taki szajs chętnie kupie
  
 
Dobra to jeszcze raz - co dokładnie pisze na bloku? I co dokładnie na głowicy?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
zastanawiam sie czy go wkladac czy czesci z niego zabrac do mojego silnika.Ja mam blok 2103 1500cm rozwierce go na 1600 zaloze glowice tamta co jest w tym 21011 i przeloze walek.Koles sam tego nie przerabial tylko ktos mu to robil w wawie.On teraz jezdzi seicento w pezetmocie
  
 
no na bloku pisze 21011 a na glowicy jest 15 odstep i pisze 2101
  
 
aha i jeszcze jest na bloku jakies oznaczenie A
  
 
Dobra więc napisze jeszcze raz:
Jeżeli na bloku pisze 21011(z prawej strony, trochę niżej pompy wodnej) -to jest to blok od silnika 1300 (starego z lat 70-tych) na łańcuchu.
Może miec pojemnośc 1600 jeśli ktos zrobił z niego short roda.
Jeżeli na głowicy masz symbol 2101xxxxxx a nie 21011xxxxx to masz głowicę starego typu, stosowana w silnikach 1200 i ew. 1300 na łańcuchu - produkowana gdzieś mniej więcej do 1980 r.. Charakteryzowała się ona nieco mniejsza komora spalania i był stosowana pózniej jako tuning żeby nieco zwiększyc stopień sprężania. Oczywiście podchodzi bez żadnego problemu do bloków 2103 (1500) i 2106 (1600}



-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 23:13:56 ]
  
 
A możesz zrobić fotki tych oznaczeń?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
no jest tak jak piszesz.Głowica 2101 a blok 21011.Zdjęć teraz nie zrobie bo mam to w piwnicy i nie chce mi sie teraz schodzic.glowica jest napewno grzebnieta bo jest splanowana i ma rozwiercone kolektory
  
 
Od razu uprzedzam, jak rozwiercisz silnik do 1600 i załozysz ta głowice to zapomnij o jeżdzeniu na 95 Oktanach - tylko gaz lub 98

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
koles co mi sprzedal ten silnik ma jeszcze jeden na klutych tlokach ze skrzynia klowka ale nie chce sprzedac
  
 
No ale nie wiem dalej czy zrobilem dobry zakop czy nie??
  
 
Pierwsze - za ile kupiłeś
Drugie - co jest zrobione konkretnie w głowicy
Trzecie - jaki wałek i w jakim stanie
Czwarte - czy faktycznie jest to short rod, jeśli tak to na jakim wale (ładowskim czy innym), na krótkich korbach czy na niskich tłokach czy może zwykły 1300
Piąte - jaki stan cylindrów
Szóste -Jaki stan układu korbowi tłokowego

Jak odpowiesz to i ja Ci odpisze.
Pomijając ze sama głowica typ 2101 to dziś niezły rarytasik



-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 23:31:33 ]
  
 
powiem ci tak.
Silnik wziolem z 2 dyframi+rozrusznik+druga glowica+standardowy walek+jeden gaznik weber ale pisze na nim made in poland a drugi jest ladowski 2105+kierownica z naba+wskazniki temp wody i cisnienia oleju+smok do miski+3 cewki, pierdolu pominolem.A dalem za to wszystko 180zl
Co jest dokladnie w silniku to nie wiem bo jest zlozony i jeszcze go nie rozebralem
  
 
Cytat:
2005-06-06 23:36:49, scrapi20 pisze:
powiem ci tak. Silnik wziolem z 2 dyframi+rozrusznik+druga glowica+standardowy walek+jeden gaznik weber ale pisze na nim made in poland a drugi jest ladowski 2105+kierownica z naba+wskazniki temp wody i cisnienia oleju+smok do miski+3 cewki, pierdolu pominolem.A dalem za to wszystko 180zl Co jest dokladnie w silniku to nie wiem bo jest zlozony i jeszcze go nie rozebralem


I Ty się jeszcze pytasz czy zrobiłeś dobry ineres?????? Chłopie - interes zycia - 180 zeta za tyle dobra!!!!!

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
na silniku jest zrobione nie wiecej niz 5000 bo on jest bez papierow i lada ktora sie wozili tez byla bez papierow bo byla sprowadzona a ze byla na 2 gaznika to nie pojezdzili duzo bo palila jak smok.Mowi ze wypadali na wioski popycic i pewnego dnia walneli w dom i na tym sie skonczylo.Silnik lezal w rozbitym aucie 1,5 roku i pozniej pol roku poza autem ale mokry jest w srodku tylko ze zastany.Dlatego go chce rozebrac.ja bym tego nie kupil gdyby mi gosc nie przyslal smsa ze jak nie przyjade po to to wyrzuci to na zlom
I tak sie spoznilem bo sprzedal beli penharda orginalne z nastawem i gazniki mial 4 pary.A jak zajechalem to szukal szpery i sprezyn tyl ale jak sie mamy spytal gdzie jest to podelko co stalo w garazu to mama powiedziala ze wyrzucila