REKLAMA

Lexus sprzedaje coraz więcej aut. Crossover UX hitem

Lexus sprzedaje coraz więcej aut. Crossover UX hitem23.10.2019
Europejski oddział Lexusa ma powody do zadowolenia. Sprzedaż samochodów japońskiej marki na Starym Kontynencie od początku roku do końca września wzrosła o prawie 10%.

Duża w tym zasługa nowych modeli ES i UX. Najnowszy kompaktowy crossover jest jednym z najczęściej wybieranych samochodów Lexusa.

Wyraźny wzrost

Po dziewięciu miesiącach 2019 roku łączna sprzedaż samochodów Lexusa wyniosła 63 490 egzemplarzy. To wzrost o 9,4% względem analogicznego okresu w poprzednim roku. Najpopularniejszymi modelami japońskiej marki premium są crossovery i SUV-y. Na szczycie znalazł się od lat niezmiennie popularny Lexus NX z łącznym wynikiem 18 449 sprzedanych aut, drugie miejsce zajął nowy UX (14 606 sztuk), a podium zamyka model RX - salony opuściło 12 893 egzemplarzy tego auta. Do sprzedaży trafia właśnie nowy Lexus RX, więc wyniki tego modelu w najbliższych miesiącach będą zapewne jeszcze lepsze.

Lexus UX Hybrid
Lexus UX Hybrid

Coraz więcej hybryd

Statystyki pokazują również ogromne zainteresowanie samochodami hybrydowymi Lexusa. W trzech kwartałach 2019 roku japońska marka sprzedała 43 077 aut z napędem tego typu. To wzrost o 28% rok do roku. Największą popularnością hybrydy cieszą się w zachodniej i środkowej Europie. Aż 99% samochodów japońskiej marki sprzedawanych na tym obszarze to auta napędzane przez spalinowo-elektryczny układ.

Podium najchętniej wybieranych hybryd Lexusa na Starym Kontynencie stanowią modele najpopularniejsze również w ogólnym ujęciu. Pierwsze miejsce zajmuje Lexus NX z wynikiem 13 181 sprzedanych aut, drugie miejsce zajmuje model UX, którego w hybrydowej wersji wybrało 13 198 nabywców. W przypadku tego auta, wyposażonego w najnowszy układ czwartej generacji, udział egzemplarzy z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży wynosi aż 90%. Trzecią najpopularniejszą hybrydą jest natomiast Lexus RX Hybrid z wynikiem 5 215 sztuk.

Lexus UX Hybrid
Lexus UX Hybrid

Źródło: Lexus/complexPR
REKLAMA