Dwa nowe zespoły napędowe Grand Cherokee

Dwa nowe zespoły napędowe Grand Cherokee07.11.2001
Jeep Grand Cherokee otrzymuje dwa nowe zespoły napędowe, co pozwoli na pełniejsze zaspokojenie oczekiwań kierowców europejskich w zakresie dostępności nowoczesnego silnika wysokoprężnego oraz wysokich osiągów eksploatacyjnych ...

Dwa nowe zespoły napędowe Grand Cherokee 1 Jeep Grand Cherokee otrzymuje dwa nowe zespoły napędowe, co pozwoli na pełniejsze zaspokojenie oczekiwań kierowców europejskich w zakresie dostępności nowoczesnego silnika wysokoprężnego oraz wysokich osiągów eksploatacyjnych.

Wykorzystując najdoskonalszą amerykańską konstrukcję napędu 4x4 oraz wzbogacając ją o najlepszą europejską technologię silnika Diesla, Daimler Chrysler stworzył nową, wiodącą w swej klasie wersję Jeep Grand Cherokee, napędzaną silnikiem wysokoprężnym common rail o pojemności 2,7 litra.

Dwa nowe zespoły napędowe Grand Cherokee 2 Jednocześnie zaprezentowano wersję "z najwyższej półki" – "Overland". Jest to najsilniejszy i najbardziej luksusowy jak dotąd Grand Cherokee, wyposażony w nowy silnik V8 o pojemności 4,7 litra, pozwalający na osiągnięcie prędkości 207 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 sekundy.

Jeep Grand Cherokee w wersji Overland oraz 2,7-litrowej CRD produkowany jest w austriackim mieście Graz i wejdzie do sprzedaży na rynkach światowych pod koniec bieżącego roku, obok istniejących już wersji pojazdu. Nowy motor 2,7 CRD odznacza się wyraźnie lepszymi osiągami niż poprzednia wersja, pracuje ciszej, żywiej reaguje na pedał przyspieszenia i ogólnie jest znacznie przyjemniejszy w eksploatacji. Jego moc wynosi 163 KM a moment obrotowy 400 Nm.

Dwa nowe zespoły napędowe Grand Cherokee 3 Pozwala to na uzyskiwanie prędkości 182 km/h i na przyspieszanie do setki w czasie 11,2 sekundy. Średnie testowe zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,7 litra/100 km.

Topowy motor 4,7 V8 odznacza się mocą aż 258 KM i momentem 427 Nm. Wraz z jego debiutem pojawi się nowa, pięciobiegowa przekładnia automatyczna z podwójnym nadbiegiem dla obniżenia zużycia paliwa oraz hałasu silnika przy szybkiej jeździe.

Źródło: DaimlerChrysler