Jeep Willys 2

Jeep Willys 206.11.2001
(...)Ultranowoczena interpretacja akcentów stylistycznych Jeep’a, m.in. siedmiodzielnej kraty chłodnicy oraz trapezoidalnego kształtu wnęk kół przyciąga powszechną uwagę podczas wystaw samochodowych ...

Jeep Willys 2 1 Idąc za ciosem podziwianego już powszechnie pojazdu koncepcyjnego Jeep Willys projektanci Chrysler Group przedstawili na salonie samochodowym Tokio Motor Show prawdziwą premierę, czyli koncepcję Jeep Willys 2. Samochód ten ma w swym charakterze nieograniczone poczucie wyobraźni i przygody. Ultranowoczena interpretacja akcentów stylistycznych Jeep’a, m.in. siedmiodzielnej kraty chłodnicy oraz trapezoidalnego kształtu wnęk kół przyciąga powszechną uwagę podczas wystaw samochodowych, podobnie jak unikalny odcień metalizowanego, zielonego lakieru Action Green.

Niezależnie od swej nowoczesności pojazd wciąż odzwierciedla niewzruszone, podstawowe wartości marki Jeep. Willys 2 stanowi połączenie współczesnej techniki i stylistyki oraz tradycji wywodzącej się z protoplasty – Willysa MB. Chociaż nieprzewidywany do produkcji w najbliższym czasie, Willys 2 jest niewątpliwie symbolem, spinającym tradycyjną przeszłość z nieuniknioną, globalną przyszłością.

Jeep Willys 2 2 W pojeździe Willys 2 przewidziano zastosowanie najnowszych osiągnięć przemysłu motoryzacyjnego, m.in. technologii ramowo-szkieletowej w postaci skorupowej konstrukcji nadwozia z włókien węglowych, opartej na szkielecie aluminiowym. Jest to rozwiązanie spotykane obecnie tylko w wyczynowych samochodach sportowych oraz w pojazdach wojskowych.

Wykonany także z włókien węglowych zdejmowany dach (hardtop) wyposażono w stelaż mocujący koło zapasowe oraz zintegrowany bagażnik dachowy wraz z uchwytami na różne rodzaje sprzętu rekreacyjnego.. Dodatkowe, potrójne lampy przeciwmgielne i szperacze nieomylnie akcentują charakterystyczny styl Jeep’a.

Jeep Willys 2 3 Przy masie własnej około 1350 kg Willys 2 napędzany jest czterocylidrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z doładowaniem, o mocy 160 KM i momencie 210 Nm. Stały napęd 4x4 przenoszony jest przez czterobiegową skrzynie automatyczną i załączaną podczas jazdy skrzynkę rozdzielczą z reduktorem terenowym Rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h trwa 10 sekund a jego prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Wszystkie koła zawieszone są na sprężynach śrubowych. Z przodu zastosowano podwójne wahacze nierównej długości, z tyłu zaś oś sztywną o prowadzeniu wielodrążkowym.

Źródło: DaimlerChrysler