Isuzu D-MAX EV, który został zaprezentowany publiczności jako prototyp w marcu ubiegłego roku podczas 45. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku w Tajlandii, wszedł obecnie do masowej produkcji. Model na europejskie rynki o ruchu prawostronnym trafi do salonów w trzecim kwartale 2025 roku.

Produkcja modelu D-MAX EV dla krajów z ruchem lewostronnym ma rozpocząć się pod koniec tego roku, a jego sprzedaż spodziewana jest w 2026 r. w Wielkiej Brytanii i zostanie rozszerzona na inne kraje i obszary w zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków.
Permanentny napęd na cztery koła w modelu D-MAX EV, wyposażony w nowo opracowany układ e-Axles z przodu i z tyłu, zapewnia doskonałe osiągi w trudnym terenie. System ten rozwija przyspieszenie liniowe typowe dla pojazdów elektrycznych, a jednocześnie minimalizuje hałas i wibracje.

Znaczna siła uciągu i wysoka ładowność to zasługa wydajnych silników elektrycznych oraz solidnej konstrukcji ramy i nadwozia, dzięki czemu Isuzu D-MAX EV dorównuje osiągami dotychczasowym modelom z silnikami wysokoprężnymi.
Grupa Isuzu jest zaangażowana w poprawę jakości życia na naszej planecie poprzez rozwój różnych typów pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Z uwagi na szeroki zakres zastosowań pickupów, Isuzu D-MAX EV został zaprojektowany tak, aby spełniać wymagania zarówno właścicieli pojazdów użytkowych, jak i osobowych, zapewniając jednocześnie solidne osiągi, jakich oczekuje się od pickupów.

Dane techniczne Isuzu D-MAX EV (model z kabiną załogową na rynek europejski)
Masa auta:
- Masa własna pojazdu (kg) - 2350
- Dopuszczalna ładowność (kg) - 1010
- Zdolność holowania przyczepy (kg) - 3500
Wymiary auta:
- Długość całkowita z tylnym zderzakiem (mm) - 5280
- Szerokość całkowita (mm) - 1870
- Wysokość całkowita z relingami dachowymi (mm) - 1810
- Rozstaw osi (mm) - 3125
- Rozstaw kół(przód/tył) (mm) - 1570
- Minimalny promień skrętu (m) - 6,1
Osiągi auta:
- Układ napędowy - Permanentny napęd 4x4
- Moc maksymalna (kW) - 140
- Maksymalny moment obrotowy (Nm) - 325
- Prędkość maksymalna (km/h) - Ponad 130
- Zasięg (km) - 263 (WLTP), 361 (tryb WLTP City)
- Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) - 255 (WLTP)
- Typ akumulatora - Litowo-jonowy
- Pojemność akumulatora (kwh) - 66,9
Czas ładowania:
- Prąd przemienny - Maks. 11 kW – 10 godzin (0-100%),
- Prąd stały - Maks. 50 kW – 1 godzina (20-80%)
