Jeep, Chrysler - cztery nowe silniki

Jeep, Chrysler - cztery nowe silniki11.10.2001
Chrysler i Jeep w Europie przedstawiają cztery nowe silniki, które znajdą zastosowanie w pięciu różnych modelach. Będą one dostępne już pod koniec bieżącego roku i zapewnią koncernowi jeszcze silniejszą pozycję ...

Chrysler i Jeep w Europie przedstawiają cztery nowe silniki, które znajdą zastosowanie w pięciu różnych modelach. Będą one dostępne już pod koniec bieżącego roku i zapewnią koncernowi jeszcze silniejszą pozycję amerykańskich marek na starym kontynencie.

Jeep, Chrysler - cztery nowe silniki 1 Najważniejszą z nowych jednostek jest 2,7-litrowy motor wysokoprężny common rail z doładowaniem, który będzie dostępny w Jeep Grand Cherokee już jesienią br. Silnik ten uzyskuje moc 163 KM oraz moment obrotowy 400 Nm i wywodzi się z jednostki stosowanej obecnie w Mercedesach klasy C, E oraz M. Zastosowano w nim szereg nowoczesnych rozwiązań, jak choćby dwa wałki rozrządu w głowicy sterujące czterema zaworami na cylinder i zmienną geometrię turbosprężarki. Pozwoliło to względem poprzednika zwiększyć o 23 KM moc i o 16 Nm moment maksymalny. Jednocześnie konstruktorom udało się o 16 % zmniejszyć zużycie paliwa. Jeep Grand Cherokee uzyskiwać będzie prędkość maksymalną 182 km/h a do setki rozpędzać się będzie w czasie 11,2 sekundy.

Kolejną innowacja jest nowa wersja znanego już z pojazdów Jeep silnika 4,7-litrowego. Jednostka V8 PowerTech uzyskiwać będzie obecnie moc 258 KM, czyli o 16 % większą niż dotychczas. O 8 % wzrośnie natomiast moment, który uzyska wartość 425 Nm. Zabiegi te pozwalają na rozpędzenie Grand Cherokee do 207 km/h. Zmiany w tym motorze objęły modyfikację tłoków oraz optymalizację głowic cylindrów, korbowodów, wału korbowego i kolektorów dolotowych.

Jeep, Chrysler - cztery nowe silniki 2 Nowy 2,5-litrowy silnik CRD po raz pierwszy zaprezentowany został na tegorocznych targach we Frankfurcie. Jest to nowoczesna jednostka 16-zaworowa z turbodoładowaniem i common rail. Posłuży ona do napędu nowego Chryslera Voyagera, któremu zapewni prędkość maksymalną 164 kilometrów i przyspieszenie do setki w 13,5 sekundy. Moc maksymalna przy 4-tysiącach obrotów osiąga wartość 140 KM a moment to 343 Nm przy 2000 obr/min.

Chrysler PT Cruiser i Chrysler Neon zyskają nowy 16-zaworowy motor 1,6, który stanie się szczególnie popularny w krajach, gdzie przepisy podatkowe faworyzują silniki o mniejszej pojemności skokowej. Wersja europejska osiąga moc 114 KM przy 5600 obr/min i moment 157 Nm przy 4550 obr/min.

Dodatkowo pod koniec bieżącego roku Chrysler PT Cruiser trzyma całkowicie nowy motor wysokoprężny w technice common rail z turbodoładowaniem. Niestety bliższe informacje na temat tego projektu nie są jeszcze znane i zostaną podane w późniejszym terminie.

Źródło: DaimlerChrysler