Jeep najlepszą marką amerykańską na rynku wtórnym

Jeep najlepszą marką amerykańską na rynku wtórnym14.12.2009
Wyniki Residual Value Study 2010 (prognozy wartości samochodów używanych) portalu kbb.com Kelley Blue Book nie pozostawiają wątpliwości, iż pierwsze miejsce wśród amerykańskich producentów motoryzacyjnych zajmuje marka Jeep.

Jeep najlepszą marką amerykańską na rynku wtórnym w USA Zgodnie z doroczną prognozą wartości odsprzedaży na rynku wtórnym, pojazdy Jeep® z roku modelowego 2010 zachowają po pięciu latach eksploatacji aż 35,7 procent swej oryginalnej ceny zakupu, a więc o 3 procent więcej niż przewidywania średnia dla branży samochodowej.

„Rezultaty prognozy są dowodem uznania dla wartości, zalet i wspaniałych tradycji marki Jeep.” – powiedział James Bell, analityk rynku samochodowego w Kelley Blue Book – „Słowo ‘Jeep’ stało się synonimem siły i wytrwałości tych pojazdów, symbolizując ich nieograniczone wprost możliwości. Esencją marki Jeep pozostaje wciąż Wrangler, który dzięki ogromnej lojalności swych entuzjastów, wpływa na jej powszechną renomę.”

Wartość odsprzedaży samochodów MY (model roku) 2010 marki Jeep wzrosła o 2,8 procent na tle 1,6-procentowego spadku średniej branżowej. Równolegle, osiem spośród dziesięciu czołowych marek objętych analizą portalu doznało na rynku wtórnym spadku wartości swych produktów MY 2010 w porównaniu do MY 2009.

„To dla nas duża satysfakcja, iż Kelley Blue Book uważa nas za amerykańską markę o najwyższej wartości na rynku wtórnym oraz, że udało się nam znacznie poprawić notowania w roku tak trudnym dla branży motoryzacyjnej.” – stwierdził Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC – „Wysoka wartość odsprzedażna na rynku wtórnym jest wyrazem uznania dla legendarnej marki Jeep, której pojazdy SUV łączą w sobie poczucie wolności i przygody oraz nieograniczone możliwości – z najwyższą w klasie renomą i wartością dla nabywcy.”

Źródło: Chrysler Polska, fot. Moto Target