Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 21:26:18 Mam pytanie.Mam silnik od goscia z wawy i mowi ze ten silnik ma 130km.Gdy go zobaczylem pierwsze co mi sie zucilo w oczy to niebieski blok.A wiem ze niebieskie bloki byly w VFTS i tych ladach MTX.Tylko dziwi mnie jedna rzecz na bloku jest wybite 21011.Gosc mi mowil tez ze to jest 1.6 Jak by ktos mial jakies informacje na temat takich symboli bloku.Aha ten silnik jezdzil na dwoch gaznikach
![]() [ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-06-06 21:28:22 ] [ powód edycji: temat ] |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-06-06 21:50:30 Niebieski to on sobie moze byc, jak swoj pomaluje w czerwone pasy, to co? Z formuly bedzie ![]() NO, to dosyc juz zartow, teraz na powaznie. ja dokladnei nie wiem, ale Jesli na bloku masz napisane 2103 - albo 03 to silnik jest 1500 lancuch. Jesli na bloku masz napisane 2105 - albo 05 to silnik jest 1300 pasek. Jesli na bloku masz napisane 2106 - albo 06 to jest to silnik 1600 - lancuch. Nie wiem jaki ma symbol silnik 1200 - zapytac trzeba andrzeja_krakow - byc moze ze wlasnie ten co napisales. ALE!! nie moj nic - rajdowe silniki to silniki robione na duza moc, a jak pewnie wiesz z 1300 mozna miec 1700 z 1500-mozna miec 1600 Ten sam blok I rozne inne pojemnosci - to kwestia zmian tlokow i walu. Faktem jest, ze silniki z formuly ester (lada) mialy po 130 koni z 1300 zdaje misie -ale trwalosc takiego silnika nie byla duza. Jesli po rajdzie silnik sie nie rozpadl - znaczy ze byl do dupy zrobiony, bo mozna go bylo bardziej wyzylowac ![]() Silnik VFTS - to skomplikowana bestia cos tu masz ![]() i tu http://lada.vfts.webpark.pl/Brundza/brundza.htm na dole samym tego drugiego ![]() Poloecam sciagnac homologacje, z www.zsiguli.hu Zaraz mnie ktos znowu opierdzieli ze reklamuje sobie zsiguli.hu Ale to jest moim zdaniem podstawa tuningu i info o ladzie. |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 22:00:17 Toż przeca napisałem Fleszerku ![]() Chyba ze kolega pomylił się i odczytał numer nie z bloku ale z głowicy - wówczas mozliwe że jest to zwyczajne 1600 (typ 2106) bo głowice typ 21011 były montowane w póżniejszych 1200, 1300 na łańcuchu, 1500 i 1600 ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 22:00:59 ] |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 22:55:00 na glowicy pisze 2101.No to zrobilem dobry zakop czy kupilem jakies pasci?? |
![]() zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2005-06-06 23:01:18
łeeee pewnie jakieś badziewie.......... ![]() za ile odsprzedaż mi ??????? bedziesz trzymał taki szajs ![]() ![]() |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:02:46 Dobra to jeszcze raz - co dokładnie pisze na bloku? I co dokładnie na głowicy? ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:05:42 zastanawiam sie czy go wkladac czy czesci z niego zabrac do mojego silnika.Ja mam blok 2103 1500cm rozwierce go na 1600 zaloze glowice tamta co jest w tym 21011 i przeloze walek.Koles sam tego nie przerabial tylko ktos mu to robil w wawie.On teraz jezdzi seicento w pezetmocie |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:06:32 no na bloku pisze 21011 a na glowicy jest 15 odstep i pisze 2101 ![]() |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:09:19 aha i jeszcze jest na bloku jakies oznaczenie A |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:11:07 Dobra więc napisze jeszcze raz:
Jeżeli na bloku pisze 21011(z prawej strony, trochę niżej pompy wodnej) -to jest to blok od silnika 1300 (starego z lat 70-tych) na łańcuchu. Może miec pojemnośc 1600 jeśli ktos zrobił z niego short roda. Jeżeli na głowicy masz symbol 2101xxxxxx a nie 21011xxxxx to masz głowicę starego typu, stosowana w silnikach 1200 i ew. 1300 na łańcuchu - produkowana gdzieś mniej więcej do 1980 r.. Charakteryzowała się ona nieco mniejsza komora spalania i był stosowana pózniej jako tuning żeby nieco zwiększyc stopień sprężania. Oczywiście podchodzi bez żadnego problemu do bloków 2103 (1500) i 2106 (1600} ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 23:13:56 ] |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:12:27 A możesz zrobić fotki tych oznaczeń? ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:17:12 no jest tak jak piszesz.Głowica 2101 a blok 21011.Zdjęć teraz nie zrobie bo mam to w piwnicy i nie chce mi sie teraz schodzic.glowica jest napewno grzebnieta bo jest splanowana i ma rozwiercone kolektory |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:20:42 Od razu uprzedzam, jak rozwiercisz silnik do 1600 i załozysz ta głowice to zapomnij o jeżdzeniu na 95 Oktanach - tylko gaz lub 98 ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:23:39 koles co mi sprzedal ten silnik ma jeszcze jeden na klutych tlokach ze skrzynia klowka ale nie chce sprzedac ![]() |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:25:28 No ale nie wiem dalej czy zrobilem dobry zakop czy nie?? |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:29:21 Pierwsze - za ile kupiłeś
Drugie - co jest zrobione konkretnie w głowicy Trzecie - jaki wałek i w jakim stanie Czwarte - czy faktycznie jest to short rod, jeśli tak to na jakim wale (ładowskim czy innym), na krótkich korbach czy na niskich tłokach czy może zwykły 1300 Piąte - jaki stan cylindrów Szóste -Jaki stan układu korbowi tłokowego Jak odpowiesz to i ja Ci odpisze. Pomijając ze sama głowica typ 2101 to dziś niezły rarytasik ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-06-06 23:31:33 ] |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:36:49 powiem ci tak.
Silnik wziolem z 2 dyframi+rozrusznik+druga glowica+standardowy walek+jeden gaznik weber ale pisze na nim made in poland a drugi jest ladowski 2105+kierownica z naba+wskazniki temp wody i cisnienia oleju+smok do miski+3 cewki, pierdolu pominolem.A dalem za to wszystko 180zl Co jest dokladnie w silniku to nie wiem bo jest zlozony i jeszcze go nie rozebralem |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 23:38:59
I Ty się jeszcze pytasz czy zrobiłeś dobry ineres?????? Chłopie - interes zycia - 180 zeta za tyle dobra!!!!! ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 |
![]() scrapi20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2005-06-06 23:46:57 na silniku jest zrobione nie wiecej niz 5000 bo on jest bez papierow i lada ktora sie wozili tez byla bez papierow bo byla sprowadzona a ze byla na 2 gaznika to nie pojezdzili duzo bo palila jak smok.Mowi ze wypadali na wioski popycic i pewnego dnia walneli w dom i na tym sie skonczylo.Silnik lezal w rozbitym aucie 1,5 roku i pozniej pol roku poza autem ale mokry jest w srodku tylko ze zastany.Dlatego go chce rozebrac.ja bym tego nie kupil gdyby mi gosc nie przyslal smsa ze jak nie przyjade po to to wyrzuci to na zlom ![]() I tak sie spoznilem bo sprzedal beli penharda orginalne z nastawem i gazniki mial 4 pary.A jak zajechalem to szukal szpery i sprezyn tyl ale jak sie mamy spytal gdzie jest to podelko co stalo w garazu to mama powiedziala ze wyrzucila ![]() |