3-litrowy turbodiesel będzie sprzedawany jako opcja na rynku europejskim i wszystkich pozostałych rynkach, na których Jeep oferuje Cherokee z jednostkami dieslowskimi. Nowy silnik jest mocniejszy, zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2.
Zbudowany przez VM Motori i stworzony we współpracy z Fiat Powertrain diesel odznacza się mocą maksymalną 214 KM (177 kW) przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm dostępnym w zakresie od 1800 do 2800 obr./min. To o 10% więcej mocy i o 8% więcej momentu obrotowego niż w przypadku poprzedniej wersji silnika.
3-litrowy turbodiesel zużywa 8,3 l oleju napędowego na 100 w europejskim cyklu mieszanym, a emisję CO2 zredukowano o 17%, do poziomu 218 g/km.
Nowy turbodiesel V6 został wyposażony w najnowszą generację wtryskiwaczy pracujących pod ciśnieniem 1800 barów, wykorzystano w nim także nową technologię MultiJet II stworzoną i opatentowaną przez Fiat Powertrain, która zadebiutowała w 2009 roku w Punto Evo z małym, 1,3-litrowym dieslem.